80kg:esta 100kg:een millä tavalla nopeesti?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Taas alkaa vääntö puhtaasta lihasmassasta jne :jahas: Miten jotkut jaksaa väittää että joku 5kg on maksimimäärä lihaa vuoteen? Siihen vaikuttaa geenit jo pelkästään senverran että tuo ei jokaisella voi olla se maksimi. Itse olen nyt 5kk punttaillut, paino noussut 9kg, enkä usko että yli puolet tuosta on läskiä, varsinkin kun ihan maltillisilla plussilla olen mennyt.

Eatfetuksella hyvä pointti, mutta imo se 10kg vuoteen on aivan realistinen arvio kenelle tahansa. Tietenkin riippuu panoksesta, jos joka toisen treenin löysäilet ja viikonloput ryyppäät ja syöt pari pussia nuudeleita päivään ni tuskin onnistuu.

Taas alkaa vääntö puhtaasta lihasmassasta jne :jahas: Miten jotkut jaksaa väittää että joku 5kg on maksimimäärä lihaa vuoteen? Siihen vaikuttaa geenit jo pelkästään senverran että tuo ei jokaisella voi olla se maksimi. Itse olen nyt 5kk punttaillut, paino noussut 9kg, enkä usko että yli puolet tuosta on läskiä, varsinkin kun ihan maltillisilla plussilla olen mennyt.
Eihän se nyt pelkkää läskiä ole, on siinä nestettäkin.

Nojoo, ajattelin laskea ne mukaan tohon läskimälliin. Muttajuu, tarkoitus oli havannollistaa omilla tuloksilla sitä ettei se nyt mahdotonta ole. Itsekään en ole ruokavaliota täysin orjallisesti noudattanut ja kipeänäkin on oltu, eli helposti tulee aloittelijalle varmaan puoleen vuoteenkin miltei se 5kg.

Joo, voishan sitä kattoa tossa ens vuoden syyskuussa. Sitten on tullut vuosi treenattua tauon jälkeen ja ennustuksien (ja toiveiden) mukaan elopainomuutos olisi n. 82-62 = 20 kg. En tiedä pääsenkö ihan 82:een kiloon enkä tiedä onko se edes kannattavaa, mutta jos nyt edes +15 kg pääsis niin voisin vaikka pistääkkin kuvia. Voimme sitten yhdessä naureskella ja analysoida minun läskejäni ja todeta, että ei perkele tästähän on vain 5 kiloa lihasta ja 10 kiloa läskiä. No, ihan miten vaan, jos nyt välttämättä haluaa olla pessimisti ja ajattelee että 5kg lihasta vuodessa on absoluuttinen maksimi niin mikäs siinä. Minä kylläkin ajattelen mieluummin positiivisesti ja sanon että kovalla työllä enemmänkin on mahdollista.

Herää kyllä kysymys että miten hemmetissä on treenannut jos 50-kilosena alottelijana pääsee vuodessa vain viisi kiloa ylöspäin (lihaksellisesti)? Jos on vielä parhaassa jälkiteini-iässä (lol mikä sana) niin tuntuu että se 5 kg lihasta tulis jo pelkästään syömällä.

edit: Tietty on mahdollista että olen väärässä ja oikeasti se läski onkin vaan jakautunut niin tasaisesti kaikkialle että sitä kuvittelee että läskiä olisi tullut vähemmän. :jahas: Eihän tämä mitään tieteellistä analyysiä ole vaan pelkkää mutuilua.

Tietty on mahdollista että olen väärässä ja oikeasti se läski onkin vaan jakautunut niin tasaisesti kaikkialle että sitä kuvittelee että läskiä olisi tullut vähemmän. :jahas: Eihän tämä mitään tieteellistä analyysiä ole vaan pelkkää mutuilua.

Tästähän on useimmiten kyse. Jos ihra sattuu jakaantumaan tasaisesti niin johonkin 12% rasvoihin voi tulla aika monta kiloa ihraa eikä peilikuva välttämättä muutu merkittävästi.

Jos ottaa kymmenen kiloa painoa lisää ja sixpack näkyy edelleen niin silloin voidaan jo olettaa että aika suuri osa painosta on lihasta.

Se on niin helvetisti kiinni niistä lähtökohdista. 195cm/75kg 12%BF aloitteleva nuori saa sen 10kg lisää lihasta vuodessa syömällä kunnolla ja treenaamalla jotenkuten järkevästi ja näyttää sen jälkeen vasta normaalilta entisen Auswitch-pumpissa olemisen sijaan.

10 vuotta treenannut 185/100kg 12%BF on vähän eri lähtökohdissa.

aloittelijallekkin 10kg lihasta vuodessa on paljon!toisena vuonna 5kg on jo vitusti ja sen jälkeen 1-2kg vuodessa vaatii kovaa työtä ja paljon safkaa ilman lääke aineita siis!
ikävä totuus ja monelle vaikea myöntää! massaahan saa enemmänkin mutta puhdasta lihasmassaa ei!!! ikävä kyllä

Yritetään muistaa se, että kilo puhdasta lihasta sitoo myös kroppaan hiilihydraatteja muistaakseni puolitoista kiloa(saattaa sisältää myös sen nesteen jota hiilarit kerää). Eli jos joku saa "puhdasta lihasmassaa" 10kg vuodessa niin siitä on 4kg ihan oikeasti lihasta ja loput lisääntynyttä hiilihydraattia ja nestettä.
Eli ei 4kg lihasta paha ole vuodessa aloittelijalle eikä kyllä muutaman vuotta treenanneellekkaan. Sitte jos puhutaan 20kg painonnoususta vuodessa niin saattaa alkaa jo läskiäkin kertymään :D

Näin on...Jos joku kertoo tosissaan saaneen natuna yli 10kg puhdasta lihasmassaa vuodessa niin onneksi olkoon!! Ekana vuonna voisi optimiolosuhteissa saada lähelle kympin,mutta sen jälkeen on 5kiloa/vuosi aivan uskomaton saavutus...Parin vuoden jälkeen 1-2kg/vuosi.
Itsellä meni 60-80kg painon nousuun n.10 vuotta...Eli keskimäärin 2kg vuosi:) Alussa tietysti enemmän...Kumma juttu että näitä veijareita jotka hankkivat 10kg lihaa joka vuosi ei näy kuin netissä:) Sitten kun pyytää kuvia niin ei viitsi ottaa kun just nyt on "vähän" laardia lihojen päällä:) Ainakaan salilla jolla itse treenaan ei näitä 10kg:n kasvuja näy kuin muutamalla,nämä tosin ei ole natuja...

Mutta älä lannistu,5kg silkkaa lihaa näkyy hyvin jos rasvat pysyy alhaalla...20kg painon nousuun kannattaa varata se 5vuotta,ellei halua painoa reiluna läskinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Toisaalta en tiedä onko sitten järkeä pitää sitä kuivaa puhdasta lihasmassaa ainoana mittatikkuna. Miten semmosta voi edes mitata?
Eikö kaikki ei-rasva pitäis laskea positiiviseks kasvuks.

N. 7kk tullut reenattua ja paino noussu 55kg ->80kg , rankka alipaino oli kun alotin reenaamisen mutta kyllä helposti painon saa nousemaan jos vähänkään alipainoa. ja pituttta tosiaan sen 184cm :hyper:

N. 7kk tullut reenattua ja paino noussu 55kg ->80kg , rankka alipaino oli kun alotin reenaamisen mutta kyllä helposti painon saa nousemaan jos vähänkään alipainoa. ja pituttta tosiaan sen 184cm :hyper:

Todella rankka alipaino on kyllä ollut. Varmaan mukavat raskausarvet tullut kun noin nopea painonnousu.

treenako kukaan edes oikeasti salilla vai puhuvat vaan paskaa. :P

Tätä minäkin mietin. Lähinnä siksi kun aloittelijoille sanotaan että et voi kasvaa kun en minäkään piste.
Jos et ole ennen treenannut niin joku 3-6 erilaista ohjelmaa kun teet vuoden aikana ja syöt paljon niin voit olla varma että 20kg on helppo nakki josta vieläpä suuri osa lihaa.

PS: Siis natulle kyllä oikeasti on maksimi 4,267kg lihasta vuodessa tasan ettei tule mitään epäselvyyksiä :piis:

EDIT: Voi vittu kun ihmiset puhuu läpiä päähänsä taas... "20kg painonnousu vaatii noin 100vuotta onnistuakseen koska minäkään en viitsi bulkata"... Kokeilkaa joskus vetää painoa vuodessa sellanen pari-kolkyt kiloa ylös ja siitä alas niin paljon kuin tarttee ja ensivuonna uusiks. Jos voitte väittää että kehitystä ei tule kuin kilo pari niin :david:

Nojaa määrittäkää se tehon loppuminen, suhteellista :)

Ja hieman oftopiccina, ehkä ei ole pienen syy sekään, ette ennen 90 lukua huippukehonrakentajat olivat pienempiä kuin nykyiset, koska yrittivät pysyä ympäri vuoden kohtuu kireessä kunnossa. (Toki siihen vaikuttaa monta muutakin tekijää).

Tietysti jos on taipumusta sokeritaudille sun muille, niin en ehkä näe järkevänä tuota 20-30 kilon painon lisäystä vuoteen, varsinkaan vuosien ajan. Mutta ihan asiaa kyllä muuten ;)

Edit: mitä helvetin taipumusta sokeritaudille, siis riskiä.

enpä tällasiin enää tapaa kommentoida, mutta tollaset lemin ilmottamat naurettavat rajat jollekin kehitykselle pitää kuitata aina vääriksi. paras natun kehitys, mikä on omassa piirissä väännetty on 15kg lisää painoa vuodessa, jolloin rasvaprosentti jopa pieneni. kyseessä oli jopa kestävyysurheilija (uimari), joten varsinaista bodailua ei tehty lainkaan. tietenkin kyseisellä ukolla on paljon lahjoja, mutta toi myös osottaa, että niitä rajoja on turha asetella itelleen. treenaa kovaa ja syö hyvin ja kattelee minne pääsee.

Tässäpä se olennaisin onkin.

"treenaa kovaa ja syö hyvin ja kattelee minne pääsee."

Liian monet vain tuntuvat keskittyvän enemmän treenaamaan paperilla ja hifistelemään turhuuksia sen treenaamisen ja hyvin syömisen sijaan. Ja sitten ihmetellään kun on kokeiltu n+1 erillaista ohjelmaa, kolmeatoista hypersuperjööberhööber-lisäravinnetta mitkä nostaa kaikkia tasoja satoja rosentteja, mutta jostain kumman syystä kehitystä ei ole tullutkaan. No, geeneistähän se vika aina löytyy, ei suinkaan omista tekemisistään... tai tekemättä jättämisistään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom