Purtsi
Tsemppari/Kouluttaja
Noita palkintoja vois mun mielestä miettiä sitä kautta, että kuinka vakavamielistä skabaamista haluat asuilla saada aikaan? Mikään veren maku suussa kilpailu ei lienee toivottavaa illan viihtyvyyden kannalta?
Omasta mielestä pullo siinä eräässä ranskalaisessa maakunnassa tuotettua kuohuviiniä olisi ihan hyvä palkinto. Varsinkin, jos sen voi nauttia tilaisuuden kuluessa kaveriporukan kesken. Risteilylle pääsee muutenkin, jos haluaa.
Sitten yleistä pohdintaa tapahtumien järjestämisestä. Oletkin näitä varmaan jo kelannut, mut kirjoitan silti
Teet niin tai näin, niin kannattaa oikeasti laskea budjetti bileille sen mukaan, että saat nollatuloksen aikaiseksi realistisella väkimäärällä ja siedettävällä lipun hinnalla. Kohtuullinen hinta määräytyy toki kaupungin mukaan, mut nyrkkisääntönä kannattanee pitää sitä, että ei yritä nyhtää kamalasti enempää kuin paikalliset yökerhot ottavat sisäänpääsystä, ellei vastineeksi ole tarjota jotain todella spesiaalia kattausta artistien, dekoraation ja/tai tarjottavien suhteen. Jengi on yllättävän nuukaa ovella, kun sillä kahden euron hintaerolla saa melkein tuopin bisseä naapuribaarissa.
Hintapolitiikka ei ehkä ole niin suuri ongelma, kun bileiden kohderyhmä on melko rajattu (pakkis + sun kaverit?) ja mainostuksessa taidetaan tehdä selväksi etukäteen tuo pakollinen pukukoodi. Et siis ole niin paljon niiden viime hetken päätöksentekijöiden varassa kuin normaalipromoottori. Samalla kuitenkin rajaat myös sitä bileiltana päätöksensä tekevää jengiä pois asiakaskunnasta. Markkinoinnin merkitys ja hypen luominen nousee siis arvoon arvaamattomaan, jotta saat riittävän ihmisjoukon fiksaamaan suunnitelmansa jo etukäteen.
Lisäksi, jos järjestät bileet omasta pussista, niin kannattaa hieman miettiä sitä pahinta skenaariota, eli että paikalle ei tule yhtään jengiä, ja hyväksyä jo etukäteen mahdolliset tappiot. Menee ilta paremmin niissä huonoissakin tapauksissa, joita väkisinkin välillä tulee. Ton on joutunut oppimaan, kun on tullut noita ihailemiasi teknobileitä jonkin verran järjestettyä ja kavereiden bilejärkkäystä siinä sivussa seurattua.
Aika hyviä pointteja ja vinkkejä. Kiitos.
Kohderyhmänähän on juurikin mun frendi ja Pakkiksen porukka + 18-40 vuotiaat aikuiset ketkä haikailee/diggaa 80-90-luvun musasta. Lukuunottamatta shrimpiä, koska se on väsynyt ja sen musamaku on karmee..
Mainostus hoidetaan julisteilla, flyereilla ja muutaman verkkomedian kautta. Tämä ketju tulee tod näk olemaan se paikka, missä tietoa eniten jaetaan. Ja tuo ns. pukupakko tehdään selväksi kaikissa mainoksissa.
Ja lippujen hinta tulee olemaan max 47,50 markkaa, sisältäen narikan. Tiedän viikonloput ovella kökkivänä, että jopa 2,5 € maksu on usein kynnyskysymys, mutta en näe sitä ongelmana tämän illan suhteen. Pointtisi oli kuitenkin ihan oikea.
Voittoa on tarkoitus tehdä kulut huomioiden tasan euro. Jos talo tulee täyteen, niin se on positiivista, mutta sen varaan en laske tota. Onhan kyseessä kuitenkin vasta mun ekat bileet, ja tässä oppii joka palaverissa jotain uutta. Niin kuin tänäänkin.
Olen tässä suorittanut katugalluppia ja näin netinkin välityksellä olen saanut sellaisen kuvan, että turhaan ressaan tosta palkinnosta. Vinkit on huomioitu! ;)
Kiitos ssi vinkeistä ja rohkaisusta, vanhan tekijän neuvot kuunnellaan aina.