5x5 ohjelma veti tukkoon. Miten edetä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Nyt alkaa näkymään 5x5 (joka kolmas viikko painon lisäys) ohjelmalla tukkeutumista. Mitenkäs olisi järkevää edetä, jotta lihaksen kehittyisivät taas?

Originally posted by Energia
Nyt alkaa näkymään 5x5 (joka kolmas viikko painon lisäys) ohjelmalla tukkeutumista. Mitenkäs olisi järkevää edetä, jotta lihaksen kehittyisivät taas?

2x6-8

itsekin olen tehnyt tuolla 2x6-8 penkkipunnerrusta..mutta onko tuota 5x5 systeemiä todettu toimivaksi..? kellään kokemuksia..

Sovelsin tuota 5x5 systeemiä kaikkiin lihasryhmiin eli rinta, hauis, selkä, jalat, olkapäät ja ojentajat. Hyvin toimi ja sarjapainot ovat nousseet ennen 5x5 aloittamista jonkin verran, mutta nyt on valitettavasti tukko päällä useimissa lihasryhmissä. Loputkin menee varmaan jo seuraavalla kerralla tukkoon.

No eiköhän ois kannattanu tehdä tuota ohjelmaa pelkästään perusliikkeille(kyykky,penkki,veto) ja apuliikkeet kevyemmin. Uskon että se ois toiminut paremmin...

Valitettavasti kaikkea ei voi tietää. Tulokset eivät kuitenkaan jääneet nolliksi niin eipähän ollut ainakaan hyödytöntä. Parempaa tietoa ensikerralla.

Originally posted by Kraftwerk n
No eiköhän ois kannattanu tehdä tuota ohjelmaa pelkästään perusliikkeille(kyykky,penkki,veto) ja apuliikkeet kevyemmin. Uskon että se ois toiminut paremmin...

Nimenommaan! Vain perusliikkeisiin ja yleensä siihen päivän ensimmäiseen, apuliikkeet sitten vähän pitemmällä sarjalla ja vähemmillä sarjoilla. Mulla 5x5 on toiminut mainiosti. En tosin vedä sitä koskaan äärimmäiseen loppuun vaan teen noin 80% kuormilla.

Originally posted by mik99
itsekin olen tehnyt tuolla 2x6-8 penkkipunnerrusta..mutta onko tuota 5x5 systeemiä todettu toimivaksi..? kellään kokemuksia..

No on kokemuksia, mutta ei nyt täysin toimivia sellasia. Vedin penkkiä tolla 5 x 5 syteemillä ja tukkoon mentiin ja huolella. Kymmenennellä treenikerralla tuli vikalla painoilla vain kakkonen, kun siis piti tulla vitonen. Edellisellä viikolla se vitonen meni vielä vikalla painolla.

Lopetin ohjelman siihen ja kokeilin seuraavalla kerralla miten ykkönen oli noussu: 5 kiloo enemmän nousi, joten ei toi ihan hukkaan menny...mut luulisin, että tota ei varmaan ihan proteiinilla loppuun vedetä kunnialla.

Käytin siis tätä ohjelmaa:

http://www.joeskopec.com/five.html

en nyt ihan kunnolla muista mut sanottiinko siin et pari kertaa viikossa pitäis tehä? ite teen penan kerran viikossa tolla tsydeemillä ja ihan hyvin on pelannu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaihteeksi yksi sielu,jonka amerikkalainen 5x5 nostatus on vetänyt tukkoon. On se kumma,kun ei saada vedettyä tuollaisia ohjelmia läpi.... Olen itse tehnyt nyt westsidebarbell treenin väliin Sakari Selkäinahon tekemää ohjelmaa ja tässä tuntuu olevan jotain järkeäkin ja treenaaja, jonka palautuminen ei ole amerikkalaisten ammattilasten tai maailmanmestareiden tasolla voivat tehdä läpi ilman kehitystä haittaavaa jumia:
http://www.voimaharjoittelu.net/newsdesk_info.php/name/Penkkipunnerrus-ABC/newsPath/3/newsdesk_id/34

Vedän kaikki kolme lajia noiden prosenttien mukaan varusteina Penkki-rannesiteillä,kyykky vyöllä ja veto vyöllä. Nyte mennään viikolla 8.

Suositut

Back
Ylös Bottom