56 v. miehen treeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 56 v. mies. Harrastanut liikuntaa monessa muodossa koko ikäni. Salia, lenkkeilyä, hiihtoa, uintia, hyötypyöräily. Ainoastaan viime vuosi teki poikkeuksen liikunnassa. Pari vuotta pysyin poissa salilta. Nyt aloittelemassa salia uudelleen. Ongelmani on koko ajan ollut, että pysyttelen pienissä painoissa saamatta lisää rautaa tankoon. Painan 66 kg. Ennätykseni on penkki 105 kg, kyykky 115 kg ja mv 150 kg. Jotenkin en saa puristettua kaikkea irti. Tuntuu että pää on esteenä suuremmille painoille. Kroppani on koko vuoden tiukahkossa kunnossa. Yritän syödä hyvin, ehkä en riittävästi. Kun on riittävästi salia takana, tykkään tehdä melko lyhyitä sarjoja. Ne ovat mielestäni sopivia kestävyyspäinotteiselle liikunnalleni. Yleensä olen noudattanut hyvin pitkälti 3-jakoista ohjelmaa. 5 x 8-5 toistoa. Onko ehdotuksia, millä nostaisin kiloja tankoon? Miten saisin rutistettua kaiken itsestäni perusliikkeissä; penkki, kyykky, mv?

Itse 51 vuotiaana olen tietävinäni, että kahitys on melko hidasta tässä vaiheessa. Takana on yli 35 vuotta kamppailulajien ja punttien kolistelun saralla.

Penkki ei edes ole huono, jos se on tehty edes jonkinlaisten sääntöjen puitteissa. 1,5 kertaa oma paino on kestävyyslajien harrastajalle erinomainen tulos. Kyykky on selvästi alle tuon tason samoin mave, mutta ei niin pahasti.

Ikääntyessä palautuminen kestää kauemmin ja on huonompaa. Itse olen taistellut tätä vastaan syklittämällä nousujohteisuuden järjestelmällisesti. Eli nousuviikkoja on kolme, joista ensimmäisellä sarjapainot on alle maksimin, toisella viikolla tullaan lähelle tunnettua maksimia ja kolmannella yritetään pientä parannusta. Neljäs viikko on palauttelua eli sarjapainoista vähintään 35 % pois. Mielellään sarjojakin vähemmälle. Tässä systeemissä minulla on kaksi punttitreeniä viikossa ja kaksijakoinen ohjelma. Lisänä on kamppailutreenejä 3 krt/vko.

Olen 56 v. mies. Harrastanut liikuntaa monessa muodossa koko ikäni. Salia, lenkkeilyä, hiihtoa, uintia, hyötypyöräily. Ainoastaan viime vuosi teki poikkeuksen liikunnassa. Pari vuotta pysyin poissa salilta. Nyt aloittelemassa salia uudelleen. Ongelmani on koko ajan ollut, että pysyttelen pienissä painoissa saamatta lisää rautaa tankoon. Painan 66 kg. Ennätykseni on penkki 105 kg, kyykky 115 kg ja mv 150 kg. Jotenkin en saa puristettua kaikkea irti. Tuntuu että pää on esteenä suuremmille painoille. Kroppani on koko vuoden tiukahkossa kunnossa. Yritän syödä hyvin, ehkä en riittävästi. Kun on riittävästi salia takana, tykkään tehdä melko lyhyitä sarjoja. Ne ovat mielestäni sopivia kestävyyspäinotteiselle liikunnalleni. Yleensä olen noudattanut hyvin pitkälti 3-jakoista ohjelmaa. 5 x 8-5 toistoa. Onko ehdotuksia, millä nostaisin kiloja tankoon? Miten saisin rutistettua kaiken itsestäni perusliikkeissä; penkki, kyykky, mv?
Minä siirtyisin tekemään pääliikkeissä 6-8*2-3 tuolla tavoin sai 63v ikäinen voimanostaja tuloksensa nousemaan todella paljon.

Suositut

Back
Ylös Bottom