Nyt, kun ketjun suurimmaksi puheenaiheeksi on noussut se, että onko ketjun aloittaja trolli, roinaaja vai silmäänkusija, tulen ja annan oman mielipiteeni tähän kysymykseen.
Ketjun aloittajan reilut 17 vuotta tunteena voin sanoa, että kesällä hänen aloittaessaan puntilla käymisen pojun elopaino näytti mielestäni olevan likempänä 60 kiloa kuin 70 kiloa. Ja nyt hänen painonsa on todellakin se reippaat 100 kiloa. Ja kyllä sitä lihasta siihen mahtuu enemmän kuin 5 kiloa. Kyllä sen nyt jokaisen pitäisi ymmärtää, että kun treeniohjelma ja tekniikat ja ruokailu on alusta asti suht hyvässä kunnossa, niin VASTA-ALKAJALLE voi tulla erittäin nopeaan tahtiin helvetisti lihasmassaa, mihinkään mahdottomiin ja mahdollisiin kiloihin puuttumatta. Ja roinaus ei kuulu kuvioihin. Toki tuosta reilusta sadasta kilosta lähtee nopesti myös nesteitä pois aikalailla ja rasvaa on tottakai jonkin verran. Se on niin suhteellista, että paljonko sitä sitten oikeasti on vaikka mahasta erottuisikin 6-päkki jotenkin.
Ja koska te kuitenkin huudatte niitä kuvia ja lyttäätte minut maanrakoon niin laitan kuitenkin tähän "linkin" omiin kuviini, vaikka se onkin kai tulenpalavasti kiellettyä. Polttakaa roviolla sitten jos haluatte, mutta kun ei kukaan tähän usko muuten. Eli loin irc-galleriaan nikin tunnuksella jönkkö ja niitä kuvia pääsee katsomaan kuka tahansa, että tervemenoa.
Siellä ne kuvat siis ovat. Treenannut olen itse hieman aloittajaa pidempään eli noin 1,5 vuotta ja lähtökunto oli 70 kiloa ja nykyään siis 100 kiloa. Paljon lyhyemmässä ajassa olisi voinut saada tuonkin aikaan, jos motivaatio ja ajankäyttö kehonrakennukseen olisi ollut korkeammalla tasolla, niin kuin ketjun aloittajalla on. No kun meidän kuntoa verrataan niin, ehkä minulla on se päkki aavistuksen paremmin erottuva, mutta ei mitään kovin paljoa. Lihaa ketjun aloittajalla on paaaljon enemmän. Olen häntä pari senttiä pidempikin.
Ja aiheeseen vielä, että tietenkään kenenkään peruskulutus ei voi olla 5000 kaloria ja 3000 kaloriakin olisi poikkeuksellisen suuri perukulutus, joten laskuissa on varmasti tullut virheitä.