kyllähän gianelli vaikuttaa lähtöihin ihan pirun paljon. tosin 50 läpässä mulla oli aina vakio putki, mutta 80 läpässä ero oli aivan kauhea vakion ja gianellin välillä.
kyllähän gianelli vaikuttaa lähtöihin ihan pirun paljon. tosin 50 läpässä mulla oli aina vakio putki, mutta 80 läpässä ero oli aivan kauhea vakion ja gianellin välillä.
Kaverin 60 läpiskällä vakioputkella kiihtyvyys on iohan pikkasen huonompi, mutta se saa kaiken takas siinä, että ottaa enemmän huippuja ja vääntää alhaalta. Ja ihan totaalisena offtopikkina iskin derbin arrowin kaverin peeveeseen(joka on siis yläkierrosputki) niin kiihty ihan eri tavalla ku gianellilla. Eli pv gianelli on aika skeidaa ;d.
Kaverin 60 läpiskällä vakioputkella kiihtyvyys on iohan pikkasen huonompi, mutta se saa kaiken takas siinä, että ottaa enemmän huippuja ja vääntää alhaalta. Ja ihan totaalisena offtopikkina iskin derbin arrowin kaverin peeveeseen(joka on siis yläkierrosputki) niin kiihty ihan eri tavalla ku gianellilla. Eli pv gianelli on aika skeidaa ;d.
juu no en tiiä mutta ainakin 80 läpässä vakioputki vs gianelli, niin ero oli todella suuri ihan kaikessa mahdollisessa. no ehkei huipuissa juurikaan(ehkä 5km/h lujempaa vs vakioputki), mutta muuten kyllä kaikessa ero oli merkittävä.
on se perkele ku pitää melkein 30vuotiaana jauhaa jostain moposta :D
ei tarvi kokeilla ku tuon sanoo jo ihan maalaisjärki ettei se keuli koska kierrokset on jo tapissa tossa vaiheessa. sama ku sanoisin että mun auto kulkee 200 ja hyvin palaa nakki vielä 190 vauhdissa
Niinpä... Itellä on lisäksi kellarissa vanta Tunturi DX. Ajelin sillä vielä vuosi sitte mökillä kalareissut. Korotukset oli pakko hitsata, ku runko tuntu matalalta vaikka tuo ei tossu olekaan. Alakerta vaan pitäs uusia. Mopoikä on tosiaan koko ikä. Piti kaverin kämpän ohi kurauttaa muka komiasti hanat kaakossa ja tottakai siitä leipas laakerit heti sen mökin jälkeen. Jarrukampi oli syöny rejän lohkosta läpi ja öljyt oli tullu ulos. Peijjakas ku ei tuota muka huomannu aiemmin. Eikä niin isoilla kierroksilla ois ollu muutenkaan järkeä ajaa. Virivehkeissä joutuu aina muistamaan ettei aja kaksasentoisella kaasulla niinku vakioilla.
ei tarvi kokeilla ku tuon sanoo jo ihan maalaisjärki ettei se keuli koska kierrokset on jo tapissa tossa vaiheessa. sama ku sanoisin että mun auto kulkee 200 ja hyvin palaa nakki vielä 190 vauhdissa
Joskus muinoin koitin kaverin peeveellä, niin sen keulan saa ihan kevyesti ilmaan alamäessä vapaalla liu'uttaessa sen ajan reilun 60kg:n massallakin. Kyllähän sen saa varmaan "keulimaan" huipuissakin, jos vaan uskaltaa istua takana ja on läski. Mutta tehoilla siinä ei sitten ookkaan mitään tekemistä.