5 päivän krapulat

Hyvinkin bodaukseen omistautuneena henkilönä pidän toki alkoholinkäytön minimissä, mutta onhan se mukava silloin tällöin vähän juhliakin. Ongelma tässä vaan on se, että krapulat kestävät noin 5 päivää, joten käytännössä viikon treenit menevät hukkaan sekä mihinkään hiemankin intellektuaalisuutta vaativaan työhön ei löydy aivoenergiaa. Olen tässä nyt ruennut miettimään, että onkohan mulla maksassa jotain vikaa?? vai onko tämä ihan normaalia. Ryyppäämisellä kun en nyt tarkoita mitään viikon putkea, vaan ihan perus yhtä lauantain baari-iltaa. Alkoholia menee semmonen ihan normaali Suomalaisen miehen määrä, esim puol pulloa viinaa ja 6 bisseä. Syön aina tukevasti ennen lähtöä, sekä juon myös vettä illan aikana sekä kunnon tuopillisen ennen nukkumaanmenoa. Ilta kestää sen perus kahdeksasta aamu neljään, jonka jälkeen safkan kautta koisaamaan.

Krapulani ovat viimeisen parin vuoden aikana noudattaneet aina samaa kaavaa:

Krapulapäivä 1 (perus normaali paha krapula):
-herätys puolenpäivän jälkeen
-yleisesti todella paska olo
-päänsärkyä
-hikoilua
-maha kipeähkö
-kylmiä väreitä
-ruoka ei maistu, toki pizza menee
-ahdistusta / masennusta
-treenit: ei tule kysymykseenkään
-uni tulee illalla suht nopeasti, sen verran paha väsymys

Päivä 2:
-herätys ihmisten aikoihin todella vaikeeta
-kova väsymys
-ruoka ei maistu
-hikoilua ja kylmiä väreitä
-aivot vielä tokkurassa
-lievät vatsakivut
-treenit: lihassärkyä, eka sarja onnistuu, mutta sen jälkeen loppuu heti sarjakestävyys
-uni ei tule millään illalla

Päivä 3:
-herätys ihmisten aikoihin todella vaikeeta
-kova väsymys
-ruoka alkaa jo maistua, mutta aineenvaihdunta hieman hitaalla
-hieman kylmiä väreitä, hikoilua ja lihassärkyä
-treenit:onnistuvat kahvin voimalla, mutta ovat paskat joka tapauksessa. puhti puuttuu ja sarjakestävyys heikko.
-uni: nukahtaminen ok, mutta unen laatu todella huono

Päivä 4:
-väsymys
-hieman kylmiä väreitä yms hikoilua
-treenit: puhti puuttuu, paskat treenit

Päivä 5:
-väsymys
-treenit sujuvat jotenkuten, mutta ennätyksiä ei satavarmasti tule
-univelkaa kerääntynyt sen verran, että nukahtaminen ok

Päivä 6:
-paluu jo suht normaaliin....

Voiko tämä olla normaalia? Kestääkö teillä muillakin darudet näin helevetin kauan? Mulla on toki sellanen teoria, että bodareille krapulat iskee kovempaa, koska elämäntyyli on niin terveellinen. Litroittain kaljaa + kebabit on suurempi shokki keholle, kuin perus tallaajalle, joka on tottunut paskempaan ruokavalioon sekä juhlimiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mulla ainakin menee samalla kaavalla. Tulee nykyään juotua varmaan 3-4 kertaa vuodessa, niin melkein joka kerta menee noin. Mitä harvemmin juo, sitä hirveämpi rapeli. Yleensä salille uskalla vasta päivänä 3 tai 4.

Itse en ole edes bodari, tavallinen läski, joka itsepetokseksi käy vähän salilla.

Minkä ikänen oot? Mä ainakin tunnen muutamia kolmeakymppiä lähestyviä ihmisiä, joiden krapulat voivat kestää monta päivää. Iän myötä darrat ilmeisesti pahenee. Entä kuinka usein juot tommosen määrän? Entä kuinka usein juot jotain pienempiä määriä (yksittäisiä annoksia)? Jos toleranssi on alhaalla, etkä ole erityisen isokokoinen, on tollanen määrä alkoholia paljon. Vielä jos ikää on vähän enemmän kuin 20 niin eipä kai tuo niin epänormaalia ole.

Ei kai tolle myöskään voi oikein mitään. Juomisen vähentäminen on paras tapa. Tietty krapulapäivinä kannattaa koittaa kaikesta huolimatta syödä mahdollisimman normaalisti ja koittaa pitää unirytmistä kiinni, vaikka se hankalaa olisikin. Nuo krapulaviikot kannattaa myös ehkä ajoittaa kevyille viikoille niin ei mee niin paljoa treeneistä hukkaan.

Jos ikää on jo yli 30v, ni kyllä toi suht normaalia on, vaikka toi alkoholin määrä ei nyt kovin kummoselta kuulosta. Eiköhän se maksa oo iha ok, eiköhän se kankkunen jatku sit muista syistä.. harjoituksen puute tulee ensimmäisenä mieleen, et ku bodymunkki pääsee viihteelle, ni kroppa on ihmeissään ku ei tuukkaan pelkkää maitorahkaa ja protskujauhoo.

Kunnon yhden illan läträyksellä alkanu iän mukaan kyllä tulee useamman päivän kankkuset, la ku vetää kunnolla, ni ti on viel väsy olo jne, normaalisti ekan treenin jälkeen olo normalisoituu, ku hikoilee myrkyt pois kehosta.

Vettä täytyy tenuttaa huikkien välissä ihan huolella. Eikä mitään lipittelyä vaan ainakin 1:1 alkoholimäärän kanssa.

Syy miksi suosin autotallikännejä nykyisin, matka kuselle on lyhyt.

Minkä ikänen oot? Mä ainakin tunnen muutamia kolmeakymppiä lähestyviä ihmisiä, joiden krapulat voivat kestää monta päivää. Iän myötä darrat ilmeisesti pahenee. Entä kuinka usein juot tommosen määrän? Entä kuinka usein juot jotain pienempiä määriä (yksittäisiä annoksia)? Jos toleranssi on alhaalla, etkä ole erityisen isokokoinen, on tollanen määrä alkoholia paljon. Vielä jos ikää on vähän enemmän kuin 20 niin eipä kai tuo niin epänormaalia ole.

Ei kai tolle myöskään voi oikein mitään. Juomisen vähentäminen on paras tapa. Tietty krapulapäivinä kannattaa koittaa kaikesta huolimatta syödä mahdollisimman normaalisti ja koittaa pitää unirytmistä kiinni, vaikka se hankalaa olisikin. Nuo krapulaviikot kannattaa myös ehkä ajoittaa kevyille viikoille niin ei mee niin paljoa treeneistä hukkaan.

Ikää on 23. Juon tollasen määrän maksimissaan 2 kertaa kuukaudessa, mutta normaalisti harvemmin.. yksittäisiä annoksia en juo ikinä. Painoa joku 85kg ja toleranssi humalatilan suhteen on ihan hyvä, mutta ei niinkään krapulatiln suhteen :S.

Vettä täytyy tenuttaa huikkien välissä ihan huolella. Eikä mitään lipittelyä vaan ainakin 1:1 alkoholimäärän kanssa.

Syy miksi suosin autotallikännejä nykyisin, matka kuselle on lyhyt.

Tota pitää kyllä kokeilla joskus, niin että varmasti tulee se 1:1!

Aikasemmin tuli törpöteltyä useammin ja darrat kesti sen pari päivää ilman suurempia tuskia. Nykyään kun ottelee tyyliin kerran 3 kuukauteen niin välillä aamusella miettii että mitähän pahaa mä oon tehnyt kun tällätavalla rankaistaan. Darrat on rankkoja ja kestää pitkään. Eiköhän nuo rankat olotilat selity ihan tottumattomuudella alkoholiin ja iällä.

Ei selity tottumattomuudella saatika nuorella iällä, voin kertoa. Mutta ei tuossa tosiaan mitään sen enempää epänormaalia ole. Noin se menee, jos tuollaiseen on taipumusta, ja tokkopa se siitä hirveästi muuttuukaan. Sen, mitä voi tehdä, on valita, että onko noi olot dokaamisen arvoisia.

Muoks. määrät ja valvominen esim. toki vaikuttaa, mutta jos lärvit vetää, niin eiköhän sieltä sama setti ole aina odotettavissa.
.

Lol, puoli pulloa viinaa on ihan helvetisti imo... Ei ihmekään että kestää toipuminen. Jätä se viina pois, ja ota 2-3 tuoppia kavereiden seurasta nauttien.

Tää "aikamies" viettää bileillan sillee, että pohjia pullo valkkaria + jos maistuu ja ehtii, vartti pulloa votkoo. Kapakassa 8-12 paukkua, joista saattaa pari-kolme olla iso lonkku. Seuraavana päivänä usein ostoksille (koska joka 2. känni laivalla), mikä on eräänlaista happihyppelyä, joka taas tekee hyvää. Päivällä loikoilua ja usein nokoset. Alkuillasta höyryt yleensä häippäisseet. On harvinaista, jos ylihuomenna jo menen salijumpalle. Ei toki mahdotonta, koska salilla voi välillä ottaa kevyemminkin. 3. päivänä yleensä normiharjoitus. Itselläni jää jonkinlainen hermoheikkous päälle kännäilystä päiviksi, vaikka alkoholi on poistunut jo aikaa sitten. Johtunee monen yön huonosta unen laadusta, joka yleensä seuraa kunnon kännistä.

Menee OT:iin jo, mutta minusta monet stressaantuneet tai jopa masentuneet ovat tainneet pitkään lipitellä pari kertaa viikossa alkoholia, oli se sitten vaikka vain kaljaa. Lepo ei sitten ole kunnollista ja yläpää rasittuu. Itse pyrin kännäämään kerran-pari kuussa kunnolla. Illalla ottamani suullinen, l. n. 1 cl likööriä vinkkua tai viinaa menee joinakin aikoina lääkkeenä.

Itellä menee aika samaan tapaan.. 22vuotias ja saatan ottaa sen hiukan enemmän illassa. Sunnuntaipäivä menee väkisin syödessä ja kuuteen asti illalla nukkuu vartin hereillä vartin semmosta kituvaa unta.. Sitten maanantaina aamuyöllä uni tulee kolmen ja neljän välistä jonka jälkeen lähden töihin seitsemäksi maha on kipeä ja hieman pahaa oloa.. Treenikassi jää varmasti kotiin eli unta tullut se kolmisen tuntia.. Ruoka ei maistu mutta syön väkisin ehkä hieman normaalia pienemmät annokset kyllä.. Iltapäivällä tulee virtaa ja se kestää noin kahteen kolmeen asti yöllä.. Ja treeniä en oo lähtenyt edes yrittämään kun ei ole tullut edes nukutuksi.. Tiistaina muutaman tunnin unen jälkeen ja duunin jälkeen oon muutaman kerran raahannu itteni salille.... Ja lähtenyt ekojen sarjojen jälkeen ovet paukkuen ulos sarjapainojen ollessa 70-80% normaaleista joten henkisesti se ottaa ainakin itelle koville... Nyt saa jo nukuttua ja keskiviikkona on ollu eka treeni joka on sujunut normaalin huonon päivän tapaan eli kulkee mutta viiminen puristus puuttuu jokasessa sarjassa toistossa keskittymisessä... Et oo yksin tän darran kanssa.. Itellä jääny juominen jotakuinki näin että kevyen viikon alussa rentoudun juomalla ja hoidan darran pois lepään sen jälkeen vielä kolme tai neljä päivää ja kovaa rykiä ohjelmasta riippuen 3-6 viikkoon keväällä tietenkin luonnollisesti rasvaa vähentäessä vielä harvemmin.. Mutta nää on vaan mun ajatuksia loistava aihe koskee itteekin niin paljon viina maistuis mut treeni on mennyt sen ajan ohi jo lujaa :)

Aloittajalle: testaas huviksesi, että jätät sen kakkospäivän reenin hyvin kevyeksi tai kokonaan pois. Jos sulla on kroppa tuolla mallilla sekaisin dokaamisen jälkeen, niin treenihän vaan nostaa kierroksia, kun pitäs saada kroppa rauhoittumaan ja normaalitilaan. Voi auttaa tohon kakkospäivän unen saamiseen. Muutenkaan kannata minusta stressata reeneistä ennen kuin kroppa toimii normaalisti ja esim. saa nukuttua kunnolla.

Lol, puoli pulloa viinaa on ihan helvetisti imo... Ei ihmekään että kestää toipuminen. Jätä se viina pois, ja ota 2-3 tuoppia kavereiden seurasta nauttien.

Eläpä höpötä :D Puoli pulloa viinaa paljon? Tietty jos pullokoko on 4 litraa :D Mulla menee jo ihan normipohjina 0,5 tai 0,7 litraa. Ja jos alottaa vaikka puolen päivän aikoihin, niin ei litrakaan ole paljon. Ja juon pelkkää kirkasta kahdesta syystä: Ei tule krapulaa ja kaljan kanssa ei päihdy ja kusella joutuu ravaamaan joka viides minuutti.

Eläpä höpötä :D Puoli pulloa viinaa paljon? Tietty jos pullokoko on 4 litraa :D Mulla menee jo ihan normipohjina 0,5 tai 0,7 litraa. Ja jos alottaa vaikka puolen päivän aikoihin, niin ei litrakaan ole paljon. Ja juon pelkkää kirkasta kahdesta syystä: Ei tule krapulaa ja kaljan kanssa ei päihdy ja kusella joutuu ravaamaan joka viides minuutti.

Kyllä puoli pulloa viinaa ja kuusi olutta on paljon, vaikka maailmasta löytyy varmasti tuhansia ihmisiä, jotka voivat aivan hyvillä mielin juoda sen verran.

IMO kannattaa panostaa ennemmin laatuun kuin määrään. Harvemmin tulee juotua edes kolmea annosta kerralla. Mulle tyypillinen "baari-ilta" voi olla esim. 3x2cl viskiä, ehkä joku olut siihen päälle. Ei varmana tule krapulaa, ja on muuten paljon mukavampaa ku olla hirveässä kännissä vailla tajuntaa jossain täpötäydessä yökerhossa hirveän metelin keskellä.

Ihan normaalia. Minullakin se on sellaiset 3-5 päivää, minkä toipuminen vie, riippuen humalatilan kovuudesta. Henkisellä tasolla kärsimys voi olla pidempikin.

On kyllä vaikea ymmärtää alkoholin olevan sen arvoista, että sitten on 5 päivää ihan paskana. En olisi itse varmaan juonut ekan kerran jälkeen ikinä jos tuollaisia olisi ollut. Tietysti meillä kaikilla on heikkoutemme, mutta ainakin sitä määrää voisi vähentää niin myrkytystila olisi edes lievempi. Wildindian sen jo sanoikin.

Kaipa se johtuu siitä, että se humalatila on kuitenkin sen kärsimyksen arvoinen. Usein on niin, että krapulat pahenevat iän myötä (kuten minulla). Nuorempana opitut juomatavat pysyy, vaikka kroppa ja mieli onkin kovilla.

Hyvin yksilöllistähän tuo on minkälainen krapula kullakin on ja miten hyvin keho kestää alkoholia.

Mun mies ei oikeen meinaa kestää alkoholia. Tai, juomisen ajan kestää:lol2:, mutta darrat on järkyttäviä ja kestää noin kolme päivää.
Toki näinä kertoina tullu otettua astetta enemmän, mutta outoa siinä on se, etten mä kärsi usein krapulasta pahemmin ollenkaan ja mies on taas aivan järkyttävän kipeenä ja oksentaa koko päivän.
Mies ei kylläkään juo alkoholia kun muutaman kerran vuodessa(ja juuri tästä syystä), mutta jotenkin se kontrasti on järkyttävän suuri kun mä oon samaan aikaan koiran kanssa ulkoilemassa kun toinen tärisee himassa. :D

Melko järkyttävää luea tollasta krapula maratonia kun
itsellä on näin vanhemmalla iällä krapula oireet hävinny oikeastaan kokonaan. Melkein sama kuinka paljon juon, niin seuraavana aamuna nukun korkeintaan pari tuntia pidempään, muuten on ihan kun ei olis viinaa ottanutkaan :)

Suositut

Back
Ylös Bottom