Yksi laji, joka on aika rankka ja jota ei ole mainittu on 10-ottelu. Täysillä tehdystä ottelusta voi kai mennä yli viikko palautua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mario Lemieuxin 95-96 kausi. 161 pistettä (69+92) ja 70 peliä. kuitenkin 90-luvulla..
QUOTE]
Hieman vanha quottaus, mutta pakko naputella kun joku idolistani kirjottaa![]()
Muistaakseni Marion pelien määrä tuolla kaudella oli lähempänä 60:tä kuin 70:tä. Ja muutenkin kaikkien aikojen kausi kun otetaan huomioon että mies kävi kauden aikana syöpähoidossa![]()
Vaikka mustakeltaisin lasein asiaa katsonkin niin Mario menee Väinön ohi kirkkaasti. Ainoana pelaajana yli 2pistettä/peli keskiarvolla, väinöllä ei lähelläkään.. Väinö pelasi kultavuotensa 80-luvulla, jolloin tilaa ja aikaa oli enemmän.. Ja Mariota sai taklata toisin kuin väinöä, joka oli "koskematon".. Okei ei nyt liittynyt itse asiaan, mutta kova suoritus koko ura kun ottaa huomioon kaikki vaikeudet, syövän, selkäkivut yms..
Henkisesti aika perkeleen kova urheilusuoritus on varmaan tuo snookeri. Hiljattain loppunut mm-turnaus vaatii varmasti aika älyttömästi voimia jaksaa keskittyä jokaiseen lyöntii pitkänkin päivän jälkeen. Oli hienoa katsottavaa, mutta onneksi loppui niin voi tehdä iltasin muutakin![]()
Henkisesti aika perkeleen kova urheilusuoritus on varmaan tuo snookeri. Hiljattain loppunut mm-turnaus vaatii varmasti aika älyttömästi voimia jaksaa keskittyä jokaiseen lyöntii pitkänkin päivän jälkeen. Oli hienoa katsottavaa, mutta onneksi loppui niin voi tehdä iltasin muutakin![]()
Paitsi että snookkeri ei ole urheilulaji/suoritus. Se on "vain" peli.
Snooker is a cue sport that is played on a large (12 ft × 6 ft, 3.6 m x 1.8 m) baize-covered table with pockets in each of the four corners and in the middle of each of the long side cushions..
Mitä että?![]()
No eihän se fyysisesti mitään triathlonia vastaakaan, mutta on se henkisesti varmasti rankkaa. Tullaan taas ikuisuuskysymykseen, että onko lajin oltava fyysisesti rankkaa, että se voidaan laskea kovaksi.
Hieman vanha quottaus, mutta pakko naputella kun joku idolistani kirjottaa![]()
Muistaakseni Marion pelien määrä tuolla kaudella oli lähempänä 60:tä kuin 70:tä. Ja muutenkin kaikkien aikojen kausi kun otetaan huomioon että mies kävi kauden aikana syöpähoidossa![]()
Vaikka mustakeltaisin lasein asiaa katsonkin niin Mario menee Väinön ohi kirkkaasti. Ainoana pelaajana yli 2pistettä/peli keskiarvolla, väinöllä ei lähelläkään.. Väinö pelasi kultavuotensa 80-luvulla, jolloin tilaa ja aikaa oli enemmän.. Ja Mariota sai taklata toisin kuin väinöä, joka oli "koskematon".. Okei ei nyt liittynyt itse asiaan, mutta kova suoritus koko ura kun ottaa huomioon kaikki vaikeudet, syövän, selkäkivut yms..
Itse harrastan kyseistä lajia, ja oikeaan aikaan, oikealla fiiliksellä tämäkin on uskomattoman rankkaa. Nimittäin salibandy. Nopeat käännökset ja kokoajan vaihtuva pelitilanne on rankkaa. Itse esimerkiksi yhden ottelun pelasin kahta vaihtoa, kun meillä oli kolme kenttää. Olen juniori, joten erä kestää vain 15 min. Mutta minuutteja minulle tuli yhdessä pelissä lähemmäs 35:ttä. Oli muuten hyvä fiilis sen jälkeen suihkussa, ei pariin päivään tarvinut tehdä mitään. Kannattaa kokeilla jos haluaa pitää hauskaa ja hien lentää!
...tai salibandy![]()
ossipena sanoi:no nuohan riippuu ihan siitä vaativatko fyysistä vai henkistä kanttia. mun mielestä esimerkiks ammunta on tosi vaativa henkiseltä puolelta, mutta siinä pärjää kohtalaisella yleiskunnolla. triathloni taas vaatii sekä kanttia jonkin verran että kauhean pohjakunnon. turha edes vertailla lajeja keskenään kun ovat niin erilaisia mutta molemmat vaatii sitä jotain, muutenhan puolet täältä vois käydä harrastuksenaan voittamassa mm-kisoja ja olympialaisia....
Ennen viimeistä etappia Janne sairastui vatsatautiin. Takana oli kahden kuukauden rutistus, jonka aikana hän oli juossut yli 80 km päivämatkoja.
"Viimeisellä etapilla taistelin itseäni vastaan. Tiesin, että jos menetän tajuntani enkä selviä loppuun asti, minut hylätään. Kävin ripulipaskalla viiden kilometrin välein ja oksensin viisi kertaa. Minulle huudeltiin, että tule pois sieltä, mutta en kuunnellut huutoja. Näin edessäni tien ja sitä pitkin juoksin maaliin asti."
Jannen mukaan kahden kuukauden etappijuoksussa vaikeinta on kilpailun jälkeinen aika. Kun Europan halkijuoksu päättyi Moskovaan, hän ei maaliin tultuaan ymmärtänyt, että kaikki on takana. Vasta viikkojen ja kuukausien jälkeen hän tajusi, mitä oli tullut tehtyä.
"Aluksi mielen valtaa masennus, josta pääsee eroon vasta ajan kanssa. Fyysisesti homma on vielä rankempaa. Kropalta kesti yli puoli vuotta päästä yli Euroopan halkijuoksusta."
Kuinka kauan ihminen pystyy yhtäjaksoisesti juoksemaan?
"Kaksi vuorokautta alkaa lähestyä maksimia. Itse jouduin 48 tunnin kilpailun aikana levähtämään kolmeen otteeseen kahdenkymmenen minuutin pätkissä. Niiden aikana nukuin, koska muuten tajunta olisi alkanut tehdä temppuja, ja touhu olisi mennyt henkisesti liian raskaaksi."
"Tauoilla tarvitaan avustaja herättämään, sillä yksin en pääse sängystä ylös."
"Eräs japanilainen ystäväni joutui keskeyttämään Euroopan halkijuoksun. Katsoin vierestä, miten hän kävi taisteluaan. Hänen sääriluunsa murtui kilpailun rasituksesta, ja lääkäri suositteli keskeytystä. Siitä huolimatta hän yritti jatkaa ja osallistui seuraavan päivän etapille, vaikka jalka oli turvonnut muodottomaksi. Juoksemista se ei kestänyt, joten japanilainen käveli etapin alusta loppuun. Seuraavana päivänä hän ei kyennyt ottamaan askeltakaan, keskeytti kilpailun ja masentui pitkäksi aikaa."
joo no enpä tiedä onko noissa enää kyse urheilusta. menee ainakin ohi mun asteikosta moiset near death - experiencehakuiset touhut.....