Niimpä. Ota kuitenkin huomioon, että älykkyyttä voi olla monenlaista. Itse tosin arvostan käytännön älykkyyttä. Esim. poliitikot taas voivat olla hyviä sanallisessa älykkyydessä. Mielestäni ei ole älykästä painaa alas ihmistä käyttämättä myös kannustavia palautekeinoja. Toteamus siitä, että ei toi nyt ollut kummonenkaan ei ole mielestäni mitenkään korrekti semmoista ihmistä kohtaan, joka haaveilee hyvistä asioista. Reaaliteetit on hyvä tuoda julki, mutta ne eivät saa olla liian negatiivisia. Jos antaa palautetta, niin pitäisi olla joku keino tuottaa kannustavuutta esim. tämän pojan pyrkimyksille. Tittelit on perseestä, mutta niihinhän moni pyrkii.
Jos itse olisin kuunnellut nuorena liikaa mitä muut sanovat ja vielä uskonut heitä: en olisi koskaan saavuttanut niitä asioita mihin olen tosissani pyrkinyt. Ihmisten on hemmetin helppo lannistaa ihmisiä. Mutta niinhän se on, että kukaan toinen ihminen ei voi eikä saa tulla minun pyrkimysten, haaveitten ja unelmien tielle. Kyllä ne realiteetit sieltä sitten vastaan tulee ilman muitten kotisohvalta näppäilemiä viisauksia. Siihen ei tarvita "palautettiin äijä maan pinnalle" mentaliteettia. Uskon kannustamisen voimaan.