400m aikasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu
Juuh, 400m ei ole aerobista harjoittelua, mutta pistetään kuitenkin tälle osiolle.

Itse juoksin yläasteella 400m aikaan 66 sekuntia ja voitin seuraavaksi tulleen monella kymmenellä metrillä. Sitten kävin miettimään miten kovaa maailman huiput juoksee. VITTU yli 20 sekunttia nopeammin yhden perkeleen ratakierroksen!! 20 sekunttia on ikuisuuden kestävä aika noin lyhyellä matkalla. Vaikka sitä luulee, että 400m jaksaa juosta aivan täysillä niin paskat jaksa. Siinä hyytyy ihan täysin. Michael Jonssonin ME-juoksussa ensimmäinen 200m väliaika oli 21,22s ja toinen puolikas 21,96. Tasaisen kovalla vauhdilla päästään ilmeisesti parhaaseen loppuaikaan..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus meni jotain 74 s. Tuosta on yli 10 v. ja 30 kg.

Kuitenkin niin lyhyt matka, että pakko mennä alusta asti niin lujaa kun pystyy ja loppumatkasta niin lujaa kuin pääsee. Yksi helvetillisimmistä lajeista, mutta voisipa kesällä kokeilla uudelleen menisikö alle kahden minuutin.

Toissa kesänä 70s.

Pertti 123 sanoi:
Sähköajanotolla hieman alle 51 sekuntia. Ensi kesänä tavoite juosta aika, joka on 4X,XX, eli nelosella alkava.

harrastatko erityisesti yleisurheilua harva treenaamaton pistää alle 55sekunnin

Oma aika 64sek

Matsku sanoi:
harrastatko erityisesti yleisurheilua harva treenaamaton pistää alle 55sekunnin

Oma aika 64sek

Käsittääkseni aika harva joka ei harjoittele juoksee edes alle 60 sek. Niin, minä kyllä harrastan yleisurheilua. Sen verran lahjakkuutta löytyy, että puolen vuoden perus harjoittelulla juoksin 16 vuotiaana pikkasen päälle 54 sekuntia.

EDIT: Hulkki varmaan juoksi sikiönä 55 sekuntiin ;)

Tossa lajissa on helppo kasvaa ihmisena. Olin joskus mielestani hyvassa iskussa ja menin radalle ajatuksena juosta kierroksen vetoja ikaankuin intervallitreenina. No paljonko sita jaksais mietin mielessani, no jos vaikka kymmenen vetoa. Voi luoja, kolmas oli jo lopetettava kesken. En ehka urheilijana tuona paivana kasvanut mutta ihmisena kuitenkin :)

Viimeksi muokattu:
Kerran baarista tullessa käytiin kaverin kanssa kokeilemassa juosta 400 m kilpaa. Humalatila oli varmasti yli 2 promillen luokkaa. Sain kaverista puhumalla henkisen yliotteen matkan puolivälissä ja se luovutti. Mun aikani oli tasan 60 sekuntia. Tosin ajanottajakin oli ihan kännissä. :D

Satanen on menny joskus lukioaikana 12.23 sek. Tänä kesänä aion käydä kokeilemassa 400 metriä ekaa kertaa selvin päin. Lupaan, että menee alle minuuttiin.. :)

Tähän trediin olis kiva saada esim. Miken ja Hulkin tuloksia. Voisivat kokeilla nelkun ja nähtäs, että mihin aikaan nuo lihavuoret kykenisivät. Pitäs järjestää joku pakkis YU miitti, missä voimailijat voisivat testailla käytännön suorituskykään.

Lajeina 50m, 400m, vauhditon pituus, kuulan heitto tai työntö... ym.

Keksikää lisää lajeja!!!

(ei tätä osiot kuitenkaa edellä mainitut lue, joten sou not)

Pertti 123 sanoi:
Tähän trediin olis kiva saada esim. Miken ja Hulkin tuloksia. Voisivat kokeilla nelkun ja nähtäs, että mihin aikaan nuo lihavuoret kykenisivät.
Hohoo, on kyllä melkoinen määritelmä lihavuoresta jos niputat mut samaan Miken kanssa... Painoa meillä on kutakuinkin saman verran mutta mä olen Mikea 15 cm pidempi.

Lajeina 50m, 400m, vauhditon pituus, kuulan heitto tai työntö... ym.
Keihäänheitto ja kuulantyöntö ovat liian teknisiä lajeja. Muistan hyvin kun mua 25 kg pienemmät äijät viskoivat keihästä 25 m pidemmälle kun en ole ikinä osannut heittää oikein.

Pertti 123, ihan ok idea tuo olisi perjaattessa.

Ongelma voisi vaan olla, että jos esim. Mike ei ole koskaan harjoitellut noista mitään, niin tollassessa miitissä tehdyissä tuloksista ei voisi sanoa oikeen mitään.

imo, pitäisi harjoitella ainakin hieman kaikkien lajien perusteita (vaikka 2-4 viikkoa), jos ei ennen ole.

Siitä keihäänheitosta ei sitten tule mitään jos on ekaa kertaa heittämässä. Vielä vähemmän jostain kiekonheitosta.

Keihään heitosta ei tuu ku olkapää saatanan kipeeksi.Kuulantyöntö on ihan jees hommaa.400m aikaan 43 ja risat,,,,,,,,,,,,,,sitten heräsin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom