4 litraa maitoa päivässä [GOMAD]

genetic

Banned
GOMAD (Gallon of Milk a Day) on dieetti, jossa nimensämukaisesti juodaan 4l täysmaitoa päivässä. Päivän maidosta tulee 2400kcal, 200g hiilareita 120g rasvaa ja 120g proteiineja. Lisäksi syödään normaalisti, jolloin saadaan ~5000kcal päivässä. Dieetin avulla lihoo noin 5-10kg kuukaudessa tai parissa.

GOMAD on varmasti toimiva, ja uskon pystyväni juomaan 4l maitoa/pv, mutta mietityttää tuo kalsiumin määrä... Liika kalsiumihan voi aiheuttaa pienillä lapsilla anemiaa, miten on laita 16-vuotiaan kanssa? Entä onko kellään kokemuksia kyseisestä dieetistä?

Ja turha varoitella läskistä. Tiedän että sitä tulee, eikä pieni luut peittävä rasvakerros olekkaan pahitteeksi :) Ja Starting Strength:iä alan treenaamaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä jo luulin et tää oli joku uus mahtidieetti, paaston, kaalisoppien ja muiden lisäksi. Ja nyt joku tietysti sai tästäkin kuningasajatuksen. Silti, neljä litra voi vetää aika kovaksi. :rolleyes:

Tästä taitaa olla jo yksi vähän vanhempi ketju, mutta ei kai tämä uusi mitään haittaa.

Mulla on toi myös nyt kokeilussa, tosin en juo neljää litraa maitoa päivässä vaan juon yhden litran. Miksi? Siksi koska olen melko rimpula ja en näe mitään järkeä juoda noin paljoa normaalin safkan päälle. Syön päivässä noin 2000 kcalin verran joten kun juon vielä sen maitolitran nousee päivän kalorit sinne noin 2700 kcaliin. Siitä tulee riittävästi plussakaloreita päivälle varmasti mun kulutuksella.

Ja pelottaa myös vähän se että saattaapi tulla melkoisen paljon turhaa fläsää tuohon vyötärölle jos lähtisin vetämään tuhansia kaloreita plussaa per päivä.

Onhan se paino nyt noussut jo vähän, ja jos tuntuu siltä että ei tuloksia tule tai paino ei nouse paljoa viikossa niin sitten lisään maidon määrää, hyvä painon nousu olisi varmaan joku 0.5 kg per viikko?.

Mut on toi kyllä yllättävän hyvän makuista toi täysmaito :)

Ja muuten vähän offtopic kyssäri tähän näin töykeesti mutta kannattaako yleensä bulkilla ottaa jotain lisäaineita joilla olisi lihasten kasvuun vaikuttavia vaikutuksia? Ja mitä tälläiset lisäaineet olisi, olen vähän noviisi noissa.

Voipi olla, että menee massu sekasi moisesta määrästä maitoa. (tai sitten olen vain kyseisen ominaisuuden onnellinen omistaja)

Voipi olla, että menee massu sekasi moisesta määrästä maitoa. (tai sitten olen vain kyseisen ominaisuuden onnellinen omistaja)

Mulle on tullut ihan järkyttävät ilmavaivat tuosta maidon juonnista, jos joisin koko neljä litraa suoli varmaan räjähtäisi siitä kaikesta kaasusta

GOMADhan on periaatteessa tarkoitettu näille "hard gainereille" jotka tarvii jotain 4000-5000kcal päivässä kasvaakseen, siksi 2500kcal päivässä otetaan täysmaidosta. Varmasti ihan hyvä ja toimiva systeemi varsinkin kasvaville nuorille, jotka oikeasti kuluttaa järkyttäviä määriä energiaa.

Ainakin rauta ja tyroksiini imeytyy heikommin kun tulee noin paljon kalsiumia. Varmaan jotain muutakin haittaa on jos noin paljon vetää päivittäin.

Vedäppäs Valion plussa+ maitoa. (Rasvaton) Puolet enemmän prodea normimaitoon verrattuna.

Käy aika pahasti kukkaron päälle tuo, eikä tuossa tavarassa oikein ole kaloreita tukemaan GOMADin ideaa. Tietysti jos rahaa riittää ja munaa löytyy, niin ottaa maito+ ja rypsäriä saman kalorimäärän edestä.

Pistä jotain perusteluja noin kovan vastustuksen vuoksi.

Lisäksi kaipaisin perusteluidesi tueksi tieteellisiä tutkimuksia (lähteet).
Itse kaipaisin perusteluja nimenomaan tämän dieetin tueksi, sillä se kuulostaa järjettömältä etenkin jos tavoitteena on kasvattaa mahdollisimman paljon lihasmassaa.

Itse kaipaisin perusteluja nimenomaan tämän dieetin tueksi, sillä se kuulostaa järjettömältä etenkin jos tavoitteena on kasvattaa mahdollisimman paljon lihasmassaa.

Meinaatko että kasvatat enemmän lihasmassaa vetämällä vähemmän proteiinia, hiilaria ja rasvaa?

Öö, miksi toi on järjetön? Aika puhtaasta lähteestä paljon energiaa, ja jos sun peruskulutus huitelee jossain 4000 kieppeillä, tolla niitä kaloreja saa ihan nätisti. Imo ei eroa juurikaan rahkan, leivän ja rypsärin mutustamisesta paskaakaan (okei okei, rypsärissä on kasvirasvoja ja nesteet imeytyy huonommin). Mutta millä helvetin syyllä voi sanoa että "täysin järjetön kun kasvatetaan lihasmassaa". Kalori on kalori.

Itse vedin intissä 3-4l kevytmaitoa päivässä kun se ruoka ei kovin proteiinipitoista ole, ei siitä mitään haittaa varmasti ollut ja sain jopa painoa nousemaan (lähinnä tolla halusin varmistaa proteiinin ja energian saannin kun kulutus nousi aika paljon siviiliajoista)

Meinaatko että kasvatat enemmän lihasmassaa vetämällä vähemmän proteiinia, hiilaria ja rasvaa?
En, vaan että kasvatan enemmän lihasmassaa vetämällä ne huomattavammasti järkevämmistä ja monipuolisemmista lähteistä. Monenko menestyneen kehonrakentajan olet kuullut juovan edes litran maitoa päivässä?

Öö, miksi toi on järjetön? Aika puhtaasta lähteestä paljon energiaa, ja jos sun peruskulutus huitelee jossain 4000 kieppeillä, tolla niitä kaloreja saa ihan nätisti. Imo ei eroa juurikaan rahkan, leivän ja rypsärin mutustamisesta paskaakaan (okei okei, rypsärissä on kasvirasvoja ja nesteet imeytyy huonommin).
Pointti onkin siinä, etten mutustelekaan rahkaa ja leipää, vaan käytän lihaa pääasiallisena proteiinin lähteenäni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom