4,4 g hiilareita/kg dieetillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maddoxx
  • Aloitettu Aloitettu
http://www.flexonline.com/flex/superfeat/123102/bone_1_2.html

Olenko mä missannut jotain vai ymmärtänyt ton artikkelin väärin?
Flexin artikkelissa nimittäin puhutaan, että dieetillä hiilarit pitäisi tuplata ja mainitaan, että esim. 200-paunaisen bodaajan pitäisi syödä 2 g/pauna eli 400g hiilareita päivässä. Eli muutettuina kiloiksi 100-kiloisen pitäisi syödä 440 g hiilareita/päivä eli 4,4 g painokiloa kohden.

Okei, mä ymmärrän että yritetään saada metaboliaa nopeutettua, mutta tuolla kohdassa 3 sanotaan mm. vielä että jos painonpudotus on liian nopeaa tulisi hiilareita syödä vielä enemmän joka kolmas päivä. Onhan tuolla mukana aerobiset 4 krt viikossa, mutta silti :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No dieettityylejähän on miljoona erilaista, mä syön tällä hetkellä aika lailla 2g/ painokilo hiilareita, proteiinia 3g/kilo, ja rasvaa 1g/kilo.

Eh, tuollainen dieetti ois mulla kylla varma tapa kasvaa päärynän muotoiseksi. Itse syön hiilareita 42g päivässä, eli 0.5g per painokilo. Tällä hetkellä vedän viikossa kaksi ateriaa, missä on sitten hiilareita tolkuttomasti. Treenipainot on pysyneet samana tai kasvaneet hieman, painoa pudonnut 7kg ja tämänhetkinen rasvaprosentti 5,3%.

Voisin vielä lainata tähän Will Brinkiä: "There´s no such thing as an essential carbohydrate."

Originally posted by tormave
painoa pudonnut 7kg ja tämänhetkinen rasvaprosentti 5,3%.

Pihdeillä mitattu ?

Originally posted by slade
Pihdeillä mitattu ?

Sähköisesti Tanitan vaaalla. Jottei nyt joku heti pillastu ettei menetelmä ole tarkka jne., niin aloittaessa prosentti oli 10,3% ja se on tullut tasaisesti alas. Olen punninnut ja siis samalla mitannut rasvaprosentin joka päivä samaan aikaan, joten nestevaihtelustakaan ei ole kysymys.

Originally posted by AKV
Entäs kuitu?

Kyllä ihminen pysyy ilman kuitua elossa, sehän jeesaa vaan suolen toiminnassa. On elo kyllä riittävällä kuidunsaannilla mukavampaa ja sekoitan kolme teelusikallista kuitua per päivä proteiinidrinkkeihin. Saako Suomesta appelisiinimakuista sokeritonta Metamucilia? Oon addikti sen makuun...

Tuo Brinkin lausahdus liittyy juuri tähän: ilman välttämättömiä amino- ja rasvahappoja menee lopulta henki, mutta sellaista yksittäistä hiilaria ei ole mitä ilman elo ei jatkuisi. Pitää tulkitä kirjaimellisesti.

Tuo on kyllä ravinto-opillisesti matka takaisin 80-luvulle: rasvat aivan minimiin, paljon proteiinia, kalorisääntely hiilareilla. Edes välttämättömiä rasvahappoja ei tuossa tule tarpeeksi, ellei proteiinilähteenä käytetä kalaa.

Kosmisen typerä artikkeli, ei kai kukaan natu aikanakaan enää dieettaa tällä lailla?

Kun kuituun päästiin, mikä on havaintonne parhaasta kuitujen suhteesta hiilarin määrään tuotteessa?

Kun ketodieetillä ollaan ja päivän hiilarimäärillä on kattonsa (20-30 g) olisi hyvä löytää jokin ruoka/valmiste, josta saisi mahdollisimman paljon kuitua ja mahdollisimman vähän hiilihydraattia.

Tähän mennessä paras näkemäni suhde on ruisleseillä. 100 g ruisleseitä sisältää 26 g hiilihydraattia ja 39 g kuitua, eli kuitujen ja hiilarin suhde on peräti 1,5 (mitä suurempi kerroin sen parempi).

Erillinen kuituvalmiste. 70 grammaa kuitua, 30 grammaa sokeria per 100g, ja sokerikin on vain apuna että kuitu saadaan kiteiseksi. Kauppanimi on Spagulax, muitakin kyllä on. Tuolla jos ottaa sen n. 15 grammaa lisäkuitua niin sokeria tulee vain 6 grammaa.

Originally posted by Hulkki
Kun kuituun päästiin, mikä on havaintonne parhaasta kuitujen suhteesta hiilarin määrään tuotteessa?

Kun ketodieetillä ollaan ja päivän hiilarimäärillä on kattonsa (20-30 g) olisi hyvä löytää jokin ruoka/valmiste, josta saisi mahdollisimman paljon kuitua ja mahdollisimman vähän hiilihydraattia.

Tähän mennessä paras näkemäni suhde on ruisleseillä. 100 g ruisleseitä sisältää 26 g hiilihydraattia ja 39 g kuitua, eli kuitujen ja hiilarin suhde on peräti 1,5 (mitä suurempi kerroin sen parempi).

Vehnälese:100g vehnäleseissä on 14g hiilaria ja 48g kuitua, ja mikäli oikein laskin niin silloin tuossa olisi parempi kerroin. Ja kyseessä oli "Sydänystävä" vehnäleseet...

EDIT: korjatkaa toki jos olen väärässä.

Originally posted by Jortsu
Mistäs tuommoista pelkkää (?) kuitua saa?

Itte oon omani ostanut Costcosta, nyt on edessa muutto Suomeen joten asiaa tulee varmaan luontaistuotekauppaan.

Originally posted by Hulkki

Sugar Free Orange-flavor Metamucil:

Dietary facts:

Serving size: 1 rounded tea spoon
Calories: 20
Total Carb: 5g
Dietary Fiber: 3g
Soluble Fiber: 2g
Sugars: 0g
Iron: 0.8mg
Sodium: 5mg

Tuon kanssa maistuu sairaan hyvalta tavallinen maustamaton heraproteiinikin vaan veteen sekoitettuna. Jos joku osaa antaa vinkin, mista tuota saa Hesa seudulta niin kiitollisna vastaaotetaan. Tai ehka LRP vois ottaa valikoimaan?

Eh, tuollainen dieetti ois mulla kylla varma tapa kasvaa päärynän muotoiseksi. Itse syön hiilareita 42g päivässä, eli 0.5g per painokilo. Tällä hetkellä vedän viikossa kaksi ateriaa, missä on sitten hiilareita tolkuttomasti. Treenipainot on pysyneet samana tai kasvaneet hieman, painoa pudonnut 7kg ja tämänhetkinen rasvaprosentti 5,3%.

Voisin vielä lainata tähän Will Brinkiä: "There´s no such thing as an essential carbohydrate."

ei ole niin alhainen, oikeasti.

Originally posted by ZeiZei
ei ole niin alhainen, oikeasti.

No mikähän se sitten olisi, oikeasti ja miksei se voisi olla noin alhainen? Aika pätevän tuntuisen diagnoosin annoit, mihinköhän se perustuu?

No sanotaan nyt sitten niin, että rasvaprosentti on pudonnut puoleen. Ilman uppotankkia jokainen mittatapa antaa tilastollisesti johdetuilla kaavoilla absoluuttisesti "vääriä" tuloksia, mutta jos käyttää samaa mittausmetodia koko ajan niin suhteellisia muutoksia voi seurata luotettavasti. Mun mittari jopa piirtää käppyrän viimeiseltä kolmelta kuukaudelta.

No mikähän se sitten olisi, oikeasti ja miksei se voisi olla noin alhainen? Aika pätevän tuntuisen diagnoosin annoit, mihinköhän se perustuu?

No sanotaan nyt sitten niin, että rasvaprosentti on pudonnut puoleen. Ilman uppotankkia jokainen mittatapa antaa tilastollisesti johdetuilla kaavoilla absoluuttisesti "vääriä" tuloksia, mutta jos käyttää samaa mittausmetodia koko ajan niin suhteellisia muutoksia voi seurata luotettavasti. Mun mittari jopa piirtää käppyrän viimeiseltä kolmelta kuukaudelta.

no mikset ole jo menossa lavalle kisoihin, ku painoa on yli 80 kg ja rasvat alle kaikkien muitten huippu kehonrakentajien...:rolleyes:
niin eli voisit varmaan laittaa kuvia tänne, missä näkyisi nämä kriittiset kohdat kuten vatsa, pakarat ja muut ja jos ne ovar samaa tasoa kuin painoisillasi kehonrakentajilla niin mikäs siinä:worship:

Originally posted by mammoth
Vehnälese:100g vehnäleseissä on 14g hiilaria ja 48g kuitua, ja mikäli oikein laskin niin silloin tuossa olisi parempi kerroin. Ja kyseessä oli "Sydänystävä" vehnäleseet...

EDIT: korjatkaa toki jos olen väärässä.

Ihan oikeassa olet. Noita suosin itsekin. Ne sisältävät myös mukavasti E ja B-vitamiineja, magnesiumia, sinkkiä yms.

Originally posted by ZeiZei
no mikset ole jo menossa lavalle kisoihin, ku painoa on yli 80 kg ja rasvat alle kaikkien muitten huippu kehonrakentajien...:rolleyes:
niin eli voisit varmaan laittaa kuvia tänne, missä näkyisi nämä kriittiset kohdat kuten vatsa, pakarat ja muut ja jos ne ovar samaa tasoa kuin painoisillasi kehonrakentajilla niin mikäs siinä:worship:

No jos katsot kyseisen henkiön profilea, huomaat että on kyseessä kuitenkin suht pitkä ihminen. 80-kiloiset huippukehonrakentajat ovat ehkä 160-senttisiä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom