3kk ja 10kg

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
sumutin123 sanoi:
Zeizeille

Miten ton ikäsellä kaverilla voi olla noin paljon lihasta pituuteen nähden???? Oletko aloittanut joskus kymmenen vanhana?

:offtopic:

Enhän mä mikään hoikkapoika ole (vyötäröltä ;) ), rasvat tällä hetkellä varmaan tuolla 18-19 % kun on tuolla mäccärissä/kebabilla tullut käytyä kiitettävästi. Treenannut oon reilu 2½ vuotta, lähtien 69 kilosta.

Rasva-arvio saattaa toki mennä vähän harakoille, katsotaan sitten kun laitan uusia kuvia, ei ainakaan pitäisi rasvat hirveästi päälle 20 % olla :D

neutraali sanoi:
onko jossain kuvia??

Varmaankin sanoi tuon, profiilissa näkyvän pituuden, painon ja rasva-%:n mukaan, mitkä eivät tietenkään kerro vielä kovinkaan paljoa.

Niin ja Neutraali oot ihan oikeassa kyllä siinä, että kaikilla on ne omat kohtansa mihin se rasva kertyy, itellä taitaa olla juuri tuo keskivatsa :)

ZeiZei sanoi:
Niin ja Neutraali oot ihan oikeassa kyllä siinä, että kaikilla on ne omat kohtansa mihin se rasva kertyy, itellä taitaa olla juuri tuo keskivatsa :)
sama+kyljet ja selän puoli eli pahimmat mahdolliset paikat:D

tai siis on koko kropasssa on kauhtaa/fläsää, mutta nuo siis ne pahimmat.

edit: eiköhän ne sitten siitä lähde kun rupean diettaan kun 30kriisi tulee(eikös sitä siinä iässä kaikkia päähän pistoja saa;))

neutraali sanoi:
edit: eiköhän ne sitten siitä lähde kun rupean diettaan kun 30kriisi tulee(eikös sitä siinä iässä kaikkia päähän pistoja saa;))

<--- oliko tuo vihje :D :jahas:

Mulla tuntus jäävän ihra tohon vyötärölle kanssa...

m80 sanoi:
Niin, tuo 0,5 - 1 kg lihasta 3 kk:ssa tekis 2 - 4 kg vuodessa. Minkälaisia arvioita itse pidät todennäköisempänä?

Oletko muuten miettinyt sitä kehityksen hidastumista tietyn vaiheen jälkeen...

oiskohan sillä mitään tekemistä asian kanssa? ;)

Net Virgin sanoi:
Oletko muuten miettinyt sitä kehityksen hidastumista tietyn vaiheen jälkeen...

oiskohan sillä mitään tekemistä asian kanssa? ;)

Kehityksen hidastuminen kyseisen henkilön elämänsä ensimmäisen 3 kk treenin jälkeen? Itse olen kohtuullisen tasaisen kasvukehityksen kannalla. Ei esim. tyyliin 5 kg 1/4 vuosi ja 3 kg 3/4 vuosi vaan esim. 2 kg 1/4 vuosi ja 3 kg 3/4 vuosi. Jälkimmäisenkin mukaan ekana treenivuonna tulis 5 kg lihasta mitä pidän jo todella kovana tuloksena.

m80 sanoi:
Kehityksen hidastuminen kyseisen henkilön elämänsä ensimmäisen 3 kk treenin jälkeen? Itse olen kohtuullisen tasaisen kasvukehityksen kannalla. Ei esim. tyyliin 5 kg 1/4 vuosi ja 3 kg 3/4 vuosi vaan esim. 2 kg 1/4 vuosi ja 3 kg 3/4 vuosi. Jälkimmäisenkin mukaan ekana treenivuonna tulis 5 kg lihasta mitä pidän jo kovana tuloksena.

Luonto on ihmeellinen... :rolleyes:

m80 sanoi:
Kehityksen hidastuminen kyseisen henkilön elämänsä ensimmäisen 3 kk treenin jälkeen? Itse olen kohtuullisen tasaisen kasvukehityksen kannalla. Ei esim. tyyliin 5 kg 1/4 vuosi ja 3 kg 3/4 vuosi vaan esim. 2 kg 1/4 vuosi ja 3 kg 3/4 vuosi. Jälkimmäisenkin mukaan ekana treenivuonna tulis 5 kg lihasta mitä pidän jo todella kovana tuloksena.

Fakta nyt vaan on se, että kaveri joka on selkeästi riuku ja aloitta salilla järkevällä ohejelmalla ja mikä tärkeinta, PANOSTAA MYÖS RUOKAVALIOON, saa sitä lihasta paljon enemmän ekana vuotena kuin joku 5 kg.

Itsellä oli alla ensin 2,5 vuotta aika paskaa ruokavaliota ja treenit sinneppäin, sitten aloin panostamaan ruokavaliota ja on sitä 1,5 vuoden aikana tullut minullekin se 5-6 kg lihasta, vaikka en siis enää ihan aloitteija ollutkaan. Eli ei tuo nyt mikään maailmanluokan ihme sentään ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ZeiZei sanoi:
:offtopic:

Enhän mä mikään hoikkapoika ole (vyötäröltä ;) ), rasvat tällä hetkellä varmaan tuolla 18-19 % kun on tuolla mäccärissä/kebabilla tullut käytyä kiitettävästi. Treenannut oon reilu 2½ vuotta, lähtien 69 kilosta.

Rasva-arvio saattaa toki mennä vähän harakoille, katsotaan sitten kun laitan uusia kuvia, ei ainakaan pitäisi rasvat hirveästi päälle 20 % olla :D

Ja kuvat ovat varmaan VAIN VIPeille? :jahas:

No mitäs täällä kiistellään? :lol2:

Itse muistan lukeneeni tältä palstalta, että ekana treenivuotena 8-12 kg on mahdollista saada melkein kenen tahansa ilman merkittävää rasvaprosentin kohoamista, edellyttäen että ruokavalio on kunnossa ja treenaus ahkeraa.

Itse aloittelijana voin raportoida 6 kuukaudessa 9 kilon painonnousun 82 kg -> 91 kg. Rasvaprosentti alussa 13,5 (kehon mittojen mukaan laskettu) ja nyt ehkä 1-2% korkeampi. Sairastin vielä 2 pahaa flunssaa nyt keväällä. Että ei tuo Miken 5 kg arvio tuuliviirin lihasmassan kasvusta 3 kk:n aikana mahdoton ole. Varsinkin kun ottaa huomioon lähtökohdan.

Tuuliviiri, kannattaa kuitenkin hillitä hieman tuota massan keruuta. Itse olen huomannut, että 1,5-2 kg/kk on optimaalinen painonnousu tahti. Siinä ei vielä läskiä keräänny aivan tuhottomasti ja kehitys on silti mukavaa. Se on selvää, että jos vielä seuraavankin 3 kuukautta keräät 10 kg painoa lisää, on siitä turhan iso osa läskiä. Kuvittele jos olisit vuodenkin tuolla bulkilla, niin sinulla olisi 40 kiloa enemmän painoa kuin aloittaessa, josta laatulihaa korkeintaan 1/3. Sitä möhömahaa on sitten mukava sulatella dieetillä...

sumutin123 sanoi:
Ja kuvat ovat varmaan VAIN VIPeille? :jahas:
Jos ne noin paljon kiinnostaa niin 10e Mikelle vaan menemään :D
Ja Tuuliviirille tsemppiä jatkoon!!

El_Ucca sanoi:
Tuuliviirille:

Pituutesi ja entinen painosi ovat lähes tismalleen sama kuin itselläni nyt, juuri treenauksen aloittaaneena. Voitko kertoa tarkemmin siitä mitä ja miten söit? Paljonko kaloreita ja proteiinia päivässä? Tarkoitus olisi nimittäin myös päästä 78=>90kg.

El_Ucca
Eli samaa tarjosi Tuuliviiri lääkkeeksi kuin minä tuolla toisessa ketjussa, ja tuosta ehken näet sitten tuloksia... Vaikka Tuuliviiri onkin soveltanut tuota esimerkkiä niin siihen sun aiempaan Kotipizza+kola-ruokavalioon verrattuna... :kippis1: :thumbs:

m80 sanoi:
Niin, tuo 0,5 - 1 kg lihasta 3 kk:ssa tekis 2 - 4 kg vuodessa. Minkälaisia arvioita itse pidät todennäköisempänä?

Meinasitko, että kolmen kuukauden oikein syömisestä ja hyvin treenaamisesta aloittelijana olisi vain KORKEINTAAN 5%:n-10%:n prosentin (todellinen) kehitys painon nousuun nähden.. muut olis sitten ihraa ja pöhöä? :jahas:

Itse pidän todennäköisempänä kaikkia suurempia lukemia siihen 60%:iin asti.

Turha tästä on kuitenkaan alata vääntämään, sen verran on kehitytty, kun on kehitytty :piis:

twinlab sanoi:
Turha tästä on kuitenkaan alata vääntämään, sen verran on kehitytty, kun on kehitytty :piis:

Totta.

Mietteitä herätti lähinnä se, että kaveri ei ollut ennen tätä 3 kk:n periodia puntteja nähnytkään. Ehkä ne liikeradat, tekniikka, tuntuma, kivunsietokyky ym. napsahtivat kohdalleen ensimmäisen viikon jälkeen. Itsellä näin ei käynyt vaan liikeradat oli yhtä hakemista vaikka pätevä opastaja avustikin, tekniikan hiominen otti oman aikansa, tuntumaa ei meinannut saada tiettyihin lihasryhmiin sitten millään, kaikkia sarjoja ei toisaalta pystynyt vetämään lähellekään loppua, koska kipuun ei ollut tottunut. Niin ja - syöminenhän oli ihan päin persettä liian monta vuotta.

m80 sanoi:
Totta.

Mietteitä herätti lähinnä se, että kaveri ei ollut ennen tätä 3 kk:n periodia puntteja nähnytkään. Ehkä ne liikeradat, tekniikka, tuntuma, kivunsietokyky ym. napsahtivat kohdalleen ensimmäisen viikon jälkeen. Itsellä näin ei käynyt vaan liikeradat oli yhtä hakemista vaikka pätevä opastaja avustikin, tekniikan hiominen otti oman aikansa, tuntumaa ei meinannut saada tiettyihin lihasryhmiin sitten millään, kaikkia sarjoja ei toisaalta pystynyt vetämään lähellekään loppua, koska kipuun ei ollut tottunut. Niin ja - syöminenhän oli ihan päin persettä liian monta vuotta.

Punttia tullut nosteltua joskus lukioaikoina ja sillon viisaampien opastuksella, joten osa liikkeistä oli ns. takaraivossa vaikka siitäkin on jo n. 10 vuotta... No siinä välissäkin tuli satunnaisesti käytyä salilla... Ne liikkeet jotka oli tuntemattomia niin ne opettelin exrx.net:n animaatioiden avulla ja muutaman kerran kävin salilla 10v puntilla käyneen kaverin kanssa. Ekat treenit tein pikkupainoilla liikeratoihin ja tekniikkaan tutustuen... Syömisen rajoja myös testasin, ennen kuin oikea menu loksahti kohdilleen... Ilman tätä palstaa olisin ollut aika pihalla, syömiseen olisin tuskin panostanut niin paljon kuin nyt ja treenikin olisi ollut varmaan aika yksipuoleista. Nyt olen tehnyt 4-jakoista ohjelmaa, kuukauden jälkeen vaihtanut vähän sarjoja nostanut painoja ja vähentänyt toistoja.

El_Ucca sanoi:
Tarkoitus olisi nimittäin myös päästä 78=>90kg.

5 viikon jälkeen 78=>82.5 Kg :)

Treenaan koko kropan läpi kerran viikossa(MA,KE,PE) niin kovilla painoilla kun vain pystyn. Tulokset ovat nousseet jatkuvasti, vaikka hiipumista alkaa tietysti jo olemaan. Silti joka treenissä on saanut pistää lisää rautaa.

Syön n. tuplaten sen mitä ennen treenausta. Syön vaikka ei olis edes yhtään nälkä. Jopa aamuisin, jota en ollut tehnyt ennen treenin aloittamista moneen vuoteen.

Menen myös nukkumaan aijemmin, vaikka ei silti monesti tule ihan 8 tuntia nukuttua. 7 nyt kuitenkin vähintään aina.

Kevyttä viikkoa ei millään huvittais pitää, kun ei ylikunnostakaan ole mitään merkkejä. Ajattelin pitää sen vasta elokuun lopussa ekan kerran, ellei nyt sitten aijemmin noita ylikunnon merkkejä ilmaannu.

Odotan koko ajan salille pääsyä.

Oppeja olen hakenut Mega Duty ja Massaa! Voimaa!-kirjoista, sekä tietysti täältä :)

Suositut

Back
Ylös Bottom