397 kilon penkki!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja massa
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Kimi
MITÄ VITTUA LÄSSYTÄTTE NOISTA NOSTOISTA,jos se on niin helppoa niin rikkokaa nyt saatana se ennätys.

Minä suollan sitä faktaa, että nuo nostot jenkkiliitoissa on niin paskan näköisiä. Penkkipunnerrus ja jenkkipenkki on jo suunnilleen eri lajeja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by PattiPete
Minä suollan sitä faktaa, että nuo nostot jenkkiliitoissa on niin paskan näköisiä. Penkkipunnerrus ja jenkkipenkki on jo suunnilleen eri lajeja.

Samaa mieltä,vaikka ainainen ininä varustelajista vituttaa. Miksi ei tuomarilinjaa voida pitää sellaisena,ettei jokaista uutta ennätystä tarvitse spekuloida vaan joko tulee hylsy tai selvä ennätys? Olen jaakannut tätä joka paikassa,mutta Tampereella FPO:n sm:issä ei ollut linjassa mitään lipsumista vaan merkittämyydestä tai epätasaisesta ojennuksesta tuli hylsyä ilman selityksiä. Selsamin olisi voinut heittää Helsingissä kyykyn jälkeen niskaperseotteella suihkuun ja ihmettelen suuresti miksei Tregloan ole jyrähtänyt,koska ukon tuomitsemissa kisoissa on tuomarilinja kuulemma ipf-tasoa...

Originally posted by jarre55
Tapelkaa ny.
Katz,Henderon ja Kiri; siinä teille kovia penkkaajia.
Ilman näitä seetanan jousipaitoja.

Näin on! Eihän kukaan voi nykyään olla vahvempi,kun kukaan noista.

Kyllä mä veikkaan et äijällä on tossa videossa ainaki 2 penkkipaitaa päällekkäin ellei sit triplapaita+polyesteri..kuitenki tosi kunnioitettava suoritus ja raw-penkkikin on varmasti +300kg...vahva äijä se myönnettäköön mut tuli vaan mieleen tosta et ku nosto ei lähteny ylhäältä( siis suorilta käsiltä ) eikä päättyny suorille käsille vaan avustajan kanssa raudat telineestä ja heti alaslasku ja sit raudat ylös ja avustaja heti kiinni tankoon...herää vaan sellanen epäilys et äijällä ei riitä voimat pitämään tankoa suorilla käsillä....sillä tankohan "kevenee" ainakin 100kg ku paita tulee mukaan kuvioihin ja suorilla käsillä paita ei auta vielä mitään..toivottavasti ees joku tajusi mitä mä ajoin tässä takaa..heh :lol2:

Originally posted by Olbe
Se Mendelssonin 323 on ihan tolkuttoman kevyen näköinen,vaikkakin Henderssonin nosto on kauniimpi katsella. Olen jossain nähnyt Mendelssonin lämmitelynoston ennen kisoja 700paunalla RAW ja en yhtään ihmettele,että on kuuleman mukaan ottanut kolmosen tuolla raudalla salilla. Ja Ravenille. On siirtynyt denimiin ilmeisesti hiljattain olisiko ollut Arnoldsin epäonnistumisen jälkeen, eli Karinin tupladenim tuolla on ainakin päällä.Oli muuten kaverin viimeinen kisa ilmeisesti....

Jotenkin luulen, että ei ollut viimeinen kisa. Varmaan ukko haluaa penkata sen 400kg ja sit lopettaa. Eihän tuohon enää tartte paljoakaan lisätä.

Mun siimoilla liikkuis ja vitun lujaa. Pysähtyis varmaan vähän ennen selkärankaa, missä vois sit ootella merkkiä kaikessa rauhassa :D

pistänpä kerran finnishpowerin keskusteluosioon kirjoittamani mielipiteen tännekin sellaisenaan:

Yhdessä Powerlifting Usa-lehdessä (elettiin vuotta 96,97,98 tai jotain) oli Ed Coanin haastattelu, jossa hän kertoi olleensa erään liiton kisojen penkin lämmittelyä katsomassa. Hän oli Kirkin (Karwoski) kanssa häipynyt koko kisapaikalta vek, kun oli joutunut todistamaan näytelmää:

Yksi nostaja käärittiin idea-siteillä koko ylävartaloltaan ja olkavarsistaan sellaiseksi, että näytti balsamoidulta muumiolta. Siis koko yläkroppa kierrettiin täyteen sidettä.
Sen jälkeen vedettiin kolme (KOLME!! penkkipaitaa hittolaisenmoisella porukalla päälle!

Äijä autettiin penkille makaamaan, nostettiin kaverille kädet suoriksi ja autettiin 300 kiloa käsille.Paino ei tullut edes rintaan.Kisassa ukko otti 325 tai jotain.

Tässä syytä tulosten parantumiseen. Jos joku ei usko Ed Coania, haastattelua lehdessä tms. niin voin ensi viikolla kertoa teille tarkan tietolähteen.Kun käyn mailla penkomassa arkistojani

--------------------------------------------------------------------------------
www.finnishpower.net-sivuilla on tulokset kaikkien aikojen kovimmista nostoista kaikissa liitoissa.Käykääpä tsekkaamassa.

Kysymys: Mitä eroa huomaatte kyykky-, penkki- ja vetoennätysten päivämäärissä; ts.päiväyksissä, jolloin ennätykset on tehty?

Aivan oikein; maastavedon ennätykset ovat suhteellisesti todella "iäkkäitä" eli kauan sitten tehty.Toiset jopa 80-luvulla.

Varsinkin raskaiden sarjojen kyykyt ovat useimmat vuodelta 2003. Mistä tämä johtuu? Miksi yksi nostomuoto kulkee "vanhana" perässä, vaikka äijät näyttävät viimeaikoina kovasti vahvistuneen...

Syy löytyy ennenkaikkea varusteista! Heitän teille kysymyksen ilmaan, ovatko miehet vahvistuneet vai ovatko varusteet vain "parantuneet" (LUE:PAHENTUNEET) entisestään.

Tunnettu tosiasiahan on, että varusteista saa parhaan hyödyn kyykyssä ja penkissä, vedossa ei niinkään.

Huom.1) Tämä yleisesti ottaen
Huom 2) Turha väittää, että syy löytyisi jostain halvatun monoliftistä.
Huom 2) En halua mollata nykypäivän mestareita, kaikki kunnia heille. Itse vain arvostan 80-luvun Katzit,Kucit ja Kirit ym. paljon korkeammalle kuin nykypäivän gogginssit.

Jenkeissä voimanosto on mennyt sellaiseksi sirkukseksi, että kuka keksii parhaat vermeet voittaa kisat ja on vahvin.Riittävästi kun pukkaa pään täyteen aineita ennen kisoja niin ei tunne mitään kipua jota ideal-siteet ja ylikireät kolmikerrospaidat aiheuttavat nostettaessa.

Älytöntä.Vahvoja kavereita mendelssonit sun muut ovat, muttei niin vahvoja kuin kilot antaa ymmärtää.

Turha tästä on taas alkaa jaakaamaan,mutta Mendelssonia ei voi verrata oikein muihin jenkkien haamupenkkaajiin. Miehellä on kisoissa otettuna maailman suurin raw-penkki ja piste! Penkkipaidat ja kyykkyvermeet ovat kehittyneet tuhottomasti ja tulokset eivät ole enää ikävä kyllä vertailtavissa mitenkään toisiinsa vetoa lukuunottamatta. Silti olen sitä mieltä,että vahvin nostaa edelleen eniten oli sitten varusteet päällä tai ei. Maastaveto on onneksi edelleen paras raa`an voiman mittari ja,jos tuo mennään pilaamaan lopetan koko paskan seuraamisen siihen paikkaan.

Kritiikkiäkin on niin monenlaista. Epäpuhtaiden nostojen ja varusteiden hifistymisen kritisoiminen on IMHO ok, mutta on todella rakentavaa kritisoida,jokaista "maailmanennätystä", älykkäällä "voiman-ostaja"- kommentilla ja "kyllä minäkin jousipaidalla..." tai "Kiri otti tuon treeneissä kolmosena ilman paitaa". BTW Etkö Mike pidä tuota 328kg kokeilemisen arvoisena?:D

Originally posted by Olbe
Maastaveto on onneksi edelleen paras raa`an voiman mittari ja,jos tuo mennään pilaamaan lopetan koko paskan seuraamisen siihen paikkaan.

Eikö ne jenkeissä ole jo alkaneet käyttää jotain, jos ei nyt superliimaa niin kuitenkin, ihmeliimaa että ote pitää. Lisäksi pitkät, ohuet ja löysät tangot näkyy olevan myös käytössä että lähtee paremmin lattiasta kun levyt irtoavat lattiasta kun tanko on puolireidessä. Toki tanko taipuu kun siihen rautaa lastataan mutta Leokossa ja apf/wpc/mikälie - liiton tangoissa on selvä ero.

Originally posted by Punnus
Eikö ne jenkeissä ole jo alkaneet käyttää jotain, jos ei nyt superliimaa niin kuitenkin, ihmeliimaa että ote pitää. Lisäksi pitkät, ohuet ja löysät tangot näkyy olevan myös käytössä että lähtee paremmin lattiasta kun levyt irtoavat lattiasta kun tanko on puolireidessä. Toki tanko taipuu kun siihen rautaa lastataan mutta Leokossa ja apf/wpc/mikälie - liiton tangoissa on selvä ero.

No nämä nyt menevät vielä,mutta ylhäältä aloitettu maastaveto vetoremmeillä tappaisi tämänkin lajin kiinostavuuden totaalisesti.

Originally posted by Punnus
Eikö ne jenkeissä ole jo alkaneet käyttää jotain, jos ei nyt superliimaa niin kuitenkin, ihmeliimaa että ote pitää.

En tiedä mitä lie liimoja käyttävät, mutta eräs keihäänheittäjätuttuni käyttää kepinlennätämiseen pihkaa! On kuulemma ote aivan saatanan kova ja hyvä kun keihäs lähtee kädestä irti!

Tätä olenkin miettiny, että minkä helvetin takia pitää pihkaa käyttää? Se ei ole ikinä edes pärjänny koko lajissa.. mistähän mahtanee johtua? :lol2:

No, kaverilla on kyllä monia muitakin todella outoja tapoja.. :rolleyes:

Mike ja VahvaJussi: :jahas:

Helvetin vahva äijähän toi on! , mutta mun mielestä menee nykyään yli noi penkkipaita yms. hässäkät, eikä paljoa kiinnosta ne tulokset. Kukakohan spede etes on keksinyt koko paidan?.

No offtopickkia: paljon on tällähetkellä mailaman kovin RAW-penkki tulos?

Suositut

Back
Ylös Bottom