3-vuoro työläinen..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jass
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
45
Kiinnostas tietää miten miten muut kesk. 3-vuor. työntekijät(37) jakaa treeni päivänsä ja ohjelmansa? Ite oon tehny sitä pari vuotta ja siinä sivussa yrittäny treenailla "body-tyylillä".. Ongelmana on nyt se että tulos puoli junnaa aika paikallaan. Ennen tein pelkkää päivävuoroa ja tätä ongelmaa ei ollu. Ravinto puoli on aika ok. Väsymystä on hieman ollu mutta niin se väsytti sillon päivävuor. aikaankin.. Eli pistäskö elimistö jotenkin nyt vastaan vai oisko se kiinni tuosta treeni tyylistä..? Teen 3-jakoista ohjelmaa:

1pv:Rinta ja ojentajat
2pv:Selkä ja hauikset
3pv:Jalat, pohkeet ja olkapäät suht keveästi

Käviskö tuo treeni jako jos muuttaisin ohjelman voima tyyliseksi?

Kokemuksia / mielipiteitä / vikkejä kiitos! :worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
"kesk. 3-vuor. työntekijät(37)" ????? :eek:

kroppa kyl tottuu kaikenlaiseen, mutta jos on tottunut treenaan illalla, ei se heti taivu heräämään hyville tehoille aamulla. jos on vakiojaksot esim. viikko aamua, iltaa ja yötä kutakin, homma on helpompaa.

treenityyli sinänsä ei paljoa vaikuta tohon rasitusasteeseen, jos ravintopuoli on hanskassa.

Zone-sarja -42%
Tuo katkeava kolmivuoro on juuri sitä, että on aina viikko kutakin vuoroa. Minulla on kokemusta siitä ja päivävuorosta. Kyllä minulla ainakin oli vaikeampi treenata silloin kun olin 3-vuorossa.

Rautaruukilla on täällä Raahessa pääasiassa tällainen systeemi.(en ole itse siellä töissä)

a,a,i,i,y,y,-,-,-,-

Se on kaikkein inhimillisin, juuri siitä syystä, että keho ei kerkeä tottumaan kahdenvuorokauden aikana, eli "kehon kelloa" ei ole vaikea siirtää vuorosta toiseen. Ja lepo päivät on helppo sijoittaa iltavuoroon, tällöin treenit ovat aina illalla.

En nyt muuta keinoa keksi kuin, että siirtää treenipäivät sellaisille päiville milloin on enemmän virtaa kinttaissa, jos sellaisia päiviä sinulla on.

itte myös 5-vuorossa ja meillä on tälläinen systeemi: i,i,i,-,a,a,a,y,y,y,-,-,-,-,- ja alusta. teen yleensä ne treenit kevyesti jotka sattuvat silloin kun olen yövuorossa. harvemmin samat reenit esim kyykky sattuu montaa kertaa peräkkäin yövuoron aikaan.

Työajat on a,a,a,a-i,i,i,i-y,y,y,y------a,a...jne ihan hyvä systeemi muuten mutta aamuvuorot on pahoja ku ei oikein saa nukuttua.. Jos tuosta treeni jaosta vielä niin oisko siinä teidän mielestä korjattavaa? Entä samalla jaolla pelkkään voima ohjelmaan?

teeen 3-vuoro työtä ja jotenki tuntuu et ruuti on jnotenki märkää iltatuuris,ku pitää mennä reenaa heti unien jälkeen...

Mulla on vapaitten jälkeen iltavuoro ja seuraavana päivänä on aamu- ja yöhuki. Ei tule kysymykseenkään treenata kunnolla työpäivinä. Aivan hanurista ovat työvuorot.

Ite kans tehny taas kesän tuota tam37:ää (työaikamuoto 37). Treenaamiseni keskittyy ilta- ja yövuorojen aikaan sekä välipäiviin ja pitkään vapaaseen. Aamuvuorojen aikana en treenaa lainkaan. Ei vaan kykene ku ei nuku koskaan paria tuntia pitempää ennen aamuun menoa ja päivät sitten taju kankaalla. Hyvin on toiminut ainakin mulla tämä voimanostopainotteinen harjoittelu, vaikka teenkin 3-vuorotyötä. Mitään treeniohjelmaa/aikataulua ei ole vaan treenaan aina kun on mahdollista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom