3-Jakoinen --> 2-Jakoinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JayLo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
36
Tällä hetkellä käytössä 3-jakoinen ohjelma:

1 päivä:
Rinta, olkapäät, ojentajat, vatsa
2 päivä:
jalat, vatsa
3 päivä:
selkä, hauis

Kipeän polven vuoksi joudun kuitenkin jättämään jalat pois (kokeilen silloin tällöin, miltä tuntuu), joten kannattaisiko siirtyä 2-jakoiseen vai pysytellä 3-jakoisessa ja ryhmitellä vaan erilailla tuo homma.

Suunnittelin tällaista 2-jakoista (2kertaa viikossa läpi)

1 päivä:
Rinta, olkapäät, ojentajat, vatsa
2 päivä:
selkä, hauis, vatsa

Eli jäisi tuosta 3-jakoisesta 2.päivä pois ja 3.päivään selän ja hauiksen lisäksi päkki...pistäkääpä ihmiset kommentteja ja omia ideoita :worship:

No kun se polvi kuntoutuu, niin 2-jakonen olis selkeesti:

1 päivä:
Rinta, olkapäät, ojentajat, etureidet, pohkeet
2 päivä:
selkä, hauis, vatsa, takareidet

Morjens olen miettinyt samaa että kumpi olisi tehokkaampaa. olen nyt tehnyt 3 jakoisella, mutta tuntuu että voisin tehdä 2 jakoisella sen 2x viikkoon. onko järkevää vai tuleeko liikaa ärsykettä?
Mielipiteet tervetulleita ;)

^Ärsykkeen määrä riippuu jopa enemmän treenityylistä kuin ohjelmasta tai jaosta. Jos volyymin ja intensiteetin osaa mitoittaa oikein, niin jaolla kuin jaolla voi saada sopivasti ärsykettä ja jos ei osaa, niin jaolla kuin jaolla voi myös lällystellä niin että ärsyke jää liian vähäiseksi kehityksen kannalta tai toisaalta myös puskea itsensä niin piippuun että kehitys stoppaa siihen. Ei ole "tehokkainta" jakoa tai ohjelmaa, on vain hyvin tai huonosti suunniteltuja kokonaisuuksia.

Kiitos vastauksesta. olen ollut kyllä tyytyväinen 3 jakoiseen mutta aikani riittäisi myös 2 jakoiseen kahesti viikkoon. tietysti riippuu ihan omista tavoitteista kiitoksia vastauksesta.

Tällaista 2- jakoista olen ajatellut joskus kokeilla: 1PV Jalat,Rinta,Ojentajat 2PV Selkä/Epäkkäät,Olkapäät,Hauis.Mentzer treenasi tällä 70 luvun lopussa.

Suositut

Back
Ylös Bottom