Ite oon tehnyt 3on1off työntävät vetävät jalat treeniä. Jos tuntuu siltä niin 1-2 ylimääräistä lepoa niin palautuu varmasti 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

tosiaan kyykkyjä en pysty tekenään ja sitä ei vissiin voi korvata millään? Ja tiedän et pitäs pt:lt varmaa nämä tilata mut perheenlisäyksen johdosta budjetti vähän kärsii. Ennen siis tehnyt seuraavaa. Ma:selkä/hauis ti:rinta/ojentajat ke:jalat/olkapäät. nyt pitäisi kuitenkin siirtyä fiksuun kolmijakoiseen jotta riittäisi aikaa salilla kehittyisi myöskin ja ennen kaikkea että nuppi pysyy kasassa koska sali ollut kaikki kaikessa nyt itselle 
Takareisien treeni puuttuu kokonaan. Tuon reisiojennuksen vaihtaisin esim. maveen tai suorinjaloin maveen ja pistäisin selkäpäivään. Ojentajille ottaisin yhden raskaan perusliikkeen kahden taljaliikkeen sijaan. Dippi tai ranskalainen punnerrus tangolla vaikkapa. Selkäpäivänä on kulmasoutu tangolla. Mielestäni turha tehdä samaa laitteessa. Mave,leuanveto ja kulmasoutu tangolla riittää hyvin. Jopa kaksi noista. Millä tapaa rinta ei edisty? Kilot vai liha ei kasva? Nuo 10-12 sarjat ovat liian pitkiä maximin edistymiseen. Kokeilepa välillä alle kutosia.Moi, Voisitteko arvostella käyttämäni ohjelman. Ihan hyvältä tuntuu, jotenkin luulen että en kuitenkaan ihan täysiä tehoja irti saa. Tätä ohjelmaa olen nyt tehnyt noin 6 viikon ajan. Salilla olen käynyt lähemmäksi 8vuotta, hyvin aktiivisesti noin 3krt viikossa viimeisimmän 3-4vuoden aikana.
Eli kolme jakoinen:
1.
Leuvat 3x loppuu saakka (9,7,5 oma ennätys)
Kulmasoutu tangolla 3x 12
Lat pulldown 3x 10-12
Kulmasoutu laitteessa 3x 12 supersarjana edellisen kanssa
Hauiskääntö suoralla tangolla 3x 12
Hauiskääntö käsipainoilla (yksi kerrallaan) 3x 12
Vatsat: Hanging leg raise 3x 10
Kyljet: dumbbell side bend 3x 12
2.
Penkkipunnerrus (käsipainoilla tai smith) 3x 10-12
Vinopenkki tangolla 3x 10-12
Flies maaten / Pec Dec 3x 12
Ojentajapunnerrus suoralla tangolla taljasta 3x 12
Ojentajapunnerrus yläspäin tangolla taljasta 3x12
Vatsat: 7min ohjelma (1min jalkojen nostot, 1min "windscreen whipers", 1min "mountain climber", 30min tauko, 1min linkkari toisella jalalla, 1min "mountain climber - sama käsi ja sama jalka", 1min bicycle kicks, 30min crunches)
3.
Kyykky tangolla 4-5x 10
Etureisikääntö 4x 10
Pystypunnerrus 4x 10-12
Vipunostot sivuille 3x 12
"Barbell upright row" 3x 12
Takaolkapäät (vipunostot taakse) 3x 12
Vatsat: 2x seuraava ohjelma: istumaannousu 20 astetta vinossa penkissä x12, yhden jalan linkkari x 12, vinot vatsat kahvakuulalla x30, bicycle kicks x 30.
Salikertoja tulee työviikosta riippuen 2-4kertaa, teen siis näitä treenejä vuoronperään riippumatta siitä kuinka monta treeni kertaa viikkoon tulee. tämän lisäksi käyn kerran viikossa juoksemassa noin 8km lenkin.
Mitä olette mieltä?
Varsinkin mielestäni rintatulokset eivät ole tässä ohjelmassani kehittynyt kauheasti. Aikaisemmin olen tehnyt Arskan kultaista kuusikkoa. Silloin tuli alussa aika hyvää tulosten parantelua. Nyt viime aikoina (viimeisimmän vuoden aikana) ei oikeastaan muut tulokset ole parantuneet kuin leuvat ja muut selkäliikkeet.
Moi eka viesti.
Tuttu foorum ja ikää lähemmä 30. On of treenejä 10 vuotta.
Varsinkin penkissä ihan ok rautoja nostanu ja jonkinmoinen tieto pohja asioista.
Ajattelin värkkäillä priorisoivaa treeniä. Heikkoutena pohkeet kädet ja takaolkapäät.
Olen jonkun aikaa tehny heikkoudet eka ja domssit ovat olleet lupaavia. Tein siis ojenta sekä hauis liikkeet ensin. Nyt ajattelin pientä twistiä. Olen töissä ja duunin jälkeen vuorossa olis vetävien treeni.
Onko jollain näkemyksiä ja eritoten kokemuksia tällasesta suoritus järjestyksestä? (vatsa himassa)
1 ranskalainen 3x 10-15
dippi 3x 6-10
pushdown 3x 10-15
kapea vinopenkki 3x 6-10
viparit sivulle 3x 10-15
pystypunnerrus 3x 6-10
2 pohkeet seisten 3x 6-20
pohkeet istuen 3x 6-20
reisiojennus 3x 10-15
jalkaprässi 3x 8-12
reisikoukistus 3x 8-12
hyvää huomenta 3x 8-12
3 hauis tanko 3x 8-12
leuanveto 3x 6-10
hauis käsipainoilla 3x 8-12
alatalja 3x 8-12
viparit taakse 3x 10-20
facepull 3x 8-20
Mitäpä jos kokeilisit jaolla Rinta/Selkä, Kädet, Olkapäät sekä Jalat mitä tapahtuu ja laitat sopivat liikkeet / järjestyksen sillä kuntoon niin tulee kuitenkin tasapainoista treeniä joissa pieni painotus show lihaksiin epäsuoralla rasituksella? Pohkeita sitten joka treenin alkuun? Treeni voisi olla jotain tämän suuntaista
1.Rinta,Selkä
Soutuliike 4*
Penkki 4*
Leuat / Ylätalja 4*
Vinopenkki 4*
Ylätalja eri kahva / kone 3*
Vatsat 3*
2.Jalat
Kyykkyliike 4*
Koukistus 4*
Etureisi (hack, prässi) 4*
Vetoliike (sjmv yms) 4*
3.Kädet,Olkapäät
Dippi / kapea penkki 4*
Hauis tanko / kp 4*
Scott / talja 3*
Ranskalainen 3*
Takaolkapäät 4*
Vipunostot/Pystysoutu 3*
Pystypunnerrus 3*
Raskaissa liikkeissä joku progressiomalli, sarjapainoja kasvattaen, toistot muissa liikkeissä haarukalle 6-20 liikkeestä ja turvallisuudesta riippuen, failurea sopivissamäärin muttei liikaa viimeisissä sarjoissa, tyylillä 2on1off vaikkapa ja viet ohjelmaa 16vk eteenpäin ja kalorit plussalle. Kevennys vaikka viikkojen mukaan joka 4 viikko.
En ole itse ainakaan tehnyt mitään eristävää liikettä käsille treenin alussa, mutta esim. kapeaa penkkiä ja vastaote leukoja kapealla otteella on tullut tehtyä ekana liikkeenä.Btw ootko nerve tai muutkaan kokeillu tehdä käsiä ekana kolme jakoisessa push, legs, pull ohjelmassa?
Btw ootko nerve tai muutkaan kokeillu tehdä käsiä ekana kolme jakoisessa push, legs, pull ohjelmassa?
Ei ole tullut tehtyä. Suosittelen tutustumaan tuolla lihastohtori blogissa vierailijoiden kirjoituksiin, siellä kattava info hauis / ojentaja painotuksesta.
En usko että jaolla on suurta merkitystä kehitykseen. Voihan noita pyöritellä miten tahtoo omien heikkouksien ja vahvuuksien sekä tavoitteiden mukaan.Hei. Mitäs mieltä kanssareenaajat tällasesta jaosta?
1. Rinta, ojentaja
2. Selkä, olkapää
3. Jalat, hauis, vatsa
Pitkään oon treenannu nelijakosella, mutta nyt tuntuu kehitys tyssänneen hieman liikaa, joten kaipaan pientä kiristystä ohjelmaan.
Hei. Mitäs mieltä kanssareenaajat tällasesta jaosta?
1. Rinta, ojentaja
2. Selkä, olkapää
3. Jalat, hauis, vatsa
Pitkään oon treenannu nelijakosella, mutta nyt tuntuu kehitys tyssänneen hieman liikaa, joten kaipaan pientä kiristystä ohjelmaan.
Ite kans veikkaan että suurempi vaihtelu olisi parempi, hyppää hetkeksi 1-jakoiseen esim. 3x viikossa.
1) Penkki, Kyykky, Leuat tai Leuat vastaote tai ylätalja kapealla kahvalla, Istumaannousut
2) Pystypunnerrus, Mave, Leuat tai ylätalja leveähköllä myötäotteella, Jalannostot
3) Dippi, Etukyykky, Kulmasoutu, Voimapyörä(tai lankutus)
~3 työsarjaa per liike, toistot muissa 6-10, mavessa 5-8
Teet pari-kolme kk ja sitten otat taas useampijakoisen missä voi veivata hauista ja ojentajaa erikseen, tässä keskitytään raskaisiin perusliikkeisiin ja niissä painojen nostamiseen.
Hei. Mitäs mieltä kanssareenaajat tällasesta jaosta?
1. Rinta, ojentaja
2. Selkä, olkapää
3. Jalat, hauis, vatsa
]
, "imo")Kiitoksia vinkeistä. Unohtui mainita, että tuota yksijakoisella veivaamista on kyllä tullut tehtyä, viimeksi kesällä. Mielenkiintoista sulla tuossa toi kolmen erilaisen yksijakoisen reenin tekeminen peräkkäin. Pitää laittaa kokeiluun ensi kerralla. Nyt ajattelin kyllä treenata vähän aikaa kolmejakoisella.