Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miltäs tämmönen näyttäis? treenaisin 4x viikossa ja vähän miinuksilla.
Jalat
1. Kyykky 4x10
2. Jalkaprässi 4x10
3. reidenkoukistus 4x10
4. reidenojennus 4x10
5. pohkeet 4x10
6. kyljet + vatsat
Selkä & takaolkapäät & hauis
1. Alatalja 4x10
2. Ylätalja 4x10
3. Kulmasoutu 4x10
4. takaolkapäät 4x10
5. Hauiskääntö 4x10
6. haukka taljassa 4x15
Rinta & olkapäät & ojentajat
1. Penkki 4x10
2. Vinopenkki 4x10
3. ristikkäis talja 4x15
4. viparit sivulle 4x10
5. pystypunnerrus 4x10
6. ranskalainen punnerrus 4x10
7. ojentajat taljassa 4x10
kuinka pitkiä palautusvaiheita kannattaa pitää kolmijakoisessa? venyy treenit aika pitkiksi jos 2 min pitää taukoa sarjojen välissä.
Olen tehnyt jo useamman kuukauden ajan 2-jakoista ohjelmaa 4 kertaa viikkoon (ma, ti, to, pe), ja nyt haluaisin laittaa jaon ihan kokonaan uusiksi.
Eli; 3-jakoinen kiinnostaisi mutta en oikein tiedä että mikä olisi paras tapa toteuttaa se. Olen tällähetkellä dieetillä, ja minulla on mahdollisuus käydä salilla jopa 6 kertaa viikossa (ma-la).
http://www.fastnews.fi/2013/treenijaot-3-jakoiset-ohjelmat/ luettuani esimerkki 4 tai 5 vaikuttaisivat sopivimmilta minulle. Tuon esimerkki 5:den kohdalla vähän epäilyttää että pystynkö palautumaan jos viikossa on vain yksi lepopäivä, etenkin kun olen miinuskaloreilla. Entä kolmijakoinen 5 kertaa viikkoon (ma-pe), miten toteuttaisin tämän?
Neuvokaa jos pystytte sillä tämä kolmijakoinen on ihan uusi juttu minulle :wtf:
5 kertaa viikkoon voisin suositella vaikka 2+3 hybridijakoa.
1.Alakroppa
2.Yläkroppa
3.OFF
4.Rinta,olkapää,ojentaja
5.Jalat
6.Selkä,takaolkapää,hauis
7.OFF
Ton kolmijakosen osuuden voi toteuttaa myös seuraavilla tavoilla:
4.Kädet,olkapäät
5.Jalat
6.Selkä/rinta
tai
4.Rinta, kädet
5.Jalat
6. Selkä, olkapäät
Tuolla artikkelin hybridijaollakin kyllä onnistuu hyvin, kunhan muistaa vaan pitää volyymin ja intensiteetin sopivana dieettiin ja ettei ole sitten kamalan suurilla miinuksilla. Kyllähän artikkelissakin sanotaan, että tuota on käytetty dieetillä. Vaikka siis Utti onkin kokeneempi kuin sinä niin kyllä se jako voi muillakin toimia kuin pelkästään hänellä. Jos sulla ei ole päivistä treenit kiinni niin voi ihan hyvin tehdä 3-on-1-off tyylillä. Niin tuolla jaolla kuin jollain toisella, esimerkiksi:
1.Jalat
2.Rinta,olkapää,ojentaja
3.Selkä,takaolkapää,hauis
4. OFF
5. Alusta
Miten tuo takaolkapääsoutu köydellä ja facepull eroaa toisistaan?
En ole ikinä tykännyt jakaa 2-jakoista ylä- ja alakroppaan, joten jos tekisin vaikka näin:
1. Työntävät
2. Vetävät
3. LEPO
4. Rinta/selkä
5. Jalat
6. Olkapäät/hauis/ojentaja
7.LEPO
Ja sitten alusta.
2-jakoiseen osuuteen yksinkertaisia perusliikkeitä 1-2/lihasryhmä, lyhyet toistot ja isot painot, suoria sarjoja. 3-jakoiseen sitten 2-4 liikettä/lihasryhmä, pidempää sarjaa luonnollisesti kevyemmillä painoilla + erikoistekniikoita. Hauis ja oikkari jokatoinen viikko superina :hyvä:
1= Isoista liikkeistä lähdetään, mahdolliset eristävät viimeisenä.
2= SJMV jota edeltää vaikka takakyykky.
3= Riippuu mikä on kohtuu paljon. Yleisesti aerobinen useammin kuin palautustarkoituksessa ja rasvanpolttosykkeillä polttaa lihaksia.
En ole ikinä tykännyt jakaa 2-jakoista ylä- ja alakroppaan, joten jos tekisin vaikka näin:
1. Työntävät
2. Vetävät
3. LEPO
4. Rinta/selkä
5. Jalat
6. Olkapäät/hauis/ojentaja
7.LEPO
Ja sitten alusta.
2-jakoiseen osuuteen yksinkertaisia perusliikkeitä 1-2/lihasryhmä, lyhyet toistot ja isot painot, suoria sarjoja. 3-jakoiseen sitten 2-4 liikettä/lihasryhmä, pidempää sarjaa luonnollisesti kevyemmillä painoilla + erikoistekniikoita. Hauis ja oikkari jokatoinen viikko superina :hyvä:
Kyllä toi taitaa ihan hyvin toimia. Vähän mietityttää selän palautuminen, kun se on niin iso lihasryhmä ja tulisi sekä vetävissä että heti niiden jälkeisessä treenissä. Jos vaihtaisit Vetävät ja työntävät toisinpäin, saisi selkä palautua kauemmin, mutta toisaalta kokeile vaan noin ja kato miten käy.
Noi erikoistekniikat kyllä sitten harkinnan mukaan, koska dieetillä olet ja kroppa tulee läpi 2 x viikossa. Noissa kolmessa vikassa treenissä voit kyllä tehdä vaikka joka treenissä supersarjana kaikki liikkeet. Näin metabolinen vaste on isompi ja kulutus nousee, kun teet liikkeitä vastakkaisille lihaksille (etureidet/takareidet, selkä/rinta, hauis/ojentaja) peräkkäin.