Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuulostaako toimivalta tämmönen 3-jakoinen:
1. Työntävät
Peckdeck 3x10
Penkki 12-10-8
Vinopenkki 3x10
Ojentajatalja köydellä(ojentajapunnerrus) 3x10
Ojentajat käsipainoilla 3x10
Vatsalihakset jalannostot ja istumaannousut
2. Jalkapäivä
Kyykky 3x10
Yhden jalan kyykky 3x10
Reiden koukistus 12-10-8
Reisien loitonnus 3x10
Pakarapotku taljassa 3x8
3. Vetävät
Hauiskääntö 3x10
Ylätalja leveällä otteella 3x10
Ylätalja kapealla otteella 3x8
Kulmasoutu 3x10
Ristitalja 3x10
Alaselkä laitteessa 3x10
Tuohon ei liene yhtä ja oikeaa vastausta. Riippuu tavoitteista. Itse olen tehnyt tuota jakoa kolmella eri tavalla riippuen siitä, millainen treeniohjelma on volyymiltaan ja intensiteetiltään ollut.
1. Perusvoima, jossa tulee kovia nostoja molemmille lihasryhmille. Tällöin liikkeet vuorotellen. Esimerkiksi penkkipunnerruksessa selkäkin tekee kovasti työtä ja ihan loppuun pumpatuilla fileilla raskaissa nostoissa voi olla vaikeaa pitää paketti kasassa ja nostot turvallisina.
2. Perusvoima siten, että joka toisella kerralla vuorotellaan sitä lihasryhmää, jolle tulee kovia nostoja. Eli esimerkiksi: Selkä raskaat nostot - rinta volyymi ja seuraavalla kerralla toisin päin.
3. Volyymipumppailua, jolloin keskityn ensin kunnolla yhteen lihasryhmään ja siirryn sen jälkeen seuraavaan. Tällöinkin kannattaa vaihdella lihasryhmää, jolla treenin aloittaa.

En ole ajatellut triplasettejä tehdä, koska aion saada nyt haettua kunnon tuntuman siihen treenattavaan lihakseen. Poislukien nuo lähentäjä-loitontajat, jotka on enempi tuommoista pumppailua ja ne voi jättää poiskin jos on liian kova treeni jo sitä ennen tehtynä.Hyvältä suunnitelmalta vaikuttaa. Ohjelmasi on melko samanlainen kuin mulla. Nuo lähentäjät, loitontajat ja pohkeet heittäisin itse triplasettinä. Sen lisäksi, jos pohkeet ovat tikut (kuten itselläni vielä) laittaisin niitä tuplaksi jonkun muun laitteessa tehtävän jalkaliikkeesi kanssa. Mites reiden ojennus, reiden koukistus ja pohkeet triplana? Juhokoon mainitsema askelkyykkykävely on kyllä yksi parhaista jutuista, jota voi tehdä vaatteet päällä tanko selässä. Harvalla salilla vaan on mahdollisuutta (tilaa) tehdä sitä. Käsipainojenkin kanssa se on hyvä, mutta tangon kanssa vielä parempi. Oletko funtsannut tässä vaiheessa tehdä vielä pelkkiä suoria sarjoja? Selkää ja rintaa on mukava tehdä superina tai liike vuorotellen. Kädet aina superina, niin saa kädet turvoksiin.
Minulla on nuo rintatreenit aika suppeita liikkeiden osalta olkapäävamman takia ja tuo kapeallaotteella tehty penkki tuntuu melko olkapääystävälliseltä
En ole ajatellut triplasettejä tehdä, koska aion saada nyt haettua kunnon tuntuman siihen treenattavaan lihakseen. Poislukien nuo lähentäjä-loitontajat, jotka on enempi tuommoista pumppailua ja ne voi jättää poiskin jos on liian kova treeni jo sitä ennen tehtynä.
Mutta pohkeita tehdään kahdesti viikossa ja jokaisen sarjan jälkeen tuntuu ettei pysty kävelemään mutta kyllä ne siitä vaan hetken päästä on valmiit ottamaan uuden sarjan vastaan. Niiden ajatteleminen jonkin toisen liikkeen kanssa tuplana tehtäväksi vaikuttaa ainakin ajatuksena siltä että jompikumpi liike jäisi tekemättä kunnolla.
Ainoita erikoistekniikoita mitä tässä vaiheessa käytän on rest&pause ja pudotussarjat, siitä syystä että treenaan pääasiassa yksin.

Mun mielestä tuo penkki kannattais vaihtaa dippeihin, varsinkin, kun on jo tuo vinopena käsipainoilla ohjelmassa. Etenkin olettaen, että se on siis nimenomaan ylävinopena.