Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hei! Olisiko jollain antaa vinkkiä jostakin aloittelijalle sopivasta 3-jakoisesta treeniohjelmasta. Kiinnostaisi semmoinen, joka olisi lähinnä kuntosalilaitteilla, ei niinkään vapaapainoilla. Oikeastaan eniten kiinnostaisi myös se, että millä painoilla ja toistomäärillä noita sarjoja sitten pitäisi tehdä? Olen siis täysi noviisi, joka ajatteli huomenna aloittaa saliharrastuksen. Tavoitteena kasvattaa vähän lihasta ja kiinteyttää.
Jos ei ole erikseen mitään priorisoitavaa niin
yläkropalle: 1 punnertava liike per liikesuunta. Esim pystypunnerrus, vinopenkki, tasapenkki, tai pystypunnerrus, tasapenkki, dippi. 3 riittää. Käytä myös tuota järjestystä, eli heikoimmasta vahvimpaan liikesuuntaan. Tuon päälle eristävät liikkeet 1 per lihasryhmä, eli olkapään lohkot, rinta, ojentaja.
Selälle 2 vetoa per liikesuunta (horisontaali&vertikaali) + yksi puhdas pullover liikesuunta jos tuntuu että tarvii. Hauikselle 2-3 liikettä, 1 vähintään hammer otteella.
Jalat: 2 pääliikettä, etu ja takareisille oma. Sitten eristäviä 1-2 per puoli. Pohkeille 4-6 sarjaa 1-2 liikkeellä.
Tuli mieleen, että eikö ojentajille tarvitse olla omaa pääliikettä, esim kapeaa penkkiä tai vastaavaa?
Mitä porukka on mieltä jos treenaa kolmijakosella jopa 9kertaa viikkoon? Koen palautuvani melko nopeasti, mutta onko treeniä silti liikaa viikkoon? Treenijako on 1.Kädet ja olkapäät 2.jalat 3.Rinta ja selkä
Mulla on pt:n kanssa suunnitteilla 3 jakonen ohjelma, jossa jako ois karkeesti 1. Jalat ja olkapäät, 2. Selkä ja hauis, 3. Rinta, ojentajat ja vatsat. Tässä on mun toiveesta ehkä suhteessa vähän enemmän juttuja ylä- kuin alakropalle.
Kysyisin vaan montako liikenteessä ja millasia sarjoja ootte yleensä tehny kolmijakosessa? Montako liikettä yhdelle lihasryhmälle, esim rinta?

Senverran vaan että jos meinaat tehdä kropan kahdesti 8 päivän kierrolla, ja vielä tollasella jaolla jossa epäsuoraa rasitusta tulee suht paljon, niin volyymia saat kyllä vähentää. Näistä on ketjussa jonkunverran jauhettu eli jos et jaksa vaivautua asian suhteen niin menet sitten varmaan tuolla omallasi..