20kg pois, aikaa 4.5kuukautta. Mahdollistako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [Max]
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tässä pälkähti päähän semmoinen idea, että mitä jos diettaisikin alle 90kilosiin. Painoa tällähetkellä 108kg ja aikaa on maaliskuun alkuun. Onko tämä mahdollista? Fläsää kyllä löytyy, omiin tarpeisiin ja vähän ylikin :D Olisin kiitollinen jos saisin diettiin liittyä vinkkejä, kuten miten nälän saa pidettyä poissa vähillä caloreilla ja yleensäkkin että mitä kannattaa syödä. Kiitos jo etukäteen! :)

siis oletko diettaamassa johonkin voimanosto kisoihin? mielestäni siinä mielessä hankala tilanne että aikaa on noin vähän ja voimat tulee tippumaan aika reilusti. eri asia jos aikaa olisi vaikka vuosi niin voisit varmasti tehdä lähes samoja tuloksia 90kiloisena kuin nyt, koska jäisi hyvin aikaa reenata +-0 kaloreilla ja saisit menetettyjä rautoja hyvinkin takaisin.

4-5 kg pois per kuukausi. Turhan kova tahti, ja verottanee lihasmassaa kohtuuttomasti. Varmaan se 2-3 kg/kk olisi realistisempi pudotusvauhti.

Jos haluaa vain läskiä poltella, eli ei ole mitään kisajuttuja kuten Neutraali jo vihjaisi, niin onnistunee kyllä. Eihän tuo tee kun reilun kilon viikossa ja se ei mikään kummoinen tahti ole jos fläsää on reilusti. Työtähän tuo vaatii ja asioihin perehtymistä, mutta mahdotonta se ei missään tapauksessa ole. Isosta ukosta lähtee helposti nesteitä jo joku 5 kg.

Nälän poissapitoon sekä makeanhimoon on meillä ainakin emännän kans ollut lääkkeenä valion sokeriton (lähes kaloriton) mehukeitto. Sitä kun vetää litran tai pari niin pitäisi ainakin jokunen hetki mennä ennenkuin on taas pakottava tarve syödä.

Kisat tässa on tähtäimessä, tulokset saakin vähän tippua, koska enpä usko että 17v <90 kilosissa kukaan tekee lähelle 500kg yhteistulosta tai penkkaa lähemmäks 160kg. Ja vielä korostan, sitä laardia todella löytyy. Sen verran salihistoriaa että poikkeuksetta voimaa tässä on reenattu viimiset 1.5 vuotta, ja syöty on päin persettä. Tällähetkellä raw tulokset: Kyykky 150kg (vyö+siteet), penkki 137.5kg ja veto on siellä jossain 160kg pinnassa. Paidalla olen penkannut stopista 160kg aikaa sitten, ja silloin oli raw 130kg, trikoita en ole koskaan edes kokeillut. Kyykkäily alkoi vasta pari viikkoa sitten kun alkoi paikat kestämään. Miten on, onko tämä tuhoontuomittu yritys vai voiko jopa onnistua? Vähän neuvoja pliis, eka dietti edessä :evil: :nolo:

Hmm. 500 yhteistulos ei nyt mikään hirmuinen ole. Itse olen reenannut 4kk ja tuloksia seuraavasti:
kyykky raw 4x10 100kg
penkki raw n.90-100 en tarkkaan tiedä riippuu päivästä
maastaveto raw pyramidi reenin päätteeks 130 kakkonen
Onhan sulla tietenki isommat romut mutta ei niin mahottomasti :)

Ja kysymykseen eikös toi onnistuisi aika lähelle 1kilo pois viikossa vauhdilla?;)

:offtopic:

Piidu, kuinkas syvälle teet nuo kyykyt. Haiskahtaa vähän epäilyttävälle jos kyykkäilee 100 kilolla helppoja kymppejä, ja vetää maasta 130 kg pari-kolme kertaa.

Hyvät tuloksethan nuo toki ovat. Mutta näitä pyllistelijöitä kyllä saleilla näkee. Saa ottaa raudoista melkein puolet pois että pystyy tekemään oikeasta syvyydestä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
niin. Ja musta vähä tuntuu, että nyt on alkanu penkki kulkemaan vaikka miinuksilla mennään (tein 7x110) , että kohta on reippaat 140kg lasissa :) Niin, kilon viikkotahdillahan se toimis. Nesteestä en sitte tiä miten paljo sitä lähtee...Pitää nyt kattoo miten tää lähtee kulkeen :)

Piidu: ja otetaanpas huomioon, että raw tuloksella ja paitanostolla ei oo käytännössä mitään suhdetta, eli se että nostat 100kg raw ei tarkota että paidasta saat 30kg hyödyt sillä paidalla nostaminen vaatii omat niksinsä :) en tosin epäile ettetkö niitä oppisi.

Mitä järkee pudotella ku oot noin pitkä? alkaa vaan vituttaan pitemmän päälle ku tulokset tippuu aivan helvetisti

semmoinen ajatus tässä kytee takana, että kun Timo hallitsee +90kilosten sarjaa, niin ei kai tässä auta kuin dietata pykälää alemmas saamaan se kulta :) ja semmoinen pitkänajan suunnitelma tässä on, että sitten <20v olisin satasessa, että siitä 90kilosta alettais keräämään piffiä :)

Edelleen sitä mieltä olen että huono idea. Timohan on nyt maajoukkuetason nostaja niin kannattaako siitä repiä stressiä vaan mun mielestä kannattais pyrkiä vaan parantamaan niitä tuloksia koska 20kg tiputtamalla et niitä ainakaan saa.

ps: kyllähän sä ainakin "200kg raw-penkki"-r0hmun piekset mennen tullen ;)

edit: Niin ja kyllä porukka varmasti arvostaa enemmän 100kg isompaa yhteistulosta vaikka onkin yhden sarjan verran väliä.

Edelleen sitä mieltä olen että huono idea. Timohan on nyt maajoukkuetason nostaja niin kannattaako siitä repiä stressiä vaan mun mielestä kannattais pyrkiä vaan parantamaan niitä tuloksia koska 20kg tiputtamalla et niitä ainakaan saa.

ps: kyllähän sä ainakin "200kg raw-penkki"-r0hmun piekset mennen tullen ;)

edit: Niin ja kyllä porukka varmasti arvostaa enemmän 100kg isompaa yhteistulosta vaikka onkin yhden sarjan verran väliä.

r0hmuhan on -89, joten ei ensi vuonna +90kilosissa. Niin, ja timolla on kohta 200kg parempi yhteistulos kuin minulla :itku: vaikka oonki helevetin pitkä, niin silti tekis mieli dietata sarjaan jossa voisin pärjätä, enkä olla kyykyssä ja vedossa tyyliin 100kg jäljessä.

PS: ja r0hmun kuntohan nähdään sitten tampereella 11.2 :)

edit: tekee mieli repiä pelihousut kun omia tuloksia katselee :itku:

Nälän poissapitoon sekä makeanhimoon on meillä ainakin emännän kans ollut lääkkeenä valion sokeriton (lähes kaloriton) mehukeitto. Sitä kun vetää litran tai pari niin pitäisi ainakin jokunen hetki mennä ennenkuin on taas pakottava tarve syödä.

Noita meillä naiset töissäkin vetää. niiden monien asioiden joukossa joita en käsitä, ovat nämä "käytännössä kalorittomat" tuotteet, joiden on tarkoitus "auttaa makeannälkään".

Ihmisellä, joka syö riittävästi (erityisesti proteiinia) ei ole mitään hirveitä makeanhimoja. Jos taas tulee pieni makeanhimo, kenenkään laihdutus ei kaadu pariin palaan tummaa suklaata tai pariin desilitraan ihan oikeaa mehukeittoa -jonka voi vaikka keittää ihan itse ja laittaa oikein marjoja sekaan.

Litra tai pari aspartaamilla höystettyä mehukeittoa ei todellakaan ole terveellistä ja jos tuollaisen pystyy vetämään, on muussa ruokailussa jotain pahasti vinossa.

Jos välttämättä haluat, niin tuo pudotus on aika nopea homma ja palautumiseenkin jää todennäköisesti riittävästi aikaa. PSMF/Velocity Diet pudottaa painoa hyvin nopeasti ja helposti. Pari ekaa päivää voi olla vähän nälkä, mutta sitten helpottaa. Mulla on nyt menossa ensimmäinen viikko. Olo on ollut ihan hyvä. Kolmantena päivänä oli kova päänsärky mutta sen jälkeen ei mitään. Tulokset eivät sinänsä ole laskeneet, mutta lihaskipu on hieman kovempaa ja sarjakestävyys huononee. Se tosin palautuu varmaankin melko nopeasti, kunhan alkaa taas syödä. Rasvaa on tirissyt kohtuullisesti, paino pudonnut 3-4kg. Nesteitä ei paljoa ollut lähteväksi, kun olin jo valmiiksi dieetillä ollut jonkin aikaa.

Eli lyhyesti. Ruokavalio pelkkää proteiinia 2-2,5g/kg. Tuohon voi sitten kiskoa kalaöljyä hieman, samoin kasviksia ja vehnäleseitä, jotta suolisto toimii. Kalorit on vähän hepun koosta vaihdellen siellä 1000-1400kcal välillä yleensä. Hiilaria voi ottaa reilummin parin viikon välein, tai harvemminkin jos rasvaa on paljon. En välttämättä suosittele vetämään pelkkiä prodedrinksuja, vaan mieluummin tonnikalaa ja muuta kiinteämpää. Samoin hieman 5% juustoa ja leikkeitä. Näkkäriäkin voi muutaman palan vetäistä, kunhan katsoo ettei syö sitä liikaa. Tämä nyt siis vaihtoehtona, jos haluat pudottaa nopeasti. Sen jälkeen jää aikaa palata ylläpitokaloreille ja treenailla vielä ennen kisaa kunnolla.

Tuolta lisää infoa: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=854013&highlight=psmf#post854013

En nyt sano, että tämä olisi se paras vaihtoehto, mutta dieetti on helppo ja melko varma. Ei välttämättä hirveän terveellinenkään pidemmän päälle. Ehkäpä pari viikkoa tätä, viikko ylläpitoa hiilareilla, sitten taas pari viikkoa ja katsoo tilannetta, että haluaako pudottaa loput normaalilla dieetillä vai tällä. Tahvo Tohveli oli hyvin matalissa rasvoissa ja siltikin tämä toimi, joten lihaskatoakaan ei varmaan ihan liikaa tarvitse pelätä.

Kiitos kaikista neuvoista. Terveellisyys tässä tuli mieleen, kun olen huomannut että saan flunssan melko helposti jos vähänkin miinus caloreilla mennään...Pitää harkita tätäkin asiaa nyt uudestaan, uudessa valossa. Olen myös huomannut että minus caloreilla on vihainen, pelkästään sen nälän takia=silloin ei kiinnosta tehdä läksyjä, ei niin pätkän vertaa...Että saa nyt nähdä miten tää homma toimii, yrittää aion ainakin :) jos homma näyttää siltä ettei toimi, niin sitte ei vaan toimi ja antaa olla. Pudottaa aion kumminkin sinne 100kg alle, mutta 90 en lupaa mitään. Kiitos vielä kaikille neuvoista!!

e: Tikkuniska, mitkäs on tavotteet penkki sm ja missä painoluokassa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom