mä taas kerroin sulle vaan sen että sillä ei ole vitunkaan välilä monesko niissä "capeissa" on. sun käsitys taas oli jotain aivan muuta = et tiedä asiasta näemmä mitään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Satuin vaan poistumaan sillo baarista,ja musta se oli Pöyhönen. Enkä mä mitää kerro. Ette uskonu sitäkään ku sanoin sen tehneen 80kgx3 hauiskääntöä.Varmasti polttaa..Muistan itsekin kyseisen tapauksen kuulleeni. Annetaan nyt kuitenkin J.Jaken kertoa itse
Satuin vaan poistumaan sillo baarista,ja musta se oli Pöyhönen. Enkä mä mitää kerro. Ette uskonu sitäkään ku sanoin sen tehneen 80kgx3 hauiskääntöä.
Sitten verrataan testiaikaa edelliseen testiaikaan ja katsotaan onko kaveri tehnyt välissä mitään.Ylipäätänsä mitä tulos kertoo valmentajalle? Itse olen hieman skeptinen asian suhteen ...
No Pöyhönen ja tää toinen jamppa juoksi siinä baarin luona kilpaa. n.10-15mVois olla alunperin hiljaa, jos ei viitti mitään kertoa.
Toi nyt on vaan jotain huomion hakemista, kun tietää, että porukka rupee ruinaamaan sitä tarinaa...
Oletko ite sit joku vitun hetero?J.Jake on homo
Siis mitä se numero yksi selittää?
Testi juostaan valokennoihin, joilla saadaan aika 1/100 tai 1/1000 sekunnin tarkkuudella.
Pallopelaajat varmaan tekeekin noita testejä käsiajanotolla, mutta voiko palloilijoilta muuta odottaa?
Testejä tehdään siksi, että voidaan seurata urheilijan nopeuden kehittymistä.
Ei mollata palloilijoita nyt turhaan (paitsi pesäpalloilijoita;>).
Meillä ainakin käytettiin kennoja aina testeissä (A-junnut I-divisioona & sm-sarja, futis siis kyseessä). Kyllähän niistä näennäistä hyötyä oli...
Käytössä oli 30m matka pystylähdöllä ja itse juoksin sen silloin (n. 2 vuotta sitten) ~3.90s.
Ja tuosta juoksijat vs palloilijat -vastakkainasettelusta sen verran, että uskaltaisin väittää että pikajuoksijan juoksutekniikalla ei tee paskaakaan jalkapallossa. Mutta sama pätee tietysti toisinpäinkin, ellei kyseessä ole täysin amatööritaso.
En ole vielä koskaan mollannut palloilijoita turhaan ;)
Pikajuoksutekniikasta vois olla futiksessakin hyötyä, jos haluaa juosta kovaa, eikä hitaasti. Toki pallon hallinta ja nopeat käännökset ym. vaatii sen, että juostaan matalalla ja lyhyellä askeleella, eli "väärin".
Niinpä. Paha on sanoa, mikä on todellisuudessa pikajuoksijan ja nopean jalkapalloilijan ero nurmikentällä nappulat jalassa.
Hahaa taas jaetaan "et tiedä asiasta mitään" leimoja :D Ei siinä mitään, en varmaan tiedäkkään, mutta tuomitset minut väärin perustein ;)
Ajattelin vaan mitä tolla testillä edes haetaan?
Mitä väliä sillä on miten hyvin lätkänpelaaja juoksee 30m? Oliko Ben Johnson aikanaan maailman paras lätkän pelaaja?
Ylipäätänsä mitä tulos kertoo valmentajalle? Itse olen hieman skeptinen asian suhteen ...
Esim pesäpallossa olisi realistista järjestää tuo mainitsemani cup-luontoinen skaba selvitettäessä etenijöitä, toisaalta nopeus on vain yksi osa etenijän taito repertuaarista ...
Eipä sillä ole merkitystä mikä se alusta on, kyllä juoksija voittaa. Jos pitäs palloa kuljettaa samalla, niin sitten palloilija voittas. Suomessa taitaa nopea palloilija olla joku 11,5-12,0 sekunnin mies 100m:llä ja käsiajalla. Kun laitetaan 10,50-11,00 100m juoksija vastaan, niin turpaan tulee futarille nurmella ja vaikka saappaat jalassa.
Kyllähän legendaa taitaa olla jostain 11 sekunnin futareista, mutta ovat harvinaisuuksia ja nekin tulokset varmaan jotain epämääräisiä käsiaikoja.
Toki homma riippuu siitä, että millä matkalla kisataan. 10m, 30m, 60m, 100m, lentävä 20m jne. Jos lähtö tapahtuu äänimerkistä, niin pikajuoksija saa edun, koska hänellä on luultavasti paremmat reaktiot. Uskon, että pikajuoksija voittas kaikilla matkoilla. Ainakin jos verrataan nopeimpia futareita nopeimpiin pikajuoksijoihin Suomessa.
Originally Posted by bustedi
kuten jo aiemmin sanoin, et tiennyt asiasta mitään
Paljos se pöyhösen liikkamylly rekka olikaan?