2 vai 3 sarjaa per liike

Liittynyt
25.7.2002
Viestejä
100
Niin kokemuksia siitä kumpi teillä on ollut toimivampi, tehdä kaksi vai kolme sarjaa per liike? Vai onkohan sillä vain kosmeettista vaikutusta kunhan kokonaissarjamäärä on riittävä...:rolleyes:

Minkälaisia sarjamääriä yleensä teette per lihas?

Tietty tavoitteena lihasmassa ja voima:p
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse otan aina sen kaksi kovaa sarjaa ja usein niitten jälkeen vielä yhden pumppisarjan pienemmillä painoilla (sellanen 70-80 prossaa ekan sarjan painoista) ja hyperpuhtaalla tekniikalla. Ainakin jaloille ja selälle tällainen on toiminut. Olen ruvennut kokeilemaan muillekin lihasryhmille.

Selälle 3 liikettä, yht. 7-8 sarjaa (joista 5 kovaa); jaloille 4 liikettä (kyykky, prässi, ojennukset/koukistukset), yht. 10 sarjaa (6 kovaa); muille 2 liikettä, joissa sarjoja 4-6 (kovia 4).
 
Kaks kovaa sarjaa per liike..(Aika pitkälle MD-tyyliin tulee tehtyä)

Selkä ja rinta yleensä 4 tai 5 kovaa sarjaa.
Hauikset, ojentajat, olkapäät, pohkeet kolmesta viiteen sarjaa.
Jalakset neljästä kuuteen sarjaa..
Vatta 3-5 sarjaa.

Kolmee sarjaa tein ennen liikkeessä mutta tämä tuntuu toimivan paremmin..
Tosin usein tulee tehtyä yhtä tai kolmee sarjaa, mutta kaks on semmonen keskinmääränen:)

Muistaakseni löytyy joku vanha thread samasta aiheesta?
 
Teen esim. Selkätreenissä vain 4 sarjaa.
Esim. Maastaveto x 2
Ylätalja x 1
Alatalja x 1
+ Epäkkäät 2
Ei se määrä vaan laatu :)
 
Itse teen yleensä 1-2 lämmittelysarjaa, jonka jälkeen 1-2 kovaa sarjaa. Eli jos on kyseessä ensimmäinen perusliike, kuten penkkipunnerrus, teen pari lämmittelysarjaa ja sitten riippuen treenistä, teen joko vain yhden sarjan loppuun asti tai samoilla painoilla (tai painoa tiputtaen) 2 sarjaa loppuun asti. Seuraavassa liikkeessä sitten ehkä 1 lämmittelysarja ja 1-2 kovaa, riippuen fiiliksestä. Liikkeitä tulee sitten 1-3 per lihasryhmä, riippuen lihasryhmästä ja treenistä (onko kevyt/raskas?).
 
jeps

Rinta, selkä ja jalat 2 ekaa liikettä: 3-4 lämmittely sarjaa, jonka jälkeen kova 3-6 toiston sarja ja lopuksi 8-12 toiston setti, jonka vedän katkeraan loppuun.
3. ja joskus 4. liike 2*10-16

Haukkari ja ojentajat 2 liikettä: pari hassuu lämmittely sarjaa + 3*6-10 sarjaa

pohkeet 2 liikettä: parit lämmittelyt + 3*8-20

...toivottavasti joku saa tuosta selvää
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom