SUPERCARB 1kg -40%

2 miljoonaa postia laskurissa, jee jee!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
En mä nyt tiedä "ownasiko" Sahaaja Pakkiksen jos sitä tarkoitit.

Taisi BadHair tarkoittaa että ownasin Sahaajan vastauksellani... Ehkä.

Edit: Hidas, eli juuri näin oli.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Sanonpahan vaan tähän väliin, ettei tosiaan asialla ole parhaat mahdolliset kriitikot lässyttämässä ketjun tarpeettomuudesta.

Ja ihan vaan tiedoksi, ennen kuin tänne tulee joku jeesustelija soittaa suuta, ettei mua todellakaan henkilökohtaisesti haittaa, vaikka thread pysyisi tästä eteenpäin lukittuna (mä kyllä viihdyn ja mulle riittää oma hyvä porukka tuolla kerhotasolla). Lähinnä vaan sellainen pikkuvanhojen tekopyhä vinetys kuulostaa ikävältä korvissa (tai pikemminkin tuntuu ikävältä silmissä), kun näitä valituksia lukee.

Ja hyvin tiedän, että kyseessä on ollut myös henkilökohtaista hyökkäystä eräitä kohtaan ja nimiä on turha mainita, mikäli on yhtään asiasta kärryillä.

En mä nyt tiedä "ownasiko" Sahaaja Pakkiksen jos sitä tarkoitit. Tietysti voidaan miettiä sitä, kuinka hyvin nuo paskanjauhanta-, luettelo- ja listausketjut palvelevat kenenkään tarkoituksia. Tietysti niistä on etua jos tavoitteena on kerätä palstalle mahdollisimman paljon posteja, kuten tämänkin ketjun otsikosta voidaan päätellä. Samoin ne jeesaavat kun tavoitellaan statusta suurten keskusteluforumien keskuudessa, mutta jokaisella palstallahan tällaisia jonkin verran on. Ok, ei kaikilla, mutta isoimmilla.

Joskushan yö-thread lukittiin ja poistettiin koska muistaakseni Zannaz teki siitä spammiketjun. Vei turhaan kaistaa tjsp.

MSe, ota tuosta tolkkua. Noin se kuulostaa jo vähän järkevämmältä :)
Ja sieltä tuli vahvistuskin. Jebujee.
En ole kyllä koskaan kytännyt posteja ja pyrkinyt niiden määrää kasvattamaan. Jos haluaisin tänne mahdollisimman paljon posteja, poistaisin rekisteröinnin tai antaisin vapaasti kaikkien kirjoittaa mitä huvittaa.

Joskus testattiin paljonko semmoisella perinteisellä floodaamisella saa viestejä, saimme yhteen ketjuun alle vuorokaudessa yli 3000 postia ja tuossa ketjussa piti olla rekiströitynyt. Jos vapauttaisin keskustelun kaikille, saisin ihan helvetisti lisää posteja.

Yö-ketjua ei ole ZannaZin takia lukittu, vaan se suljettiin yhdeksi yöksi, koska siellä oli pelkkää homojuttua, se homostelu loppui sitten siihen yöhön.

Tämä ketju on ilmoitus toisesta miljoonasta viestejä, joka on arvokkaampi saavutus kun se tulee normaalilla keskustelulla, eikä vapaasti paskaa jauhamalla.

Verrataan toiseen suomalaiseen pieneen forumiin, joka niin lesotteli, että siitä tulee Pakkotoistoa isompi. Siellä saa kirjoittaa pelkkää paskaa 24/7 joka ketjuun ja siellä on menty alemmas mitä koskaan luulin että voi mennä. Siellä on ketju, jossa quotaavat randomisti jotain netistä, vaikka varaosaluettelon ja sitten joku quotaa sitä viestiä ja seuraava taas quoten quotea.

Eli jos Rafaeli luulee vietimäärien olevan joku mittari, niin siinähän luulee, oikeasti mittarina käytetään eri kävijöitä viikossa kun suosiota mitataan.

En minä sitä itse minään mittarina pidä, mutta kyllähän noita benchmarkataan ja tiettyjä ihmisiä tuntuu suuresti kiinnostavan postien määrä. Samoin itsekin seuraan itse ylläpitämieni sivujen kävijämääriä nimenomaan erillisten kävijöiden määrien perusteella. Saahan sitä sivuillekin hittejä vaikka botilla jos niikseen haluaa, mutta ei se mitään mittaa. Mua nuo spammiketjut eivät häiritse eivätkä kiinnosta sen suuremmin, mutta pidän niitä silti tyhminä juttuina.

Viisasin muuten tuohon vanhaa yö-threadiin jostain vuodelta 2004, en tähän nykyiseen. Taitaa olla rautaa eri tyyliin nykyään.
Aikoinaan Tomppa pomppa laittoi pystyyn vain yöllä päällä olevan viestiketjun.

Onko se vielä toiminnassa ja mihinkähän aikaan?
On poistettu, ZannaZ raiskasi sen, siis tredin.

Okei, nykyinen suljettiin homostelun takia yöksi.

Hitit eivät kerro mitään sivustoilla, hitti meinaa sitä, että jos pistät miljoona giffiä sivulle ja sivu ladataan, saat laskuriin miljoona hittiä. Eri käyttäjät sitten ovat se mittari, jolla esim TNS mittaa suosituimmat sivustot. Siinä mitataan nykyään cookien perusteella viikon jaksoissa.

Siinä oltiin sijalla 38 muistaakseni Suomessa silloisessa listauksessa, se maksaa vain 6 hunttia kuussa, niin sitä ei viitsi huvikseen pitää.

Onnittelut täältä päästä nettiä. Tätä menoa on ollut hienoa seurata, ja toivotaan että seuraava miljuuna saadaan rikki samalla laadulla. Onnea!

Hmm. Mielenkiintoista. Asianhan voisi ajatella vaikkapa näin:

Monen muunkin "floodausmahdollisen" ketjun statseja kun katselee niin samat henkilöt tuntuvat niihin jatkuvasti kirjoittelevan. Otetaanpa hyvänä esimerkkinä vaikkapa thread "Now Playing" jossa johdossa on selkeästi muutama henkilö. Onko sekin vain floodaamista että sinä olet 261 kertaa käynyt ilmoittamassa mitä biisiä juuri nyt mahdatkaan kuunnella? Top10 postaajista sinä olet sijalla 4... Miten uudelleen ja uudelleen jonkun biisin kertominen poikkeaa vaikkapa uuden avatarin arvostelemisesta?

Pitäisikö sinun poistua ks. ketjusta ja antaa muiden sinne sen 1-4krt biisinsä laittaa mikä tuntuu olevan yleisin määrä per postaaja? Laitatko toistuvasti kuuntelemasi biisit sinne vain siksi että se on olemassa? Miksi et perusta jotain kanavaa jossa voit kirjoittaa jokaisen kuuntelemasi biisin ihmisille tiedoksi?

Vastaan kysymykseen: Siksi et. Aivan.

Tiettyjen henkilöiden... Eli ärsyttävätkö nämä "tietyt henkilöt" jotenkin? Pitäisikö muiden ärsyyntyä siitä että hallitset aika suvereenisti Now Playing-ketjua luettelemalla kuuntelemiasi biisejä vähän väliä? Niissähän on periaatteessa vielä vähemmän sisältöä (biisin esittäjä ja kappale) kuin muut, mahdollisesta offtopicista syntyvät keskustelut.

Kuten itse olen sanonut jo ajat sitten WTF-ketjussa Weakin avautumisen jälkeen, ja mitä Mikekin jo tässä aiemmin totesi:

Luettelointi- ja floodausketjuja on lukuisia muitakin, ja periaatteessa on ihan hyvä että näin on. Helpottaa asiaketjujen pitämistä asiallisena. Jokaiselle eri aiheelle ei tarvi perustaa irc-kanavaa, varsinkaan kun useimmiten OT-postaukset elävät sykleissä, ja niiden kirjoittajat eivät välttämättä edes pysty käyttämään mitään irccejä siihen. Aikalailla kaikilla forumeilla on olemassa jonkinlainen OT/Yleistä höpinää-ketju joka on tarkoitettu juuri tätä varten.

...

Näin pikaisella päättelemisellä Weakin ja Sahaajan kommenteista 1+1 laskemalla, ongelma on juurikin Sahaajankin mainitsema "samojen henkilöiden postaaminen ks. ketjuihin" eikä ketjujen olemassaolo ;)

Hyvä että muistutit NP-threadista, olin jo unohtanut sen. Aika yllätyksenä tuli, että olen sijalla 4. siellä, en olisi uskonut. Ja olen samaa mieltä, se on myös melko turha thread. Jos sitä ei olisi, en laittaisi niitä "now playing" -viestejä mihinkään. Se on tosin siinä mielessä eri asia, että siellä ei ole mitään pikaviestintää näiden "top10 postaajien" kesken. Siitä herääkin kysymys, nouseeko offtopicin määrä Pakkiksella nyt, kun WTF-thread suljettiin? Tuskinpa... Kyllä jokainen tajuaa olla suoltamatta paskaa tarkoituksellisesti eri keskusteluihin.

Mulla ei siis ole mitään henkilökohtaista ongelmaa ko. nimimerkkejä kohtaan, eikä yleisesti näitä floodaus- ja luettelointiketjuja, tai edes tuota WTF-ketjua kohtaan. En pyytänyt sulkemaan sitä. Niinkuin sanottu, ihmetyttää tuo chattaily vaan ja sitten hehkutetaan miten miljoonat paukkuu. Varsinkin kun nyt on nuo profiilit ja kerhotkin vielä olemassa, joissa sitä voi harrastaa. Luettelointi on eri asia, niinkuin itse hienosti erottelit, mutta floodausta sekin on. Mutta mun puolesta ton NP-threadin voi myös laittaa kiinni, jos se jotain haittaa. Ei mulla ole mitään tarvetta siirtyä luetteloimaan niitä mihinkään muualle.

Lyhyesti, ei ärsytä nämä ko. henkilöt, offtopic-threadit, eikä oikeastaan mikään muukaan Pakkiksella. Aika tyytyväinen olen tähän foorumiin. Tuo, että chattaily ei sovi keskustelupalstoille, on vain minun mielipiteeni. Avatar-thread oli vain toisena esimerkkinä, jos joku ei tajunnut keistä on kyse. Siinä ei ole mitään henkilökohtaista.

Olen Big Evilin kanssa samoilla linjoilla, että onko pakko tarkoituksella suoltaa offtopiccia?
Lyhyesti: on, kun kerran on vartavasten ketju jonka tarkoitus on olla pelkkää offtopiccia. Ronskissa offtopicissa ei ole mitään vikaa, ja usein se voi olla ihan viihdyttävääkin, kunhan sitä ei ole pakko katsella ja se tapahtuu sääntöjen puitteissa.

Tätä mä en vain voi ymmärtää: on yksi ketju johon ei ole pakko kenenkään mennä katsomaan tai osallistumaan ja se on olemassa ylläpidon siunauksella. Henkilökohtaisia vendetat ja pikkumaiset kostoretket poislukien, miksi se pitäisi sulkea? Miten helvetissä se siis voi häiritä ketään niin paljon, että pitää useamman kerran esittää ylläpidolle sen sulkemista? Tätä ei ketjun sulkemista ajavien taholta ole mun mielestä missään koskaan kunnolla perusteltu. Sitävastoin yhden selkeän offtopic ketjun edut on selvät. Mistä siis kiikastaa?

Kyseinen ketju on 0.7% koko viestimäärästä, eli se ei merkittävästi edes vaikuta noihin statseihin.

Selvästi jo katkeruutta havaittavissa asian tiimoilta ympäri palstaa. Taisi olla kova paikka joillekin se threadin sulkeminen. Voin kuvitella miten ketjun "isäntää" Standeria harmittaa tämä. Pitää varmaan mennä postaamaan se yksi offtopic-viesti, niin saadaan poikien "messenger" taas avattua.

Selvästi jo katkeruutta havaittavissa asian tiimoilta ympäri palstaa. Taisi olla kova paikka joillekin se threadin sulkeminen. Voin kuvitella miten ketjun "isäntää" Standeria harmittaa tämä. Pitää varmaan mennä postaamaan se yksi offtopic-viesti, niin saadaan poikien "messenger" taas avattua.
Postattu aiemmin tänään:
Ja ihan vaan tiedoksi, ennen kuin tänne tulee joku jeesustelija soittaa suuta, ettei mua todellakaan henkilökohtaisesti haittaa, vaikka thread pysyisi tästä eteenpäin lukittuna (mä kyllä viihdyn ja mulle riittää oma hyvä porukka tuolla kerhotasolla).
Aapinen käteen, niin vältytään perättömiltä jutuilta.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Jäi kyllä vähän epäselväksi miksi wtf-ketju suljettiin, jos kerran mikeä ei haittaa että paskanjauhantaa tapahtuu ja että se on nätisti siellä omassa ketjussaan. Eihän kahden käyttäjän palstan sisällön kritisointi pitäisi näin paljon kohua aiheuttaa. Mulle nyt on ihan sama mitä sille ketjulle tapahtuu mutta havaittavissa on pieni storm in a teacup.

Ainiin onnea kahdesta miljoonasta viestistä palstalla.

Postattu aiemmin tänään:

Aapinen käteen, niin vältytään perättömiltä jutuilta.

Kyllä mä sen luin, mutta kun katsoo teidän Salakerhon viestittelyä asiasta, niin aika katkeralta vaikutat. Toivottovasti se threadi avataan vielä, oikeasti. Ei mun tarkoituksena ollut että se suljetaan ja teidän porukalle tulee paha mieli, kunhan kerroin mielipiteeni. Mike sen sulki ja Mike sen voi avata uudelleen.

Samaten sanot että alituisesti velliperseet itkevät threadin sulkemisesta. Ihan tiedoksi sinulle, etten ole kertaakaan pyytänyt threadia suljettavaksi. Weakista en tiedä, mitä se on sanonut tai tehnyt, mutta ota selvää asioista, ennen kuin alat syyttelemään.

Kyllä mä sen luin, mutta kun katsoo teidän Salakerhon viestittelyä asiasta, niin aika katkeralta vaikutat. Toivottovasti se threadi avataan vielä, oikeasti. Ei mun tarkoituksena ollut että se suljetaan ja teidän porukalle tulee paha mieli, kunhan kerroin mielipiteeni. Mike sen sulki ja Mike sen voi avata uudelleen.
Lue vielä pari kertaa uudelleen. Tässä mm. yksi osoitus siitä, ettei sulkeminen vaikuta meikäläisen elämään mitenkään. Mä viihdyn näet kerhopuolella oikein hyvin:

En oikeastaan kaipaa muuta kuin vanhoja kultaisia yöthread-aikoja ja vain joitain satunnaisia wtf-metkuja nimenomaisessa ketjussa...Niissä riitti juttua. Nykyinen wtf-ketju on mun silmissä menettänyt hohtonsa.
Samaten sanot että alituisesti velliperseet itkevät threadin sulkemisesta. Ihan tiedoksi sinulle, etten ole kertaakaan pyytänyt threadia suljettavaksi. Weakista en tiedä, mitä se on sanonut tai tehnyt, mutta ota selvää asioista, ennen kuin alat syyttelemään.
Weak toki etunenässä. Oli niitä muitakin, jotka jossain muualla ilmaisivat wtf-ketjun olevan harmillista heidän mielenrauhalleen. Sinua en käsittääkseni maininnut sanallakaan, eikö? Vai tunnistatko itsesi velliperseeksi?

Mikä tässä oikeesti voisi harmittaa niin se, ettei nykyinen offtopicin määrä ja homoilu tästä ainakaan parempaan suuntaan mene.

Ketju avattu taas ja nimi muutettu. Sahaaja tai Weak ei jatkossa sitten enää narise ketjusta, eivätkä kumpikaan postita off-topiccia mihinkään tällä forumilla jos tuo ketju niin häiritsee.

Palataan aiheeseen, eli Pakkotoisto saavutti 2 miljoonan postin rajan, joka on kiva rajapyykki.

Sanoin jo monta kertaa, että se ei ole se ketju mitä kritisoin, vaan se chattays. Off-topic palstalla siis ei häiritse minua, kunhan hyviä keskusteluja ei pilata sillä. Mutta hyvä jos se on nyt auki taas, niin loppuu narinat ja katkeruudet.

Ja aiheeseen: pari miljoonaa postia tosiaan ihan mukava. Taisi tulla paljon nopeammin täyteen mitä miljoona silloin joskus? Ainakin muistelisin, ettei ole paljoa aikaa kun se meni rikki.

Eikö olis ihan jees asia tehä esim. yleisen osion sivuosiolle vaikka off topic osio, minne laittaa kaikki noi "turhat" "jatka sanaa" yms. threadit?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom