2-jakonen suunnitteilla.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jurpo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ihan ok ohjelmalta näyttää. pohkeita voisit vaikka ottaa tyyliin eka kierto pohkeet seisten x4, toka kierto pohkeet prässissä x4 jne. eli aina vain yksi liike pohkeille per kierto ja siinä mieluummin enemmän sarjoja. ainakin itsestä tuntuu mielekkäältä niin. tosiaan kannattaa kiinnittää huomiota siihen palautumiseen ja ylikunnonmerkkeihin. mutta eiköhän siitä lähde menemään :thumbs:

Mitäs ootte mieltä tällaisesta todella yksinkertaisesta kaksijakoisesta?
Voimaa pitäs saada ja aikaa ei ole liikaa, kun on opiskelua ja töitä ja plaa plaa.. Pohkeet on tarkoituksella pois ohjelmasta ainakin toistaiseksi, kun rasittuvat niin paljon juostessa.

1. päivä

kyykky
maastaveto pinnoilta
kulmasoutu
hauis

2. päivä

penkki
pystysoutu
ojentajat taljassa
vatsa
kyljet

5 sarjaa kaikkia.

Olen treenannut vajaat kaksi kuukautta koko kroppa kerralla -tyyliin ja ajattelin siirtyä kaksijakoiseen systeemiin. Tällaista ohjelmaa olen ajatellut ja pyydän kommentteja.

1. Päivä: Käsivarret ja ylävartalo
- Vinopenkki käsipainoilla/ Penkkipunnerrus vuorokerroin. 3 sarjaa
- Kevennetty dippi 1 sarja
- Ylätalja 4 sarjaa
- Vipunosto taakse 1 sarja
- Pystypunnerrus käsipainoilla/ tangolla vuorokerroin. 3 sarjaa
- Hauiskääntö 3 sarjaa
- Ojentajaliike selinmakuulla 3 sarjaa
- Rannekääntö 2 sarjaa molempiin suuntiin.

2. Päivä: alavartalo ja jalat.
- Kyykky 3 sarjaa
- Jalkojen ojennus 1 sarja
- Jalkojen koukistus 3 sarjaa
- Pohkeet 2 sarjaa
- Lähentäjät 1 sarja
- Loitontajat 1 sarja
- Vartalon kierto laitteessa 2 sarjaa
- Selänojennus laitteessa 2 sarjaa
- Vartalonojennus selkäpenkissä 1 sarja
- Vatsalihasliike kuntopallon päällä 2 sarjaa
- Muuta vatsatreeniä, jos siltä tuntuu

TTTP:

Tuohon ykköspäivään selälle vähän lisää tavaraa, kulmasoutu tangolla olisi erättäin suositeltava. Ja toki voit ja kannattaakin vähentää sarjoja tosta ylätaljalta, teet näitä sarjoja selälle yhteensä 5-6 kpl.

Vipareiden taakse lisäksi ottaisin myös sarjan vipareita sivulle ja vähentäisin tämän sarjan sitten pystypunnerruksesta.

Kakkospäivälle takareisille lisää tavaraa, eli SJMV mukaan ja voit sitten samalla jättää selänojennukset vähemmälle. Ja ei tuo vatsa suhteessa muihin lihakseen tuollaista treenimäärää tarvitse.

J.Gers sanoi:
Millanen on kevennetty dippi?

Siihen on olemassa ainakin kaksi erilaista laitetta. Toinen on painopakkalaite, jossa siis istutaan ja toinen sellainen joka kevittää jalkojen alta. Eri sama liike, mutta vastuksena toimii joku pakka eikä oman kehon paino.

Kiitos neuvoista Timba79.

Salillani on kevennettyyn Dippiin laite, joka auttaa jalkojen alta. Samassa laitteessa voisi halutessaan tehdä myös kevennettyä leuanvetoa.

TTTP sanoi:
Kiitos neuvoista Timba79.

Salillani on kevennettyyn Dippiin laite, joka auttaa jalkojen alta. Samassa laitteessa voisi halutessaan tehdä myös kevennettyä leuanvetoa.

Samanlainen löytyy meiltäkin, hissiksi tätä laitettu kuulee kutsuttavan. Itse en paljon ole käyttänyt, mutta joskus selkätreenin loppuun saa hyvin pumpattua pidemmän sarjan leuanvetoa leveällä otteella, jos siis on jo voimat niin finaalissa että ilman rimpuilua ei tavallisessa leuanvetotangossa onnistu.

Täällä kun kovasti puhellaan niin laitanpa itsekkin 2-jakoisen ohjelmakyhäelmäni arvosteltavaksi. Eli oon puolisen vuotta about treenaillut kädet+jalat/selkä+rinta+olkapäät-jaolla ja nyt ajattelin kokeilla josko vetävät/työntävät tyylinen sopisi paremmin. Melko pienihän toi mun volyymi on mutta itse kyllä olen saanut noilla sarjamäärillä mielestäni treenin tarpeeksi hyvin perille, jos kuitenkin johonkin kannattais lisää laittaa jonkun mielestä niin kertokaa ihmeessä. Tarkoitus olisi saada takaolkapäihin pikkasen enemmän panostettua, kannattaisko toi vipunosto taakse ottaa joka 3. treenissä, ja pitäiskö silti tehdä viparit sivullekin?

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat, pohkeet(toistot 6-8)

-Penkkipunnerrus tanko 2x6
-Etukyykky / kyykky / x4
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Ranskalainen punnerrus x2
-Pohkeet x4

2. Selkä, takareidet, hauikset, vatsat(toistot 6-8)

-kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x2
-leuanveto x2
-SJMV x3
-Hauikset tangolla x2
-vatsat(voimapyörä) x2

3. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat, pohkeet(toistot 10-15)

-Vinopenkkipunnerrus kp x2
-prässi x 4
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-dippi(rinta) x2
-taljapunnerrusx1
-Pohkeet x4

4. Selkä, takareidet, hauikset, vatsat(toistot 10-15)

-Alatalja x3
-Ylätalja x3
-Koukistukset x 3
-hauikset scott / hauikset kp x2
-vatsat lisäpainolla x2

:offtopic:

Miten tuo viparit sivuille ja viparit taakse oikeen eroaa käsipunteilla tehtäessä toisistaan.. ja vielä..

Kuin tärkeää on vaihella koko kropan treenissä lihasliikkeitä vastaaviksi aina välillä... esim. penkin sijaan vino penkkiä vuorotellen tai ei ollenkaan... itse en ole vaihellut vaan pysytellyt samoissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rumor sanoi:

Miten tuo viparit sivuille ja viparit taakse oikeen eroaa käsipunteilla tehtäessä toisistaan.. ja vielä..

Kuin tärkeää on vaihella koko kropan treenissä lihasliikkeitä vastaaviksi aina välillä... esim. penkin sijaan vino penkkiä vuorotellen tai ei ollenkaan... itse en ole vaihellut vaan pysytellyt samoissa.

About...

sivulle
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html

taakse
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.html

Ja kyllä mun mielestä kannattaa olla eri liikkeitä eri treeneissä jos vaikka 2 tai enemmän kertaa viikossa teet koko kropan treenin. esim. vinopenkki/penkki, kyykky/prässi, sjmv/koukistukset

Hyvältä tuo ohjelmasi noin nopeasti vilastuna näyttää. Tuohon olkapääongelmaan esittäisin seuraavanlaista ratkaisua. Eli tee jokaisessa treenissä treenin alkuun yksi kova sarja vipareita taakse ja samoin sivulle. Pystypunnerrusta voit sitten tehdä kahden sarjan sijasta vain yksi kova sarja, jos sarjamäärää muuten nousee mielestäsi liian isoksi olkapäiden osalta. Itsellä on 2-jakoisen olkapäätreenissä nyt seuraava setti menossa:

-viparit taakse yksi käsi kerrallaan x2
-Viparit sivulle yksi käsi kerrallaan x 2
-Pystypunnerrus käsipainoilla x1

Hyvältä ainakin tuntuu, katotaan sitten vuodenvaihteessa että miten vaikuttaa kasvupuoleen.

Timba79 sanoi:
Siihen on olemassa ainakin kaksi erilaista laitetta. Toinen on painopakkalaite, jossa siis istutaan ja toinen sellainen joka kevittää jalkojen alta. Eri sama liike, mutta vastuksena toimii joku pakka eikä oman kehon paino.

Ronnien videolla on kans semmonen vipuvarsi-dippilaite, jossa käytetään levypainoja. Muuten sama periaate kuin painopakkavehkeessä, mutta ei tietenkään suora liikerata tuon vipuvarren takia.

Itte en oo kyllä missään salilla törmänny ko. laitteeseen.

Timba79 sanoi:
Hyvältä tuo ohjelmasi noin...

Jep, eli jokaiseen olkapäätreeniin vipareita, voisinhan noin kokeilla, tai sitten otan ne sivuille ja taakse vain tuolla varsinaisessa viparitreenissä, ja lisään vain viparit taakse tohon pystypunnerruspäivään?

themastodontti sanoi:
Jep, eli jokaiseen olkapäätreeniin vipareita, voisinhan noin kokeilla, tai sitten otan ne sivuille ja taakse vain tuolla varsinaisessa viparitreenissä, ja lisään vain viparit taakse tohon pystypunnerruspäivään?

Tämä voisi olla hyvä idea tuohon sun ohjelmaasi, eli ei muuta kun kokeiluun vain.

themastodontti sanoi:
About...

sivulle
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html

taakse
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.html

Ja kyllä mun mielestä kannattaa olla eri liikkeitä eri treeneissä jos vaikka 2 tai enemmän kertaa viikossa teet koko kropan treenin. esim. vinopenkki/penkki, kyykky/prässi, sjmv/koukistukset

Joo.. pakko vaihtaa kohta tohon tangon kanssa kyykkäilyyn yms nuita liikkeitä.. ei oo viel viittiny ku ei oikee osaa :wall: mut siinhän ne sit oppii.. kiitos vastauksesta :)

Suositut

Back
Ylös Bottom