2-jakoinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo86
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitäs mieltä porukat ovat kaksijakoisessa treenissä seuraavanlaisesta jaosta?
Jalat,selkä,hauis ja toisena päivänä rinta,hartiat,ojentajat,vatsa.

Jos aiot tehdä lihasryhmille sarjoja sen koon mukaan niin ei oikein tasan kyllä mene. Jalat ja selkä kuitenkin ne eniten sarjoja vaativat lihasryhmät.

Ei ehkä paras mahdollinen jako ole laittaa isoimpia lihasryhmiä - eli jalkoja ja selkää - samaan treeniin. Jos tuosta vaihtaa esimerkiksi selän ja ojentajien paikkaa niin näyttää jo huomattavasti paremmalta...

Ei jalkoja ja selkää samaan päivään jos ohjelma on jaettu.

Hyviä jakoja 2-jakoiseen ois esim.

Reidet ja kädet vs. rinta, selkä, olkapäät, pohkeet

Työntävät (etureidet, rinta, olka, ojentajat) vs. vetävät (selkä, takareidet, pohkeet, hauikset)

Yläkroppa vs. jalat

Itse olen tehnyt tällä hetkellä jaolla rinta, etureidet, hauis, vatsat vs. selkä, takareidet, pohkeet, ojentajat, olkapäät

Kysymys niille jotka ovat tehneet tehneet treeniä vetävät/työntävät jaolla. Teettekö hartiat työntävänä vai vetävänä päivänä? Itse olen jakanut liikkeet siten, että työntävänä päivänä pystypunnerrus ja vetävänä päivänä viparit taakse/sivulle.

Kysymys niille jotka ovat tehneet tehneet treeniä vetävät/työntävät jaolla. Teettekö hartiat työntävänä vai vetävänä päivänä? Itse olen jakanut liikkeet siten, että työntävänä päivänä pystypunnerrus ja vetävänä päivänä viparit taakse/sivulle.

Mulla on työtävänä päivänä etu & sivuolkapäät ja vetävällä päivällä takaolkapäät. Eli liikkeinä mulla on työntävinä päivinä viparit eteen/pystypunnerrus ja viparit sivulle. Ja sit taas vetävinä päivinä sellanen takaolkapäälaite.

Mulla on työtävänä päivänä etu & sivuolkapäät ja vetävällä päivällä takaolkapäät. Eli liikkeinä mulla on työntävinä päivinä viparit eteen/pystypunnerrus ja viparit sivulle. Ja sit taas vetävinä päivinä sellanen takaolkapäälaite.

Kuulosta fiksulta ratkaisulta jakaa noin olkapääliikkeet tuolla tavalla.Teetkö 2 sarjaa kutakin liikettä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lievän jalkamotivaation puuttuessa olen tehnyt nyt seuraavaa:

tiistai (olkapäät-ojentajat-reiden ojentaja)
pystypunnerrus kp 3 x 10
viparit sivuille 2 x 10
vipunostot taakse 3 x 10
vinopenkki kp 2 x 10
(treenaan siis rintaa vain tämän vinopenkin, ei jaksa veivata enempää)
ranskalaiset punnerrukset 3 x 10
ylätalja ojentajille käsi kerrallaan 2 x 10
prässi/kyykky 2 x 10
reiden ojennus 3 x 10

perjantai (selkä-hauis-reiden koukistaja)
Kulmasoutu tangolla 3 x 10
alataljasoutu 2 x 10
ylätalja "leuanveto" 3 x 10
mave 2 x 10
reiden koukistaja 3 x 10
hauis tangolla 3 x 10
hauis kp 2 x 10

Pohkeet ja vatsat vähän tilanteen mukaan.

Eli tällainen 2-jakoinen treeni olisi tarkoitus vetää:
Ma: Reidet, kädet ja vatsa
Takakyykky 8,6,6
ojennus 2*10
koukistus 8,6,6
Hauis käsipaino 8,6,6
Ojentajat käsipaino 8,6,6

Ti: Rinta, Olkapää, selkä, pohkeet
Penkki 6,6
vinopenkki 8,8
Kulmasoutu 8,6,6
Ylätalja 8,6,6
Pystypunnerrus smith 8,6,6
pohkeet 3*10

To:
Etukyykky 8,6,6
ojennus 2*10
askelkyykky 8,6,6
hauis tanko 8,6,6
ojentajat talja 8,6,6

Pe:
penkki 6,6
vinopenkki 8,8
alatalja 8,6,6
ylätalja 8,6,6
pystypunnerrus edestä 8,6,6
pohkeet 3*10

Miltä näyttää? Tarkoitus kasvattaa sekä voimaa että massaa!

Hyvältä näyttää, mutta tarvitsisi varmaan jonkun kovan alaselkä/takareisiliikkeen kuten hyvää huomenta tai suorin jaloin mave. Koukistukset ja ojennukset on aika turhia.

Jos jossain kohtaa siirryn 2-jakoiseen, (rinta, olkapäät, ojentaja, vatsat)/ (jalat, selkä, hauis), mihin ihmeen väliin laitan maven, vai pitäsikö tuolla jaolla luopua siitä kokonaan? Joskus muinoin treenasin tuolla jaolla, ja tykkäsin, mutta tosiaan ilman mavea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom