2-jakoinen taas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
joo sori sori taas uus treeniohjelma thread,mutta miltäs tää maistuis teistä

maanantai:2x4-6 paitsi vatsat
penkki/vinopenkki
kulmasoutu
pystypunnerrus
vatsoja

keskiviikko:2x4-6 kaikki paitsi pohkeet ja takareidet
kyykky
reisikoukistus
pohjeliike
ranskalainen
hauiskääntö

perjantai:2x8-10
sama ku maanantai

sunnuntai:2x.8-10
sama ku keskiviikko

ohjelma on kevennetty versio hulkin voimaohjelmasta,mutta onko teistä tuossa tarpeeksi vai pitäisikö ottaa vielä toinen lihasryhmälle tai lisätä sarjoja?

heittäkää parannusehdotuksia/mielipiteitä

suomipoika81 sanoi:
ihan perseestä suoraansanoen...minkä helvetin takia 2-jakoinen..ei mitään järkee...
:jahas:

Hyvältähän tuo näyttää, itse ottaisin kyllä selälle ja reisille kaksi liikettä. Kulmasoutu kannattaa varmaan ottaa ennen penkkiä.

suomipoika81 sanoi:
ihan perseestä suoraansanoen...minkä helvetin takia 2-jakoinen..ei mitään järkee...

:david:

Jospa nyt hieman tutustuisit aiheeseen enemmän ja huutelisit sitten lisää noita totuuksia.

Ja asiaan, äkkiseltään tuntuu todella vähältä tuo sarjamäärä. Jos noin teet niin sitten pitää vetää todella kovaa ne sarjat. Eli aina pyrkiä rikkomaan edelliset ennätykset.

Mutta kokeile miltä tuntuu, jos tökkii niin laita suuremmille lihasryhmille toinen liike ja lisäät vähän sarjoja.

suomipoika81 sanoi:
minkä helvetin takia 2-jakoinen.
Koska, jos vain pystyt palautumaan, kasvat kaksi kertaa useammin kuin nelijakoisella ja sarjapainot kasvavat nopeammin, mikä taas edesauttaa lihasten kasvua.

Luuletko että lihas kasvaa sitä enemmän, mitä enemmän sille tekee liikkeitä ja sarjoja? Sitä minä taas en ymmärrä.

Ja pååttalle:
Valitse joka lihasryhmälle vaikka 2 eri liikettä, joita teet vuorokerroilla.

Edit:
Sarjamäärä on hyvä, jos teet asenteella loppuun asti. Ei kuitenkaan pakkotoistoja ym. hermostoa jumittavaa kaksijakoisessa.

Itse tekisin 2-jakoista siten, että kumpaakin tehdään vain kerran viikossa ja kohtalaisen kovaa. Teen näin kun on painonpudotus menossa ja puntin lisäksi lenkkiä yms aerobista.

Esim. näin:
1. Olkapäät, ojentajat, hauis, kaikkia pari eri liikettä (20, 15, 10, 20)
2. Selkä, rinta, jalat, samoin kuin 1.
Molemmilla kerroilla vatsoja ja selänojennuksia 3 x max

ohjelma on kevennetty versio hulkin voimaohjelmasta
En kyllä suoranaisesti näe yhtäläisyyttä noiden välillä, eikä mulla edes ole mitään voimaohjelmaa. Ainoastaan voimapainotteinen kehonrakennusohjelma. :D

Suosittelisin treenaamaan joka toinen päivä tai "vain" kolmena päivänä viikossa, kuten ma-ke-pe. Nykyisellään treenaat kahtena päivänä peräkkäin eli sunnuntaina ja maanantaina.

Jos nyt lähdetään mahdollisimman vähän tuota ehdottamaasi ohjelmaa muuttamaan, tekisin sen itse näin:

Treeni 1
Penkki 2x6
Leuat lisäpainoilla 2x6
Pystypunnerrus 2x6
Yhden käden soutu käsipainolla 2x6
Vatsat 2x6

Treeni 2
Kyykky 4x6
Suorin jaloin mave 3x6
Pohkeet seisten 3x6
Ranskalainen 2x6
Hauiskääntö tangolla 2x6

Treeni 3
Vinopenkki 2x10
Ylätalja 2x10
Dippi 2x10
Alatalja 2x10
Vatsat 2x10

Treeni 4
Jalkaprässi 4x10
Reisikoukistus 3x10
Pohkeet istuen 3x10
Taljapunnerrus 2x10
Hauiskääntö kp 2x10

Ja treenit joka toinen päivä, tai kolmena päivänä viikossa (esim. ma-ke-pe):

Ma - Treeni 1
Ti
Ke - Treeni 2
To
Pe - Treeni 3
La
Su
Ma - Treeni 4
Ti
Ke - Treeni 1
To
Pe - Treeni 2
La
Su
...

Hulkki sanoi:
En kyllä suoranaisesti näe yhtäläisyyttä noiden välillä, eikä mulla edes ole mitään voimaohjelmaa. Ainoastaan voimapainotteinen kehonrakennusohjelma. :D

Suosittelisin treenaamaan joka toinen päivä tai "vain" kolmena päivänä viikossa, kuten ma-ke-pe. Nykyisellään treenaat kahtena päivänä peräkkäin eli sunnuntaina ja maanantaina.

Jos nyt lähdetään mahdollisimman vähän tuota ehdottamaasi ohjelmaa muuttamaan, tekisin sen itse näin:

Treeni 1
Penkki 2x6
Leuat lisäpainoilla 2x6
Pystypunnerrus 2x6
Vatsat 2x6

Treeni 2
Kyykky 4x6
Suorin jaloin mave 3x6
Pohkeet seisten 3x6
Ranskalainen 2x6
Hauiskääntö tangolla 2x6

Treeni 3
Vinopenkki 2x10
Ylätalja 2x10
Dippi 2x10
Alatalja 2x10
Vatsat 2x10

Treeni 4
Jalkaprässi 4x10
Reisikoukistus 3x10
Pohkeet istuen 3x10
Taljapunnerrus 2x10
Hauiskääntö kp 2x10

Ma - Treeni 1
Ti
Ke - Treeni 2
To
Pe - Treeni 3
La
Su
Ma - Treeni 4
Ti
Ke - Treeni 1
To
Pe - Treeni 2
La
Su
...

oolrait, pitää käydä tekee tota hulkin ehdotelmaa, niin ja tossa mun omatekosessa on siis 8 päivän kierto ,unohdin mainita sen

pååtta sanoi:
niin ja tossa mun omatekosessa on siis 8 päivän kierto ,unohdin mainita sen
Se soveltuu tuohon erittäin mainiosti, eli treenit joka toinen päivä.

Miten noi sarjat on tarkoitus tehdä tuossa ohjelmassa? kaikki samalla painolla,kuten maikin systeemissä vai että kaikki sarjat olisivat aivan kovia eli loppuun asti vedettyjä sarjoja?

Ponterosa sanoi:
Miten noi sarjat on tarkoitus tehdä tuossa ohjelmassa? kaikki samalla painolla,kuten maikin systeemissä vai että kaikki sarjat olisivat aivan kovia eli loppuun asti vedettyjä sarjoja?

Kyllä minä ainakin loppuun teen kaikki sarjat. Mutta ilman mitään pakkoja ja negatiivisia. Penkissä teen itsekin Miken systeemillä ja siinä toki sama paino.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse taas tekisin tuossa saman liikkeen molemmat sarjat samalla painolla ja sarjat suorina eli korkeintaan omin voimin loppuun asti eikä sen jälkeen enää mitään ihme tehokeinokikkailuja.

En tiedä onko tätä kysytty aikaisemmin, mutta soveltuuko Miken 2x6 -systeemi hyvin myös 2-jakoiseen ohjelmaan...?

Olisko tollanen ohjelma sopiva näin dieetin aikaan? oon noudattanu mun kotikutosta paskaohjelmaa missä teen lähes kaikki liikkeet 3x10 toistolla. Aina alkaa väsyttää loppua kohden ja parin liikkeen jälkeen tekee mieli lähteä himaan koisimaan.

Tein itselleni pieniä muutoksia tuohon hulkin ohjelmaan..
Sitten olisi hyvä jos pystyisin korvaamaan suorinjaloin maastavedon jollain, sekä kyykyn myös? :)

Treeni 1

Penkki 2x6
Leuat lisäpainoilla 2x6
Pystypunnerrus 2x6
Vatsat 2x6

Treeni 2

Kyykky 4x6
Suorin jaloin mave 3x6
Pohkeet seisten 3x6
Ranskalainen 2x6
Hauiskääntö tangolla 2x6

Treeni 3

Vinopenkki kp 2x10
Hammersoutu 2x10
Pushdown 2x10
Alatalja 2x10
Vatsat 2x10

Treeni 4

Jalkaprässi 4x10
Reisikoukistus 3x10
Pohkeet istuen 3x10
Taljapunnerrus 2x10
Hauiskääntö kp 2x10

Hulkki sanoi:
Treeni 1
Penkki 2x6
Leuat lisäpainoilla 2x6
Pystypunnerrus 2x6
Vatsat 2x6

Treeni 2
Kyykky 4x6
Suorin jaloin mave 3x6
Pohkeet seisten 3x6
Ranskalainen 2x6
Hauiskääntö tangolla 2x6

Treeni 3
Vinopenkki 2x10
Ylätalja 2x10
Dippi 2x10
Alatalja 2x10
Vatsat 2x10

Treeni 4
Jalkaprässi 4x10
Reisikoukistus 3x10
Pohkeet istuen 3x10
Taljapunnerrus 2x10
Hauiskääntö kp 2x10

...

Oon tolla ohjelmalla nyt alottanut vuoden alusta, sitä ennen treeniä suunnilleen vuos takana kolmijakosella. En nyt viitti omaa threadia alottaa niin kysäsen tässä. Onko täysin järjetöntä treenata tuolla systeemillä

Ma: Treeni1
Ti: Treeni2
Ke: Lepo
To: Treeni3
Pe: Treeni4
La: Lepo
Su: Lepo

Viikonloppuisin ei itsellä ole oikeen mahdollisuutta treenata joten treenipäivät on ma-pe. Lukenut sen verran paljon noita peräkkäisten treenipäivien kiroamiseen liittyneitä posteja että vaikuttas siltä että ma-ke-pe kannattas pitää treenipäivinä?

No palautumisen laita voi kyllä olla niin ja näin. En uskalla sanoa kuitenkaan että ei kannata, koska en ole kokeillut.

Jep, jos treenaat ti-to-la, niin sun ohjelma kusee! Eli ehdottomasti ma-ke-pe!!!
Ei mut oikeesti, niin vaikuttaisi aika hyvältä tuo ohjelma, ja joka toinen päivä kannattaa treenata. Kaksijakoinen toimii käytännössä hyvin, ikävää ettei kaikki tajua sitä.

(liha)pyörykkä sanoi:
Jep, jos treenaat ti-to-la, niin sun ohjelma kusee! Eli ehdottomasti ma-ke-pe!!!
Hohhoijaa, väännetään nyt sitten oikein rautalangasta: jos minulta kysytään, ei tuollaisessa ohjelmassa todellakaan kannata treenata esim. 4 päivänä viikossa vaan korkeintaan joka toinen päivä tai sitten kolmena ei-peräkkäisenä päivänä viikossa (kuten ma-ke-pe).

Suositut

Back
Ylös Bottom