[mod]Tässä lopullinen versio ja hyväksi todettu 2-jakoinen ohjelma jonka kuka tahansa voi ottaa kokeiluun jos 2-jakoista haluaa tehdä:
TOISTOT: MA, TI: 4-6. TO, PE: 8-15
MAANANTAI
Etukyykky/takakyykky 5x
Penkkipunnerrus tanko 4x
Pystypunnerrus kp 4x
Ranskalainen punnerrus 3x
Vatsarutistus 3x
TIISTAI
SJMV/mave 5x
Leuanveto 3x
Kulmasoutu kp 3x
Hauis kp 3x
Takaolkapääsoutu 2x
Pohkeet seisten 4x
TORSTAI
Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
Vinopenkki kp 4x
Viparit sivulle 4x
Pushdown 3x
Jalannostot 3x
PERJANTAI
Reiden koukistus 5x
Alatalja 3x
Ylätalja 3x
Hauis tanko 3x
Viparit taakse 2x
Pohkeet istuen 4x[/mod]
Omaa variaatiota tästä ohjelmasta: samat treenipäivät, mutta liikkeitä hieman muunneltu (suluissa). Pelkään hieman mavea kaikissa muodoissaan, kun parilla kaverilla menneet selät enemmän tai vähemmän hajalle tuosta ja salilla kuulee kerrottavan ties mitä kauhujuttuja kyseisestä liikkeestä. Itsellä kun ei ole edes oikeen ketään kaveria kuka osaisi varmasti sen hyvin neuvoa ja vähän perään katsoa. Ohjelmaan:
MAANANTAI
Etukyykky 5x (helvetin raskasta tehdä 5. sarjaa)
Penkkipunnerrus tanko 4x
Pystypunnerrus kp 4x
Ranskalainen punnerrus 3x (variaatio ylätaljassa, kyynärpäät kipeäksi tästä normaalista ranskalaisesta..)
Vatsarutistus 3x (ei ole konetta, teen lisäpainolla lattialla maaten, hieman ongelmallinen liike)
TIISTAI
SJMV/mave 5x (Teen tällä hetkellä sjmv:eetä ja koetan pärjätä, mutta tuo tosissaan tuntuu aika ilkeältä selässä.. kuuluuko täysin asiaan vai teenkö jotain väärin?)
Leuanveto 3x (kai käsitin oikein, että tässä tarkoitetaan myötäotteella tehtäviä
Pull uppeja?)
Kulmasoutu kp 3x
Hauis kp 3x
Takaolkapääsoutu 2x (vaihdettu variaatioon alataljassa:
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.html)
Pohkeet seisten 4x (Ei mitään kummallisempia koneita. Paino samaan paikkaan kun takakyykyssä ja siitä pohkeilla heijauksia varpailleen laudan päällä)
TORSTAI
Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
Vinopenkki kp 4x
Viparit sivulle 4x
Pushdown 3x (tarkoitettiinko tätä?
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html, tuota nyt olen ainakin tehnyt. )
Jalannostot (missä näitä tehdään jossei ole sitä pirun riippumistelinettä? Olen koettanut korvata dragon flageilla, mutta koska olen melkoinen kynäniska [toistoja ehkä normaalilla tavalla noin 3. jos sitäkään.] niin tähän asti vedellyt lähinnä negatiivisia vaiheita jarrutellen. .)
PERJANTAI
Reiden koukistus 5x (Laittakaapa joku linkkiä tähän liikkeeseen? En löydä, enkä ole varma onko tuo se samassa koneessa tehtävä liike kuin reiden ojennus? Skipattu tähän asti)
Alatalja 3x (Liikkuuko siis tässä liikkeessä jalat ollenkaan? Käsittääkseni ei? Olen nähnyt salilla tehtävän ainakin kahteen eri koulukuntaan jakautuen: Toiset liikuttavat koko pakettia hieman taakse, kun taas toiset pitävät yläkropan kokoajan samassa kulmassa samassa paikassa, liikutellen vain kahvaa. Kumpaa tässä haetaan?)
Ylätalja 3x
Hauis tanko 3x (kp for the win, hammerkääntöä)
Viparit taakse 2x (korvattu
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearDeltRow.html)
Pohkeet istuen 4x
Olen ohjelmaa tehnyt vasta ensimmäisen viikon ja tässä vähän kaikenlaisia mielentulleita osa vähemmän, osa enemmän "pakollisia" muutoksia. Pistääkö mikään erityinen tyhmyys jutuistani silmään? Lähden nyt vasta kunnolla treenaamaan noita jalkojakin sitten, kun kuulemma auttaa käsienkin kasvussa.. :dance: Toisaalta eipä se ole kivaa olla mikää rimppakinttukaan ikuisesti. Voin postata tänne tuloksiakin jos ne jotain sattuisivat jossain määrin kiinnostamaan. Aloitan myös treenipäiväkirjan pidon nyt sitten.. Kiitoksia sille joka jaksaa tsekata! Piti aloittaa samantyylinen ohjelma jo aikaisemminkin, mutta juttu kaatui haukan vääntämiseen. Koska tulosta ei kauheata tahtia sillä tullut, niin kokeillaan nyt tehdä jotain "järkevää".