Itse taas olen tykännyt tehdä vetävät/työntävät treenimetodilla näitä 2-jakoisia, tosin en ole merkittävää hyötyä löytänyt perinteiseen alakroppa/yläkroppa jaotteluun. Tottumus/maku/fiiliskysymyksiä kai nämäkin ovat suurimmaksi osaksi kuitenkin.
No mutta, asiaan. Oma treeniohjelma koostuu normaalista 2-jakoisesta;
Selkä + kädet
3-4x ylätalja / leuanveto vo. / dippi
3-4x alatalja / kulmasoutu
2-3x mave / sjmv
3x hauistanko / kässärikääntö / talja
3x hammer köydellä / kässäreillä
3x pushdown tangolla/köydellä / ranskalainen punnerrus
3x ojentajavipari taakse / ojentajasoutu taljassa
vatsat
Jalat + rinta
3-4x kyykky / hack / prässi
3-4x koukistus+ojennus
3-4x pohkeet
3-4x penkki / pena kässärit
3-4x vinopenkki / vp kässärit
1-2x ristikkäistalja
3x olkapääsoutu
3x pystypunnerrus
Maven ja sjmv olen sijoittanut selkäpäivälle siinäkin mielessä, että teen ne reippaasti selkää käyttäen. Toisekseen siinä on jo mukavan lämpösenä paikat kun tekee vähän taljaa edelle, niin mave on kulkenut huomattavasti paremmin.
Ideana on ollut pitää joko vuorotreenein tai vuoroviikoin tiukka + löysempi, eli tiukkana päivänä painoa ronskimalla kädellä ja hitusen pienemmät sarjat, kun taas löysempinä päivinä nostellaa toistomääriä mutta pidetään painot paljon maltillisempina. Hiki pinnassa silti reenataan, ettei ihan löysällä kikkelillä lätkyttelyksi mene.
Sen verran omituisuuksia löytyy reenistä, että rintalihaksille teen melkein poikkeuksetta 3 treeniliikettä. Pelkkä penkki variaatioineen ei riitä mulle tuomaan juuri minkäänlaista kehitystä rintaan, joten oon kokenut hyväksi nostaa liikkeiden määrää karsimalla kevyesti toistoja/sarjoja. Ristikkäistalja eritoten on ollut erittäin toimiva finisheri noille rintatreeneille.
No mutta, asiaan. Oma treeniohjelma koostuu normaalista 2-jakoisesta;
Selkä + kädet
3-4x ylätalja / leuanveto vo. / dippi
3-4x alatalja / kulmasoutu
2-3x mave / sjmv
3x hauistanko / kässärikääntö / talja
3x hammer köydellä / kässäreillä
3x pushdown tangolla/köydellä / ranskalainen punnerrus
3x ojentajavipari taakse / ojentajasoutu taljassa
vatsat
Jalat + rinta
3-4x kyykky / hack / prässi
3-4x koukistus+ojennus
3-4x pohkeet
3-4x penkki / pena kässärit
3-4x vinopenkki / vp kässärit
1-2x ristikkäistalja
3x olkapääsoutu
3x pystypunnerrus
Maven ja sjmv olen sijoittanut selkäpäivälle siinäkin mielessä, että teen ne reippaasti selkää käyttäen. Toisekseen siinä on jo mukavan lämpösenä paikat kun tekee vähän taljaa edelle, niin mave on kulkenut huomattavasti paremmin.
Ideana on ollut pitää joko vuorotreenein tai vuoroviikoin tiukka + löysempi, eli tiukkana päivänä painoa ronskimalla kädellä ja hitusen pienemmät sarjat, kun taas löysempinä päivinä nostellaa toistomääriä mutta pidetään painot paljon maltillisempina. Hiki pinnassa silti reenataan, ettei ihan löysällä kikkelillä lätkyttelyksi mene.
Sen verran omituisuuksia löytyy reenistä, että rintalihaksille teen melkein poikkeuksetta 3 treeniliikettä. Pelkkä penkki variaatioineen ei riitä mulle tuomaan juuri minkäänlaista kehitystä rintaan, joten oon kokenut hyväksi nostaa liikkeiden määrää karsimalla kevyesti toistoja/sarjoja. Ristikkäistalja eritoten on ollut erittäin toimiva finisheri noille rintatreeneille.