Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sanokaas, minkä takia tuo 1. Rinta, Olkapäät ja ojentajat + 2.Selkä, Jalat, Hauis on huono jako? Ketjua lueskelin taaksepäin ja hieman sai moitteita. Itse ajattelin moista kokeilla.
Työntävät
Penkkipunnerrus 3x6-8
Vinopenkkipunnerrus 2x8-12
Kyykky/Hack-Kyykky 3x6-8
Reiden ojennus 1x12-15
Pystypunnerrus KP/Tanko 2x6-10
Viparit Sivuille 2x6-10
Ranskalainen Punnerrus/Taljapunnerrus 2x8-12
Vetävät
Leuanveto/Ylätalja
Kulmasoutu KP/Alatalja
Maastaveto 3x6-8
Reiden koukistus 2x12-15
Pohkeet seisten 5x12-15
Hauiskääntö KP 3x8-12
Rannekäännöt/Kohautukset 3x8-12
Joo, SJMV otetaan mukaan kunhan tekniikka on hallussaNoin se menee. Välillä lisäisin mukaan (tai korvaisin jonkun olemassaolevan) SJMV:n, pohkeet istuen ja jonkun takaolkapääliikkeen.
Pohkeita istuen ei ole mahdollisuuksia tehdä kovin usein mutta teen aina kuin mahdollista. Viparit ajattelin tehdä joka toinen tai joka kolmas kerta taakse.2kk on nyt tullu vedettyä seuraavanlaista ohjelmaa (3 kertaa viikossa salilla) ja oon muuten tyytyväinen, mutta toistomääriä vois varmaan ruveta muuttamaan. Minkähänlaisiin määriin kannattaisi mennä? Voimaa ja massaa lähinnä haetaan. Korjatkaa toki muutenkin jos on korjattavaa.
1.
Penkki 2x12
Leuat 3xMax
Vinopenkki 2x12
Alatalja 3x10
Pystypunnerrus 4x8
Pohjeprässi 3x8
2.
Kyykky 4x8
SJMV 4x8
Hauiskääntö kulmatangolla 2x12
Ranskalainen punnerrus 3x10
Ranteet 3x10
Ja vatsoja molemmilla kerroilla
No kuinka usein niitä toistomääriä sitten kannattaa vaihtaa?Eikö ole hitusen tylsää reeniä jos koko ajan menee samoilla toistomäärillä?
Voimamielessä ainakin penkkiin ja hauiskääntöön lyhyempiä 4-6 sarjoja. Ja massamielessä oikeastaan kaikkiin jalkaliikkeisiin pidempiä sarjoja. Erityisesti kyykkyyn suosittelen kokeilemaan extrapitkiä sarjoja, luokkaa 20-30. Niillä tulee reisiin mukavasti massaa ja sivutuotteena voimakin kasvaa...
Tuota niin, muutama kuukausi on nyt tahkottu 2-jakoisella neljä kertaa viikkoon. Tarkoitus olis vähentää kolmeen kertaan, mutta pitää toi 2-jakoinen. Lentopalloa pelailen ke ja pe, joten treenipäivät tulisi oleen ma,ti ja to/la.
Päätavoite voimaa lisää, mutta massaakin saa tulla, tällä hetkellä 171/80. Eli penkkiä ja kyykkyä jollain 5x5 systeemillä.. kait. Siihen lisäksi toisena päivänä vinopenkki 3x12-15 ja joku vinopenkki kp kaveriksi ja jaloille prässi/ojennukset/koukistukset 3x12-15.
Ylä/alataljat, leuanveto, kulmasoutu kp parina päivänä. Mavea en voi tehdä, joten onnistuisiko se korvata osittain vaikka selänojennuskoneessa?
Jako on nyt vain enemmän kuin hukassa ja mihin väliin tunkee hauiskäännöt, ojentaja- ja olkapääliikkeet.
Tältä pohjalta pitäisi kasata järkevä 2-jakoinen ohjelma ja siihen nyt kaipaisinkin jonkun enemmän treenanneen ja viisaamman neuvoa. Itellä kun ei leikkaa yhtään.
Edit. Entinen jako oli ma ja to rinta, selkä, jalat
ti ja la kädet, olkapäät,
Aika erikoinen oli tuo entinen jako; kaikki isot lihasryhmät oli sijoitettu yhdelle päivälle. Itse olen rimpuillut aikani 2-jakoisen ohjelman kanssa ja kokeillut vähän kaikkia mahdollisia jakoja. Nykyiseen vetävät/työntävät jakoon olen tyytyväinen, ainoa miinus on että työntävillä päivillä ojentajat ja olkapäät meinaa olla vähän liiankin kovilla. Kokeile nyt vaikka sitä, jos ei parempaa tule mieleen. Eli vetävät: selkä, hauis, takareidet, pohkeet ja työntävät: rinta, ojentajat, olkapäät, etureidet. Vatsat jompaan kumpaan settiin.
Nii kyllä mä oon tän triidin treeniohjelmia pari yötä tutkinu mut ei saa väsättyä niitten pohjalta mitään järkevää jaottelua tasaisesti että sais sen 3 treeniä/viikko ja 50/50 voima ja massa.
Toi jako on kyllä mielestäni vähän ihmeellinen. Tai mikäs siinä jos toimii, mutta tuskin tiedät mitä teet jos täällä tarvii apua kysellä. Ottaisin kyllä ihan perus alakroppa/yläkroppa tai työntävät/vetävät -jaon käyttöön.Todella vaikeaa tämä järjestely, kun käyntikertoja saa tosiaan olla vain se kaksi per viikko. Haluaisin lisäksi ehdottomasti pitää kyykyn, maven ja penkin mukana.
Mitenkäs tällainen "menu":
1. päivä
Kyykky 3x8-10
Hauis 3x10
Pohkeet 3x10
Pystypynnerrus 3x10
Viparit sivuille 3x10
Vatsat (jalkojen nostot, voimapyörä, vartalonkierrot)
2. päivä
Mave 4x6-8
Penkki "Venäläinen ohjelma" (juuri aloitettu)
Leuat 3x10-12
Flyerit tai rist.talja 3x10
Kulmasoutu 3x10
Mietin vain jaksaako tuota kulmasoutua enää toisen päivän lopussa... Ei sitä selkäliikkeenä kuitenkaan haluaisi ekalle päivälle siirtää.