elasto
Mode
No entäs työntävät/vetävät?Hakisin vielä jotain toista järkevää jakoa, yläkroppaa haluisin runtata mahd monilla liikkeillä, ja tuossa ei kovin monet erilliset liikkeet käy päinsä..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No entäs työntävät/vetävät?Hakisin vielä jotain toista järkevää jakoa, yläkroppaa haluisin runtata mahd monilla liikkeillä, ja tuossa ei kovin monet erilliset liikkeet käy päinsä..
. Kaikki muut siis onnistuu, mutta voiko/kannattaako tuota prässiä korvata jollain toisella liikkeellä?
Ota vaikka siinä ekassa treenissä takakyykky ja prässin tilalta sitten etukyykky. Jos löytyy hack-laite, niin hack-kyykkykin voisi olla kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.Ajattelin tässä kuukauden päästä alotella tuota elaston 1.viestissä esiteltyä ohjelmaa, mutta tuli vaan sellanen ongelma että meidän maanmahtavalla salilla ei satu olemaan jalkaprässiä. Kaikki muut siis onnistuu, mutta voiko/kannattaako tuota prässiä korvata jollain toisella liikkeellä?
![]()
Se 4-6 ja 8-15 ei tarkoita "4 tai 6 toistoa" eikä "8 vai 15 toistoa". Sillä viivalla tarkoitetaan yleensä "neljästä kuuteen toistoa ja kahdeksasta viiteentoista toistoa" eli mitä tahansa siltä väliltä.Elasto
Laitoit tuohon lopulliseen 2-jakoisen versioosi toistot ma, ti 4-6 ja to,pe 8-15 niin kuinka käytännössä ajattelit?
Eli millä periaatteella 4 tai 6 toistoa tiettyyn liikkeeseen. Vastaavasti to ja pe niin millä periaatteella päättää tekeekö tietyssä liikkeessä 8 vai 15 toistoa. Onko tälle joku kierto tai muu ajatusmalli? Vaikuttaa sen verran toimivalta ohjelmalta että otan käyttöön kunhan tässä flunssan saa hoidettua pois. Tein pohjalle pidemmän jakson G6-ohjelmaa eli vähän on pohjia mistä lähteä näpertämään.
No entäs työntävät/vetävät?

Miten olisi esim. tämän ketjun ensimmäisessä viestissä valkoiselle pohjalle editoitu mun versio?Viittiskö joku tehdä mulle siitä ohjelman, yritin tässä jo ite miettiä miten ne laittais mut ei tullu oikeen mitään![]()
Mielestäni sillä on kuitenkin aika iso merkitys tekeekö tietyssä liikkeessä 8 vai jopa 15 toistoa niin onko sinulla jokin logiikka millä perusteella määrität? Esimerkiksi tiettyssä liikkeessä 8 ja toisessa 15 vai viikoittain vaihtelet vai miten?Se 4-6 ja 8-15 ei tarkoita "4 tai 6 toistoa" eikä "8 vai 15 toistoa". Sillä viivalla tarkoitetaan yleensä "neljästä kuuteen toistoa ja kahdeksasta viiteentoista toistoa" eli mitä tahansa siltä väliltä.

Tätä hain ja tuo kuulostaa kokeilun arvoiselta lähteä X painolla kasvattamaan toistojen määrä ylärajaan (6/15) ja sitten nostaa painoa sen verran että menee alarajat(4/8).Yleensä fiiliksen mukaan tai sitten jonkun tietyn progression. Eli aluksi vaikka painolla X niitä 8 toiston sarjoja ja koitan seuraavassa treenissä saada pidempiä sarjoja kunnes tulee 15 toiston sarjoja. Sit taas lisää painoa jne.
No en mä kyllä tota tarkottanut kun voimatreenit on mulla tässä erikseen, mutta ihan miten vaan. Tollasta progressiota oon käyttänyt vaan hypertrofiatreeneissä. Voimatreeneissä sitten erilainen progressio. Aika sama miten sitä tekee kunhan jonkunlainen progressio on. Ei tää treenaaminen kuitenkaan mitään ydinfysiikkaa ole. Tässä esimerkki mun voimatreenien progressiosta:Tätä hain ja tuo kuulostaa kokeilun arvoiselta lähteä X painolla kasvattamaan toistojen määrä ylärajaan (6/15) ja sitten nostaa painoa sen verran että menee alarajat(4/8).
. Nyt oon tehny tota 3-jakoista puoli vuotta mikä löytyy tuolta valmiista ohjelmista.Kiinnostaisi kauheasti 2-jakoinen, mutta en haluaisi käydä 4 kertaa viikossa salilla ajanpuutteen takia. Treenipäivät ovat ma, ke, pe. Onko yläkroppa ja jalat+vatat hyvä jako ? Kuinka pitkiä sarjoja ja montako sarjaa kannattaa tehdä ja pitääkö jättää toistoja varastoon ?
Auttakaa tietämätöntä ja uteliasta. Nyt oon tehny tota 3-jakoista puoli vuotta mikä löytyy tuolta valmiista ohjelmista.
Oiskos hassun kuulosta kun teen 2-jakosella ohjelmalla niin tämmöinen viikkorytmi: Ma,Ti (Ke lepo) To,Pe (La lepo) Su,Ma (Ti lepo) Ke,To (Pe lepo) La,Su (Ma lepo)... Niin miltäs kuulostais?
Ja ohojelma ois tätä luokkaa:
Harjoitus 1 (Jalat, Rinta, Hauis)
Jalat:
-Kyykky
-Reisi ojentaja
-reisi koukistaja
Rinta:
-Penkki/vinopenkki
-Ristiveto
-pec-dec
Hauis:
-Haiskääntö tangolla/kp
-Hauis myötäotteella
Harjoitus 2. (Selkä, Hartiat, Ojentajat)
Selkä:
-MaVe
-alatalja
-ylätalja
Hartiat:
-Niskantakaa punnerrus tangolla
-viparit
-pystysoutu
Ojentajat:
-taljassa/ranskis
Vatsoja teen joka treenin jälkeen n. 3x20 ja muissa liikkeissä pätee 4x10 toistomäärät.
Paino: 56kg pituus 163cm. MASSAA TAVOTTEENA!! :D

No en tiiä onko mikään ns. jälessä, mutta penkki ei ole kehittyny vajaassa puolessa vuodessa kuin vähän (max. +5kg). Kyykky on noussut iha silmissä. Haluaisin nyt vaan jonkun kivan 2-jakoisen ja pääsis sitä testaileen. Toimiskohan tuo ykköspostin 2-jakoinen noilla treenipäivillä ?Toimii ihan hyvin 2-jakoinen 3 x viikossa, tällöin voi yleensä tehdä sarjat vielä kovempina.
Riippuu omasta kehon tilasta, mikä sen jaon sitten kannattaa olla. Jos jalat mallillaan ja jokin yläkropasta laahaa perässä, voi olla parempi tehdä 1) rinta/selkä/olkapäät/vatsa ja 2) jalat/alaselkä/kädet. Jos taas
jalat perässä, ilman muuta yläkroppa/alakroppa.