Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä mieltä olette 2-jakoisen treenin tehosta kehittyneemmälle treenaajalle?
Oman kokemukseni mukaan 2-jakoinen treeni on hyvä aloittelijalle, mutta ei kehittyneemmälle salitreenaajalle. Treenasin pitkästä aikaa kolmisen kuukautta 2-jakoisella. Sanoisin, että aluksi tapahtui kehitystä, mutta sitten se oikeastaan tykkäsi kuin seinään. Syyksi sanoisin sen, että 2-jakoisessa ohjelmassa lihasta ei saa rasitettua läheskään yhtä tehokkaasti kuin esimerkiksi 4-jakoisessa. 4-jakoisella nyt treenailen ja tuntuu laihtumisenkin kannalta paremmalta, että voi käydä useammin salilla kuin 2-jakoisella. Lihaksetkin tulee pitkästä aikaa kunnolla kipeiksi.
No mulla taisi syyt liittyä siihen, että 2-jakoisella ei ehtinyt palautua kunnolla, vaan oli välillä sellainen väsynyt olo. Ohjelma vaan ei toiminut minulla ihan älyttömän hyvin nyt talvella, koska painot seisoi paikoillaan. Yhtenä vaihtoehtona olisi toki voinut syödä huomattavasti enemmän, mutta ei kärsi enää lihoa enempää. Joskus aiemmin, kun söin kuin hevonen ja ohjelma oli uusi, tulosta tuli ihan kivasti, mutta keho taitaa olla nyt liian tottunut tällä hetkellä 2-jakoiseen. Toki nyt voi jossitella, että olisi liikkeitä voinut vaihtaa tms. Otan varmaan joskus vuoden kuluttua 2-jakoisen uudelleen käyttöön, kun on tullut taukoa tuon tekemisestä.Miksei saa rasitettua? Kaipa siihen 2-jakoiseenkin voi lisätä liikkeitä ja sarjoja jos tuntuu että ehtii palautumaan. Lihasten kipeytyminen taas ei johtu suoraan jaosta, vaan siitä kuinka usein treenaat tiettyä lihasta. Tuskinpa ne lihakset kipeytyvät 4-jakoisellakaan jos teet aamu ja iltatreenin 4 kertaa viikossa. Toisaalta 1-jakoisellakin menee paikat muusiksi jos vetelet vain kerran viikossa, täysiä.
Mie tarvitsen nyt neuvoja. 2-jakoisella treenaan, mutta en saa selkää ja pakaroita ottamaan tuntumaa ennen kuin veivaan jotain 3 eri liikettä 3x8 sarjoilla lähes tappiin. Se on liian paljon, mutta jos jättää vähemmälle, niin TUNTUU, että ei ole tarpeeksi tehokasta. Tavoitteeni on saada leveyttä selkään, ei paksuutta (keskivartalo on paksuuteen taipuvainen muutenkin) ja pakaroihin kokoa..
Ruokailu on aika hyvin hanskassa, siis makrot ym. koska olen siihen viime vuoddet kiinnittänyt huomiota. Mutta tuo selkä ja pakara -osasto.. minkähänlainen kaksijakoinen olisi hyvä? nyt menee suunnilleen näin:
1. Yläkroppa
Ylätalja 3-4x6-8
Penkki 3-4 x 6-8
Alatalja/kulmasoutu 3x8
Vinopenkki kp 3 x 6-8
Vielä joku selkäliike, yleensä hammersoutu 2 x 8-10
Pystypunnerrus 3 x 6-8
Hauiskääntö kp 3 x 8-10
Dippi omalla painolla 3 x 6-8
2. Jalat
Kyykky 3 x 8 (ei hirmu isoilla painoilla, koska tekniikka ei ole hyvä)
Räkki-mave 3 x 6-8
Askelkyykky Smith 3-4 x 6-8
Prässi 3 x 8-10
Usein, ei ihan aina: SJMV/ jalkojen koukistukset istuen 3 x 6(SJMV) -10 (koukistukset)
Pakarakone 2 x 12-15
Etureidet 2 x 10
Pohkeet seisten koneessa 3 x 15
Vinoja ja suoria masuja sekä staattisia pitoja yleensä 3 eri liikettä 3 x max.
Salilla käyn 4 kertaa viikossa, aikaa menee lämmittelyineen ja jäähdyttelyineen n. 1h 15 min.
mutta mun mielestä silti ehkä aina parempi salilla, ku sinne menee niin tulee sitte reenattuaki.. itellä kokemuksia kotireenistä ja motivaatio ei itsellä vaan riittäny ja rautoja sen verran vähän että sai kokoajan ottaa painoja toisesta ja laittaa toiseen ja meni hulluksi säädöksi.. mutta niin, ihan mite itse tykkää..
Raha ei taida olla este kerran pidät parin viikon taukoja salilta? Itseäni vituttais maksaa salimaksuja jos kävisin harvoin salilla.Ohjelmasta en sano mitään, mutta itse treenaan juuri 2-jakoisella joka toinen viikko kotona joka toinen salilla.
Raha ei taida olla este kerran pidät parin viikon taukoja salilta? Itseäni vituttais maksaa salimaksuja jos kävisin harvoin salilla.
3x10
1. rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
penkki
vinopenkki kp
kyykky
jalkojen ojennus
pystypunnerrus kp
pystysoutu
ojentajapunnerrus
2. selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, epäkkäät
alatalja
ylätalja