Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kahdesti viikossa lihasryhmät vähemmin sarjoin läpi tehden saa enemmän irti niistä vähistä sarjoisat.
Ja jos mielestänne ei ole muuta suurta merkitystä niin, miten itse reeni-intoon vaikuttaa?
sama vastaus, sama perustelu.
e: 2 kertaa useammin rasitusta ja kovemmalla teholla, se toimii! simppeliä.
Itse olen havainnut merkittävästi parempaa kehittymistä 2-jakoisella mitä 4-jakoisella.
Tomq: Ihan ok näköinen jako. Entäs jos teet vain yhden liikkeen/lihasryhmä (RP -meinigillä tai sit tolla 2 sarjaa -tyylillä) ja teet toisessa treenissä eri liikkeen? Selälle vaikka 2 liikettä/treeni.
Jos treenaat kovinkin progressiivisesti, tulee seinä vastaan aika nop..? Voisi kierrättää DC-tyyliin vaikka 3 treeniä/lihasryhmä.

Juuri näin.Tässä on itse nyt reilu kuukausi (jep, liian vähän realistiseen arvioon) vedetty 2-jakoisella entisen 4-jakoisen sijaan, ja tuntuisi että varsinkin pumppu tulee paljon helpommin, ja myös 'pysyy' päällä
kiitoksia kokemuksistanne, sitten olisi vielä kysymys joka poikkeaa kylläkin vähän aiheesta. Kun tällä 2-jakoisella tekee niin tekisikö 3liikettä ja 2sarjaa per liike kutakin lihasryhmää, vaiko 2liikettä ja 3sarjaa?
treenaa vaan lihakset niin loppuun että ei huvita tehä toista kertaa samalla viikolla:D tällä neljä jakosella reeneistä tulee varmaan lyhyempiä ja ne jaksaa vääntää satalasissa loppuun.
Niin, tarkoitan, että teet vain yhden kovan sarjan/liike/lihasryhmä per treeni, paitsi selkä treenissä yhden kovan sarjan/liike, MUTTA 2 LIIKETTÄ.
Esim. Rinta: Penkki 1 kova RP sarja (esim. suora sarja lähes failureen, tauko 20-30s. ja vielä niin monta kuin menee. Ensi kerralla pari kg lisää tai jos sama paino, niin toito pari lissää jne.Seuraavassa rintatreenissä joku muu liiike, esim. vinopena kässäreillä ja kolmannessa vaikka tasapena kässäreillä.
Esim. Selkä: leuanveto vastaotteella lisäp. 1 kova sarja RP failureen, tauko 20-30s. ja niin monta kuin menee. Toinen selkäliike, esim. vedot polvista, 1 kova sarja, esim. 4-8 toistoa, pidempi tauko ja sitten kevyemmällä kuormalla joku pidempi sarja. Ensi selkä treenissä jotkut toiset liikkeet...siksi 2 liikettä/treeni, koska selällä on tuota kokoa, vaikea saada yhdellä liikkeellä koko aluetta haltuun..
Tää on aika DC-tekstiä, mutta järkevää. Ota selvää tuolta DC-topicista. esim. tuosta extreme-venyttelystä sarjan jälkeen jne.
Toki voit tehdä myös tyyliin 2 sarjaa, mutta niitä et voi vetää niin kovaa kuin yhtä kovaa RP sarjaa.
Tulen kokeilemaan tuota jossain vaiheessa varmasti, mutta nyt kun toivun flunssasta jatkan vielä perus kaksarilla jonkin aikaa kun oli aika progressiivista ja hyvin toimivaa settiä tämä hetki kun olen käyttänyt sitä.