1st Mr Olympia Larry Scott(penkki) opettaa hauis treenausta erikoisia liikkeitä jotku

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
onko tällä ylileveällä otteella scotissa joku tarkoituskin?

joku saattanu joskus heittää mulle ihan legandaa, mutta joskus mulle sanottiin että leveällä otteella hauiksen teko tekee jotenki "ulkohauista" ja sitte kapealla otteella tavallaa hauis pullistuu sisäänpäin ja jotai semmosta.. mutta iteppä en oo koskaa ajatellu että otanpas nytten leveästi ja nytten kapeasti jne :D ja todellaki saattaa olla iha joku legenda tuo juttu mitä kaveri sano.. mut kyllä se joskus aika paljonki reenistä tiesi ja portsarina muutenki toimii :)

joku saattanu joskus heittää mulle ihan legandaa, mutta joskus mulle sanottiin että leveällä otteella hauiksen teko tekee jotenki "ulkohauista" ja sitte kapealla otteella tavallaa hauis pullistuu sisäänpäin ja jotai semmosta.. mutta iteppä en oo koskaa ajatellu että otanpas nytten leveästi ja nytten kapeasti jne :D ja todellaki saattaa olla iha joku legenda tuo juttu mitä kaveri sano.. mut kyllä se joskus aika paljonki reenistä tiesi ja portsarina muutenki toimii :)

juurikin toisinpäin tossa videossa sanoo,
"close grip outer, wide grip inner"

Leveä ote kyynärpäät lähekkäin eristää tosiaan hauiksen lyhyttä päätä, eli sitä mikä näkyy tuplat eteen-posessa. Liikkeessä pitää vielä tietoisesti painaa kyynärpäitä sisään positiivisessa vaiheessa. Vastaavasti kapea ote kyynärpäät leveällä eristää hauiksen pitkää päätä, kun kyynärpäitä painetaan ulos esim. polvia vasten keskitetyssä tankokäännössä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
onko tästä ihan käytännön kokemusta kenelläkään?
kun monesti puhuttu että ei lihaksen eri osia voi "erikseen" harjoittaa.

mulla jäänyt tuo "pitkä pää" ihan olemattomaksi, niinkuin koko hauikset muutenkin.

onko tästä ihan käytännön kokemusta kenelläkään?
kun monesti puhuttu että ei lihaksen eri osia voi "erikseen" harjoittaa.

mulla jäänyt tuo "pitkä pää" ihan olemattomaksi, niinkuin koko hauikset muutenkin.

Voihan tuota tykönään kokeilla ja yrittää tuntea työ jommassa kummassa hauiksen lohkossa. Jos se onnistuu, niin miksei käyttäisi niitä myös ohjelmassa. Jos ohjelma sallii haballe riittävän volyymin niin vaikka:
a)cheat curl
b1)scott tangolla leveä ote
b2)keskitetty tangolla kapea ote
b3)hauiskääntö myötäotteella

Itse käytin vähän tuon tyylistä liikerunkoa viime ohjelmassa ja sain hanskaan ihan huomattavaa kehitystä reilussa kuudessa viikossa.

Itse käytin vähän tuon tyylistä liikerunkoa viime ohjelmassa ja sain hanskaan ihan huomattavaa kehitystä reilussa kuudessa viikossa.

jotain tuontyylistä voisi tulevaisuudessa kokeillakin.
minkälaista kehitystä tuli, käpälän koossa tai sarjapainoissa?

Scott

Nois Scottin opeissa oli erikoista se että Scotti penkissä käytettiin paljon suoraa tankoa, kulmatangon sijaan. Sanoihan se Mike Mentzerkin että hauista treenatessa pitäisi suosia suoraa tankoa kulmatangon sijaan, joka vaikuttaa enemmän Brachialikseen kuin itse hauikseen. Scottin suunnittelemaa SpiderBenchia, olisi mukava testata.

noi cheatti curlit on kyllä hassun näkösiä :).

Ite voisin välillä kokeilla tota suoraa tankoa, aina teen joko käsipainoilla tai mutkatangolla.

Vittu mitä säätämistä nuo liikkeet. Noilla rikkoo paikkansa ihan saletisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom