19v mies, 55kg

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Holzic
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

En nyt tiedä mikä mättää mut oon käyny nyt vajaa puol vuotta salilla ja painoo on tullu se 2kg lisää.. Golden6 oon treenannu ja tuloksetki junnaa paikoillaa (Pena 38kg, silläki menee se 3x4.. Kyykyn oon korvannu prässillä ja 100kgx10x3 menee sillä.. Hauiskäännössä ja niskantakaapunnerruksessa ollu jonkulaista progressioo, menee 26kg x10 ja kolme sarjaa. Leveet leuatki junnaa paikoillaa 10 6 4 sarjoissa.. Murrosikäki tuli pari vuotta myöhässä ja kroppa ja olemus on muutenki aika "naisellinen" ja fiilis ehkä vähän apaattinen, pitäskö käydä lääkärissä mittaamassa testot? Tosiaan ruokapuoli on sellanen et yritän syödä mahd. monipuolisesti ja terveellisesti ja laskenu et semmonen 2500 kaloria tulee päivässä (peruskulutus n.1900kcal/päivä. Eli mikä neuvoksi? Vastauksena tulee varmaan heti taas joku perus "Syö enemmän" mut veikkaan ettei se oo se juttu nyt tässä.

Eli miten rauta ja paino nousemaan? :rock:

- - - Updated - - -

Ja tosiaan pituus on 168cm

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos paino ei nouse, niin kalorin puute se todennäköisin syy kuitenkin on. Voisihan tuosta kaloreita hyvinkin nostaa. Oletko punninnut ruoat ja laskenut kalorit joka päivä vai onko toi vaan joltakin random päivältä ja muina päivinä on saattanut tulla vähemmänkin. Voithan tietty tsekata testotasot ja vaikka kilpirauhashormonit.

Koska prässi on vaan mulle sopivampi liike. Ja joo ehkä sitä vois yrittää enemmän syödä vieläki mut ihme homma et penkki junnaa vajaassa 40kg eikä nouse ei sitte millää.. Alussahan progression pitäs olla huikeeta ja tulosten nousta huonommallaki syömisellä.. Ja syön niin perkeleesti kaikkee perusmättöö niiku makaroonilaatikkoo kolmesti päivässä ja muut siihe päälle sit viel et en usko et alle 2500 voi olla mitenkää.. Tommone makaroonilaatikkovuokaki menee helposti päivässä ja sit kouluruuat ja vällipalat päälle. Pähkinöitä oon pyrkiny syömää kans paljo ku on nii hyvi kaloreita.

"Murrosikä tuli myöhässä" - tarkoittaako tuo että kasvat pituutta edelleen? Kasvuikäisen energiantarve kun saattaa olla fyysisestä aktiivisuudesta ym tekijöistä riippuen melkoisen suuri. Varmasti voit huoletta lisätä heti alkuun sen +500 kaloria kokonaisenergiansaantiin ja katsoa onko sillä mitään positiivista vaikutusta. Itse tankkasin jo 16-17- vuotiaana kuin heikkopäinen ja melkoisen reippaita/raskaita treenejä tuli neljästi viikkoon plus parin muun lajin oheisharrastus tuohon lisäksi. Kaloreita en laskenut yhtään, vaan söin enemmänkin niin paljon kuin jaksoin/ehdin ja kiloja alkoi heti alusta alkaen tulla melkoisen nopeasti.

Eiköhän se 95%:lla tapauksista johdu vaan siitä, että kaloreita tulee liian vähän. Kun syö alle kulutuksen, paino laskee. Kun syö yli kulutuksen, paino nousee. Itsekin olen kyseisen ''ongelman'' kanssa paininut myös ja painin edelleen. Kaikille se ei ole helppoa syödä yli kulutuksen, varsinkaan puhtaalla ruoalla, mutta pitää vain väkisin latoa lisää kaloreita naamariin.

Zone-sarja -42%
Voi olla että jotain minimaalista kasvua tapahtuu vielä, mutta ei sitä kyllä mittauksissa huomaa.. Ehkä sentti vuodessa voi olla aika realistinen tällä hetkellä. Onko jollain täällä foorumilla kokemusta todetusta teston vajauksesta? Millaiset arvot pitää olla että tehdään jotain toimenpiteitä ja mitä ne ovat? Ja kyllähän noi mun tulokset on aivan saatanan huonoja et en tiedä mikä tossa tökkii.

Nyt rupeet lappaamaan sitä sapuskaa kunnolla napaas ja treenaat kovaa ja fiksusti.Aivan saatanan varmasti paino nousee ja tuloksia syntyy.(Siis jos ruokailu ja treeni on kunnossa)

Pakko kommentoida että esim. 2500-3000 kcal puhtaista, hyvistä ja terveellisistä ruoka-aineista on melkonen kasa sitä ruokaa, jos ei läträtä minkään öljyn kans. Pakostaki yliarviot päivän syömiset. Syötä ne päivän ruoat nyt sinne laskuriin ja kato paljonko niistä tulee. Sitte todennäkösesti huomaat että olet syöny aivan liian vähän. Sen jälkeen voitki sitte unohtaa punnittemiset ja alkaa lappamaan sitä ruokaa naamariin pikku hiljaa enemmän. Unoha testotasot yms. Ja se ravinto kuntoon. Treeneistä sen verran että hommaa varmistaja, että on uskallusta ottaa itestä enemmän irti. Stemppiä!

Moro!

En nyt tiedä mikä mättää mut oon käyny nyt vajaa puol vuotta salilla ja painoo on tullu se 2kg lisää.. Golden6 oon treenannu ja tuloksetki junnaa paikoillaa (Pena 38kg, silläki menee se 3x4.. Kyykyn oon korvannu prässillä ja 100kgx10x3 menee sillä.. Hauiskäännössä ja niskantakaapunnerruksessa ollu jonkulaista progressioo, menee 26kg x10 ja kolme sarjaa. Leveet leuatki junnaa paikoillaa 10 6 4 sarjoissa.. Murrosikäki tuli pari vuotta myöhässä ja kroppa ja olemus on muutenki aika "naisellinen" ja fiilis ehkä vähän apaattinen, pitäskö käydä lääkärissä mittaamassa testot? Tosiaan ruokapuoli on sellanen et yritän syödä mahd. monipuolisesti ja terveellisesti ja laskenu et semmonen 2500 kaloria tulee päivässä (peruskulutus n.1900kcal/päivä. Eli mikä neuvoksi? Vastauksena tulee varmaan heti taas joku perus "Syö enemmän" mut veikkaan ettei se oo se juttu nyt tässä.

Eli miten rauta ja paino nousemaan? :rock:

- - - Updated - - -

Ja tosiaan pituus on 168cm
No lohdutuksena, itse painoin 19 vuotiaana treenaamisen aloittaessani 53kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
16 vuotiaana painoin 55kg kun aloitin ja muistan kun muutamassa kuukaudessa paino nousi 55->60kg mutta söinkin kaiken mitä vain käsiini sain.
Tulokset nousi aivan järkyttävää vauhtia mutta läskiä ei kyllä kertynyt.
Tuo että puhdasta hyvää ruokaa joutuu syömään järkyttävät määrät on totta, nyt koitan mennä aavistuksen miinuksella ja silti tuntuu että saa mättää hirveitä määriä kun ei ole mitään turhaa moskaa lautasella.

Itse sain painon nousemaan, kun aloin "ylensyömään". Eli kun aikaisemmin söin joka aterialla sen verran, että tulin kylläiseksi ja nälkä lähti, niin yksinkertaisesti aloin jatkamaan syömistä tämän pisteen yli. Aluksi oli vähän epämukavaa ja tuli turvonnut olo, mutta kun tuota harrasti vähän aikaa, niin kroppa tottui. Oleellinen osa tätä kuviota oli myös raskaat kyykkytreenit. Eli kyykkyä ei välttämättä kannata ainakaan heti korvata prässillä, vaan käyttää oikeasti sen verran aikaa tekniikan opetteluun, että liike alkaa sujumaan.

Jos seuraavaan "kyselyyn" lämäät molempiin kohtiin rastit, niin tyly totuus on että et luultavasti syö tarpeeksi:
[ ] Syön enemmän kuin kulutan, mutta painoni ei nouse
[ ] Tiedän syöväni enemmän kuin kulutan, vaikken ole ikinä laskenut päivän kokonaiskaloreita

Kantapään kautta menee tieto parhaiten perille paitsi jos pää on kova, tämän tiedän itsekin kokemuksesta. Laske yhden päivän kalorit sadan kcal tarkkuudella (kirjaa kaikki ylös ja syötä kalorilaskuriin) niin saatat hämmästyä. Ota myös huomioon, että jos liikut paljon päivän aikana esim. kouluun, töihin ja urheiluharrastuksiin niin energiaa kuluu huomaamatta aika paljon. Hyötyliikunnan lisäksi kun laskee yhteen mahdolliset aerobiset- ja saliharjoitukset niin ruokaakin tarvitaan aikas paljon.

Moni on täällä vuosien mittaan kysellyt miten painon saa nousuun ja varmasti suurimmalle osalle on auttanut nimenomaan syömisen lisääminen. Sarjapainot ja ykkösmaksimit lähtee kyllä itsestään kehittymään kun saat vähän pihviä vartaloon ja jatkat treenaamista. Jos itse aloittelisin nyt saliharrastusta, niin ehdottomasti ottasin käyttöön proteiinivalmisteet ja kreatiinin, tätä kannattaa myös miettiä.

Tsemppiä ja malttia.

Yritän mättää sitä safkaa nyt sillee et oon ähkyssä melkee koko ajan, eiköhä ne kalorit sillee oo plussalla, turhaa niitä laskemaa.. Paskaa pitää varmaa jonkiverra mättää koneesee et homma helpottuu.. Punanen maito ainaki aika hyvä kalorinlähde. Muuta liikuntaa kun puntti ei oo käytännössä ollenkaa, autolla menee kaikki matkat mihin sit meenki enkä harrasta muuta liikuntaa.

Ähkyyn syöminen ei välttämättä mitenkään meinaa, että olisi plussalla. Viime kesästä nyt joulukuuhun ihmettelin kun ei tulokset nouse vaikka olevinaan olin vähintään miljoonakaloria plussalla, pizzaburgeria ja muuta tuli syötyä normiruoan lisäks. Kesällä painoin 95kg ja jouluna vasta seuraavan kerran katsoin vaakaan..nno eipä se ollu noussu grammaakaan. Aikoinaan ensimmäinen jumppavuosi meni ihan samalla tavalla, luulin syöväni tarpeeksi..en syönyt.

Elikkä samalla linjalla kuin monet muutkin täällä, kaloreiden laskeminen helpottaa vaikka kuinka tympeetä onkin.

En tullut maininneeksi, mutta mul on tyypin 1 diabetes, (insuliinipistoshoito) vaikuttaako jotenkin massan hankintaan tai johonkin? En oo kuullu ainakaa koskaa..

Back
Ylös Bottom