15v onko isot pohkeet? (apua)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
:) okei. Onko sitte yleensäkki miesten ja naisten pohkeitten koossa paljon eroja? Ainakin perheensisällä olen huomannut, että naisilla olisi pienemmät tai jotain? voi johtua toki pituudestakin..
Totta hitossa on, ihan samalla lailla kun vaikka kyynärvarressa. Toki minä en ole mitoiltani keskivertonainen senkään suhteen, heh. (Voihan naisilla toki olla hyvinkin isot pohkeet ja kädet, mutta silloin ne vaan yleensä tuppaa olemaan läskiä. Ja punttimimmien ei tarvitse tästä hermostua, tämä pitää paikkansa kun puhutaan "taviksista"..)

Totta hitossa on, ihan samalla lailla kun vaikka kyynärvarressa. Toki minä en ole mitoiltani keskivertonainen senkään suhteen, heh. (Voihan naisilla toki olla hyvinkin isot pohkeet ja kädet, mutta silloin ne vaan yleensä tuppaa olemaan läskiä. Ja punttimimmien ei tarvitse tästä hermostua, tämä pitää paikkansa kun puhutaan "taviksista"..)
juu saattaapi olla, että on nämä ns. isot osat periytynyt osittain. Muutenkin pituuteen nähden on moni paikka aika iso. Jalka 44-45. Työhanskat ja muut on sitä kokoa 11 eli se aika iso. Tosin sormeni ovat aika kapeat viellä. Kaverillani on muuten sellainen penkki, joka maksoi 130e ja painoja tuli 50kg, joutui ostamaan lisää.. mutta on hyvin kestänyt. Itekin kokeilin sitä. Ja se kait kestää ihan tarpeeksi painojakin, koska kaverini isoveli on nostellut siitä about 100kg. Voikohan muute treenata kun on ollut kuumetta ja nyt olen ns. yhden terveern päivän kotona? taas tuli paljo kysymyksiä:D

Mitataanko toi pohjekin sillee suorana seisoen ja löysänä vai jännityksessä?

Jännityksessä.

Jes, itselläni kasvanut jopa noin sentin tässä viime vuoden aikana noin pohkeet :rolleyes:

Kiitos nivelsiteiden, kokoeroa on jo 4cm vasemman ja oikean välillä, mikä näkyy kyllä voimissakin.

Jännityksessä.

Jes, itselläni kasvanut jopa noin sentin tässä viime vuoden aikana noin pohkeet :rolleyes:

Kiitos nivelsiteiden, kokoeroa on jo 4cm vasemman ja oikean välillä, mikä näkyy kyllä voimissakin.
Okei. Reisi on noin 53 siitä patin kohasta ulkoreidessä. Eli kai ihan kohtuullinen. Oisko mahollista eka kiinteyttää viel ja saada rasvaa poies viel et näkys oikee hyvin nämä lihakset. Vai kannattaako?

Itse olen 14v, ensi vuoden alussa 15. Mitat 180/71. Pohkeiden ympärysmitta 38cm.Joten ole vain ylpeä siitä, että sinulla on iso pohje. Sekin on sellainen osa-alue, jota on tuskallista kehittää. Ja mitä tuohon pituuskasvu hommeliin tulee niin kyllä sitä punttia voi vetää, mutta ei kannata tehdä niillä maximeilla. Suosittelen, että vedät kyykkyä vain tangolla pitkiä sarjoja. Maastaveto, sekin kannattaa ottaa mutta kevyillä painoilla silti. Penkkiä voi jo ehkä tehdä, koska se kehittää lähinnä rintalihaksia joten tuon ei pitäisi vaikuttaa pituuskasvuun.

Itse en ole kasvanut muutamaan kuukauteen senttiäkään, joten kyllä tämä hieman harmittaa kun kasvu alkaa hiipumaan. Suurin osa bodareista ovat 160-170 senttisiä, joten siinä mielessä pituudella ei punttikseen ole suurta merkitystä.

Itse olen 14v, ensi vuoden alussa 15. Mitat 180/71. Pohkeiden ympärysmitta 38cm.Joten ole vain ylpeä siitä, että sinulla on iso pohje. Sekin on sellainen osa-alue, jota on tuskallista kehittää. Ja mitä tuohon pituuskasvu hommeliin tulee niin kyllä sitä punttia voi vetää, mutta ei kannata tehdä niillä maximeilla. Suosittelen, että vedät kyykkyä vain tangolla pitkiä sarjoja. Maastaveto, sekin kannattaa ottaa mutta kevyillä painoilla silti. Penkkiä voi jo ehkä tehdä, koska se kehittää lähinnä rintalihaksia joten tuon ei pitäisi vaikuttaa pituuskasvuun.

Itse en ole kasvanut muutamaan kuukauteen senttiäkään, joten kyllä tämä hieman harmittaa kun kasvu alkaa hiipumaan. Suurin osa bodareista ovat 160-170 senttisiä, joten siinä mielessä pituudella ei punttikseen ole suurta merkitystä.
Kyllä sitä kyykkyä ja mavea suoraansanoen kannattaa alkaa tekemään ihan samalla tavalla kuin esim. penkkiä. Järki kädessä ja semmoisilla painoilla millä saat tehtyä vaikka sen 12 toistoa... Muuten huomaatkin 10 vuoden kuluttua, että saat tehtyä kyykkyä tangolla 500 toistoa ja max 80kg.. ja penkin max onkin päälle 160kg.

Oilisihan se siistii kyykätä puolet siitä mitä penkkaa :rolleyes:

:david::david::david::david::david::david::david::david::david:

Suosittelen, että vedät kyykkyä vain tangolla pitkiä sarjoja. Maastaveto, sekin kannattaa ottaa mutta kevyillä painoilla silti. Penkkiä voi jo ehkä tehdä, koska se kehittää lähinnä rintalihaksia joten tuon ei pitäisi vaikuttaa pituuskasvuun.

Eli jos treenaa jalkoja niin se vaikuttaa pituuskasvuun mutta jos treenaa rintalihaksia niin se ei vaikuta?!?!:david: Ei tossa nyt kyllä oikein ole tolkkua...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli jos treenaa jalkoja niin se vaikuttaa pituuskasvuun mutta jos treenaa rintalihaksia niin se ei vaikuta?!?!:david: Ei tossa nyt kyllä oikein ole tolkkua...

No voitko nyt sitten luennoida meille rintalihasten vaikutuksen pituuskasvuun. Tietämätön kysyy.

No voitko nyt sitten luennoida meille rintalihasten vaikutuksen pituuskasvuun. Tietämätön kysyy.

En kyllä voi. Olen yhtä tietämätön. Mutta en usko että tiettyjen lihasten treenaaminen vaikuttaisi pituuskasvuun ja tiettyjen treenaaminen taas ei vaikuttaisi.

Mikään ei vaikuta jos tekee oikein. Tuo myytti on syntynyt siitä ku jotku ovat tehneet kyykkyä ja mavea päin persettä niin selkäranka on mennyt mutkalle..

Mikään ei vaikuta jos tekee oikein. Tuo myytti on syntynyt siitä ku jotku ovat tehneet kyykkyä ja mavea päin persettä niin selkäranka on mennyt mutkalle..

Eikö tietynlainen treeni lisää testosteronin eritystä? Onhan tälläkin jonkun näköinen vaikutus pituuskasvuu - testosteroni sulkee epifyylilevyjä. Vai?:D

Kyllä sitä kyykkyä ja mavea suoraansanoen kannattaa alkaa tekemään ihan samalla tavalla kuin esim. penkkiä. Järki kädessä ja semmoisilla painoilla millä saat tehtyä vaikka sen 12 toistoa... Muuten huomaatkin 10 vuoden kuluttua, että saat tehtyä kyykkyä tangolla 500 toistoa ja max 80kg.. ja penkin max onkin päälle 160kg.

Oilisihan se siistii kyykätä puolet siitä mitä penkkaa :rolleyes:

:david::david::david::david::david::david::david::david::david:

Siis mitä vittua? :D

Siihen asti kannattaa tehdä kevyillä painoilla kunnes pituuskasvu on loppunut/hidastunut. Sitten kun tietää ettei kasva, sitten voit alkaa rauhassa vetää monta vuotta niillä maxpainoilla kyykkyä. En mä missään kohtaan sanonut, että aina pitäisi tehä pelkällä tangolla? :D

Tai voi olla, että kun tekee oikealla tekniikalla tuolla ei pitäisi olla mitään haittavaikutusta(?).. Mutta itse luulisin, että jos liike ottaa pahasti selkään niin ei se ainakaan edesauta pituuskasvua.

Terve

...olen ala-asteella harrastanut salibandya ja sitten harrastin pesäpalloakin noin 8 vuotta. Voisiko näissä olla syy pohkeiden kokoon?...

No, jos kerran minkäänlaista urheilua et ole harrastanut, niin sanoisin, että syy pohkeittesi suht isoon kokoon on geneettistä.

Ei sillä väliä mitä reenaat, mut jos teet liian isoilla painoilla ja lihakset kasvaa niin ne voivat peittää luun kasvukohdan ja luu ei pääse kasvamaan. Mulle lääkäri sano, et hartioissa on kasvutiä vielä auki et älä reenaa vielä painavilla painoilla. :(

Ei sillä väliä mitä reenaat, mut jos teet liian isoilla painoilla ja lihakset kasvaa niin ne voivat peittää luun kasvukohdan ja luu ei pääse kasvamaan.
Ja lopetetaanpas tällaiset mutuilut tähän, jotka ei pidä ollenkaan paikkaansa.:arvi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom