15v onko isot pohkeet? (apua)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve

Tämä on eka viesti, kun tein just tunnuksen tänne. Äidinkielen kielioppi ei ole parhaassa kunnossa myöskään. Asiaan, elikkä onjo pari vuotta mietityttänyt pohkeitteni koko. Nyt sitten mittasin ja seisoessani paksuimmasta kohdasta 39-40 cm on ympärysmitta. Eli omasta mielestä aika reilu. Harrastuksista sen verran, että olen ala-asteella harrastanut salibandya ja sitten harrastin pesäpalloakin noin 8 vuotta. Voisiko näissä olla syy pohkeiden kokoon? Koostani sen verran olen siis 15v poika , pituutta 177cm ja painoa 66kg. Muutenkin lapsesta asti harrastanut kaikkia normaaleja urheilu juttuja. Ei muuta normaalista poikkeavaa paitsi vähän maatalouteen ja metsähommiin liittyvää, koska isäni on puoliksi maanviljelijä. Mistä muuten tietää onko tossa paljon läskiäkin ja voiko saada pienemmäksi. Itse on ole nähnyt ikäisilläni näin isoa ( pohjetta :D). Enkä hirveän monilla aikuisillakaan. Ei olisi välttämättä tarvinnut tehdä uutta kirjoitusta, mutta tulipahan tehtyä. Toivottavasti, joku vastaa niin ei tarvi yksin murehtia :).

Viimeksi muokattu:
Ainaki mun mielestä aika iso suhteessa mittoihisi.. Mutta ole vaan tyytyväinen siitä, joillakin (kuten mulla) ne pohkeet ei tunnu kasvavan ollenkaan :)

Mitä niitä pohkeita pienentään, treenaat reidet sopiviksi pohkeisiin nähden niin ei pohkeet näytä enää liian isoilta :thumbs:
Ja siitä on sitten hyvä jatkaa treenaamaan yläkroppaa...

Mitä niitä pohkeita pienentään, treenaat reidet sopiviksi pohkeisiin nähden niin ei pohkeet näytä enää liian isoilta :thumbs:
Ja siitä on sitten hyvä jatkaa treenaamaan yläkroppaa...
juu:) no eine reidetkään mitkään riisikepit oo kaippa. Niin oon ruvennu käymään lenkillä ja kävelyllä. Jalkoja en hirveesti kait treenaa, jossen kiinteytä. Eli sitä yläkroppaa pitäis alkaa treenata enemmän. Jotain hauiskääntöjä ja vatsalihaksia oonkin jo tehnyt. Sekä leukoja. Jotkun kaverit sanonu et pohkeet ois siks isot jos oisin tulossa isona pitkäksi?:D . Vaikka kasvuennuste on 185. Vaikka niihin ei parane luottaa. Niin ja olen itseasiassa 14. 15 tulee mittariin parin viikon sisällä. Taas tuli vähä höpöteltyä turrhiaki.:rolleyes:

Ei se lenkkeily korvaa jalkojen treenausta.. Mavella ja kyykyllä pääset jo pitkälle, ne myös tukee yläkropan kehittymistä :) Ei ne pohkeet siihen sun pituutees vaikuta :D

Ei se lenkkeily korvaa jalkojen treenausta.. Mavella ja kyykyllä pääset jo pitkälle, ne myös tukee yläkropan kehittymistä :) Ei ne pohkeet siihen sun pituutees vaikuta :D
juup. Ideana kuitenkin on, että olisi seka hyväkuntoinen ja lihaksikas. Kun on hyväkunto jo aikaisemmin niin sitä voisi tällä juoksulla parantaa. Millä painoilla sitten kyykkyä ja mavea. Niistä yleensä kerrotaan just niitä kauhutarinoita pituuden loppumiselle.:)
Pitäis myös eka tekniikat niissä selvittää. Ettei mee sinne salille muiden naurettavaksi. Niin ja mistä voi erottaa läskin lihaksesta hyvin. Kun jännitän pohkeessa kuitenkin näkyy kaksiosainenlihas ja näin. Onko pohkeen koko kiinni geeneistä ja onko sitten muutkin osat isompia . Eli onko jotain esim ranteen paksuus ja muut hyviä vertailukohteita. Esim onko minulla tavallista isommat luut vai olenko läski:D onko se mahollista näillä mitoilla? Niin ja sitten ku ollaan yläasteella pitää coopperin ja lihaskuntotestin takia pitää myös kestävyys ja näin melko kovana. Kuinka usein voin treenata leukoja ja hauiksia yleensä viikossa ja voiko kotona treenata jalkoja?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
juu:) no eine reidetkään mitkään riisikepit oo kaippa. Niin oon ruvennu käymään lenkillä ja kävelyllä. Jalkoja en hirveesti kait treenaa, jossen kiinteytä. Eli sitä yläkroppaa pitäis alkaa treenata enemmän. Jotain hauiskääntöjä ja vatsalihaksia oonkin jo tehnyt. Sekä leukoja. Jotkun kaverit sanonu et pohkeet ois siks isot jos oisin tulossa isona pitkäksi?:D . Vaikka kasvuennuste on 185. Vaikka niihin ei parane luottaa. Niin ja olen itseasiassa 14. 15 tulee mittariin parin viikon sisällä. Taas tuli vähä höpöteltyä turrhiaki.:rolleyes:

Kuuluu normaaliin teini-ikään, että joku paikka näyttää liian isolta ja joku liian pieneltä. Paikat vaan vaihtelee viikottain :) "Tehtaalla" meille kaikille on siunaantunut vähän erilaisia osia itse kullekin, joten tuossa kasvu-/teini-iässä ei kannata suuremmin tuijotella body-lehtiä tai mainoskuvia ja ihmetellä "miksei mulla ole tollainen kroppa?!?".

Ei noissa sun mitoissa ole mitään nuorelle miehelle epänormaalia, joten ei muuta kuin aloittelijalle sopiva punttiohjelma eteen ja salille. Itse kuitenkin jättäisin maksimipainot ainakin jalkakyykystä siihen asti, kunnes on kasvu loppunut. Kun olet vaikkapa vuoden verran treenannut koko kroppaa ja saanut hyvän lihaskunnon kaikkialle, niin sen jälkeen voi sitten alkaa pohtimaan (jos on tarvetta), pitäisikö jotain osa-aluetta kehittää hieman enemmän.

Minun pohkeeni on tismalleen saman kokoinen, olen sentin pidempi, ja nainen. Ja ei, se ei ole liian iso.

Mitä isommat pohkeet, sen parempi. Jalat ja varsinkin pohkeet ovat niin mitättömän kokoiset muuhun kroppaan nähden, etteivät ne voi ikinä kasvaa liian isoiksi.

Treenaan itse shortsit jalassa salilla ja aina esim. pystypunnerrusta tehdessä näkee omat pohkeensa peilistä ja alkaa vituttamaan kun näyttävät niin säälittäviltä :curs: toisaalta saapahan lisää raivoa suoritukseen...

Kuuluu normaaliin teini-ikään, että joku paikka näyttää liian isolta ja joku liian pieneltä. Paikat vaan vaihtelee viikottain :) "Tehtaalla" meille kaikille on siunaantunut vähän erilaisia osia itse kullekin, joten tuossa kasvu-/teini-iässä ei kannata suuremmin tuijotella body-lehtiä tai mainoskuvia ja ihmetellä "miksei mulla ole tollainen kroppa?!?".

Ei noissa sun mitoissa ole mitään nuorelle miehelle epänormaalia, joten ei muuta kuin aloittelijalle sopiva punttiohjelma eteen ja salille. Itse kuitenkin jättäisin maksimipainot ainakin jalkakyykystä siihen asti, kunnes on kasvu loppunut. Kun olet vaikkapa vuoden verran treenannut koko kroppaa ja saanut hyvän lihaskunnon kaikkialle, niin sen jälkeen voi sitten alkaa pohtimaan (jos on tarvetta), pitäisikö jotain osa-aluetta kehittää hieman enemmän.

Joo. Näin mä sitten teen. Itellä on ainakin omaan liikuntaryhmään nähden aika hyvä lihaskunto( en todellakaan halua mitään lesoa ja näin :)) 10 on yleensä tullut numeroksi, tosin ei ole hirmuinen suoritus, koska esim leuanvedolla saa niitä pisteitä ihan mukavasti. Nyt on tässä ollu 4 päivää kuumeilua nii ei oo viittiny oikee mitää tehdä. :down: suoraan sanoen vituttaa. Kun oli just päässy taas hyvään alkuu nii sit tulee jokin virus. Niin onko kellään konstia siihe, mistä tietää paljonko on läskiä? jossain tietyssä paikassa.

Eipä siihen mitään konstia ole. Jos kovin kiinnostaa niin mittauta rasvaprosenttisi, jos ei silmämääräinen arviointi riitä.. Ja muista se että rasvaa ei voi polttaa vain tietystä paikasta.

Eipä siihen mitään konstia ole. Jos kovin kiinnostaa niin mittauta rasvaprosenttisi, jos ei silmämääräinen arviointi riitä.. Ja muista se että rasvaa ei voi polttaa vain tietystä paikasta.
Entä sitten esim. varpaille nousu. Mitä se tekee pohkeille? En oikee tiedä:).
Niin ja toi omat mitat 177cm ja 66kg. Niinku löytyy omasta koulusta samanpituisia sällejä jotka painavat sen 50 kg :) taitavat sitten vaan olla melkoisia ns. naruja.

Minun pohkeeni on tismalleen saman kokoinen, olen sentin pidempi, ja nainen. Ja ei, se ei ole liian iso.
:) okei. Onko sitte yleensäkki miesten ja naisten pohkeitten koossa paljon eroja? Ainakin perheensisällä olen huomannut, että naisilla olisi pienemmät tai jotain? voi johtua toki pituudestakin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom