15kg pois

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tämä rasvanpolttosyke taitaa olla oikein ikuisuuskysymys täällä. Toiset sanoo, että sykkeellä on väliä ja toiset meinaavat, että aivan sama mitä se mittari näyttää.

Onhan se selvä, että mitä kovempaa juokset sitä enemmän kulutat. Siitä kaikki on varmaan yhtämieltä, mutta paljonko palaa lihasta enemmän ja kummalla tekniikalla? tästä on taidettu vääntää enemmän. Myöskin se, että jos juoksee 15min täysillä vai 60min hitaasti (120 syke) niin kumpi on tehokkaampaa?

Minä en oikeastaan itse edes tiedä mihin uskoa. Pikku hiljaa kyllä alan kääntymään tuohon rasvanpolttosykeen (120-130) ylimainostamiseen..

edit. tiedäthän millä löytää lisää tietoa jos aihe askaruttaa :). Voihan tässäkin taas asiaa pohtia. Itsellä ei oikein ole mitään lisättävää, koska en asiaa sen tarkemmin tunne.

Aerobisella on kyllä iso vaikutus laihtumiseen ja päivittäiseen kaloritarpeeseen. Uskon että tuo 15000 kaloria menee varmasti sillä juoksijalla josta oli puhetta. Itse söin keväällä ja kesällä kun maratonia varten enempi juoksin sellaista jopa 4000-5000 kcal päivässä, sen alle jos meni alkoi paino laskea. Etenkin päivinä kun tuli tehtyä 25-30 kilsan viikon pitkä lenkki. Ja saatoin muuten syödä yhdellä aterialla semmoiset 2000 kcal treenin päälle! (Enkä ole jokinorsu, 171 cm/65kg).

Aerobinen kun vähenee, pitää vähentää olennaisesti syömistä. Aerobista teen kyllä aina aika paljon, tai itse puhun mieluummin hapenottokykytreeneistä koska aerobinenhan tarkoittaa varsinaisesti alhaisella sykkeellä suoritettua liikuntaa, siis niin ettei hengästy. Itse vedän yleensä kovemmalla sykkeellä erilaisia treenejä ja tavoitteet on enemmän vauhtikestäävyyden kehittämisessä yms.

En oikeen ymmärrä, miksi porukka vetää jotain tosi matalan sykkeen aerobista ainoastaan rasvanpolton takia kun sykettä nostamalla saisi yleiskunnon kohoamaan, sydän- ja verisuonielimistö ja keuhkot vahvistuisi ja lisäksi rasvaa palaa enemmän, koska kokonaiskalorinkulutus on niin paljon suurempaa ja rasvan poltto jatkuu vielä pitkään treenin jälkeen.

Itse ajattelen niin, että liikunnan pitää omalla kohdallani johtaa parempiin tuloksiin, niin voimatreenissä, hapenottokykypuolella kuin myös varsinaisessa lajissani ja kalorit kuluu sitten siinä sivussa. Liikunnassa pitää olla iloa, jos vaikka kävely tai juoksu ei maistu, kannattaa etsiä itselle mieluinen laji, naama mutrussa ei kannata vääntää. Suosittelen kuitenkin itse lämpimästi jotain yleiskuntoa kehittävää puntin lisäksi. :thumbs:

Originally posted by Mariko
Aerobisella on kyllä iso vaikutus laihtumiseen ja päivittäiseen kaloritarpeeseen. Uskon että tuo 15000 kaloria menee varmasti sillä juoksijalla josta oli puhetta. Itse söin keväällä ja kesällä kun maratonia varten enempi juoksin sellaista jopa 4000-5000 kcal päivässä, sen alle jos meni alkoi paino laskea. Etenkin päivinä kun tuli tehtyä 25-30 kilsan viikon pitkä lenkki. Ja saatoin muuten syödä yhdellä aterialla semmoiset 2000 kcal treenin päälle! (Enkä ole jokinorsu, 171 cm/65kg).

Sori kun en ihan sukkana usko että oisit syöny 5000kcal peräkkäisinä päivinä. Siksi kysyn, mittasitko ruuat vaakalla, ja laskitko ne paperilla/koneella, vai ihan suurinpiirteinkö kalorit heitit? Suurinpiirtein itekkin söin mielestäni ainakin 6000 tai jopa 7000, mutta digivaaka ja excel oli päivittäin sitkeästi sitä mieltä että siinä ja siinä tuliko 5000 täyteen. Monesti sitä sitten 11 aikaan illalla ruettiin syömään kun ei 5000 heilahtanutkaan rikki, silti vaikka ruokatunteja työpäivässä pidin klo 10, klo 12 ja klo 14. Nykyisessä työpaikassa moinen järjestely ei ois ees mahdollinen.
Esimerkkilista päivän ruokavaliosta ois kiva nähdä, kyllähän eri ruoka-aineista on helpompi/vaikeampi sisäistää xxxx kaloria.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom