Originally posted by traineri
minkälainen ohjelma pitäis tehdä salille että sais vatsalta ja jaloista rasvan katoamaan? aerobinen ei kiinnosta eikä ole mahkujakaan
Jaahas, olet tullut samaan pisteeseen, jossa mä olin n. vuosi sitten. Eli laardia on jakaa vaikka muille.
Ensimmäisenä muistutan, että tuo 15kg ottaa ainakin 4kk poistuakseen ja tämän aikana on sitten kohtuullisen tarkkaan kateltava mitä suuhinsa lykkää. Mitään nopeaa ja turvallista keinoa ei ole. Sinuna ottaisin 6kk tavoitteeksi tuon fläsän sulatteluun. Tuolloin ei tarvitse diettiä vetää niin kireäksi ja olo on jonkin verran mukavampi.
Toinen seikka, josta ei taida vielä olla huomautettu on se, että niitä ruokailutottumuksia pitää muuttaa pysyvästi eli tuon rasvanpolton jälkeen ei ole paluuta vanhoihin sapuskoihin vaan diettisettiä suuremmilla kaloreilla. Siis jos et halua olla seuraavan puolen vuoden jälkeen taas dietillä .
Tässä en jaksa ruveta kirjoittamaan mitään yksityiskohtaista ruokavaliota, koska hyviä dietti thredejä täällä on vaikka kuinka paljon. Mutta omiin kokemuksiin perustuen voin heittää muutaman vinkin:
1. Älä laske kaloreita heti kauhean alas. Aloittele jostain 2500kcal/d ja tarkkaile tilannetta, jos muutosta ei tapahdu laske muutama sata kaloria alaspäin jne.
2. Ole tarkkana vitamiinien saannin kanssa. Kroppan vastustuskyky on normaalia heikompi -kaloreilla, joten apteekista hakemaan monivitamiinivalmisteita, jos ja kun ravinto ei riittävästi vitamiineja tarjoa.
3. Vähennä hiilareita, tämä voi olla henkilökohtaista, mutta minulla auttoi ns. lowcarb dietti.
4. Turvaa riittävä proteiinin saanti. Ota vaikka purkista, jos ravinnosta ei tule 2g/(rasvaton)painokilo.
5. Lisää aerobista liikuntaa!!!viisviiskolineli!!. Onnistuu tuo diettaaminen ilman aerobistakin, mutta kyllä dietin tulokset ovat toista luokkaa aerobisella höystettynä. Kolmisen kertaa viikossa 1h ja homma etenee.
6. Syö riittävästi rasvaa. Tässä kohtaa minä iskin kirveeni kiveen, kun en ymmärtänyt rasvojen merkitystä dietillä.
7. jatkakoon tähän nyt joku muu. Noi tuli mulle ensimmäisenä mieleen ja varmasti jotain unohdin
onnea vaan matkaan!