15kg pois

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by traineri
minkälainen ohjelma pitäis tehdä salille että sais vatsalta ja jaloista rasvan katoamaan? aerobinen ei kiinnosta eikä ole mahkujakaan

Jaahas, olet tullut samaan pisteeseen, jossa mä olin n. vuosi sitten. Eli laardia on jakaa vaikka muille.

Ensimmäisenä muistutan, että tuo 15kg ottaa ainakin 4kk poistuakseen ja tämän aikana on sitten kohtuullisen tarkkaan kateltava mitä suuhinsa lykkää. Mitään nopeaa ja turvallista keinoa ei ole. Sinuna ottaisin 6kk tavoitteeksi tuon fläsän sulatteluun. Tuolloin ei tarvitse diettiä vetää niin kireäksi ja olo on jonkin verran mukavampi.

Toinen seikka, josta ei taida vielä olla huomautettu on se, että niitä ruokailutottumuksia pitää muuttaa pysyvästi eli tuon rasvanpolton jälkeen ei ole paluuta vanhoihin sapuskoihin vaan diettisettiä suuremmilla kaloreilla. Siis jos et halua olla seuraavan puolen vuoden jälkeen taas dietillä :rolleyes:.

Tässä en jaksa ruveta kirjoittamaan mitään yksityiskohtaista ruokavaliota, koska hyviä dietti thredejä täällä on vaikka kuinka paljon. Mutta omiin kokemuksiin perustuen voin heittää muutaman vinkin:

1. Älä laske kaloreita heti kauhean alas. Aloittele jostain 2500kcal/d ja tarkkaile tilannetta, jos muutosta ei tapahdu laske muutama sata kaloria alaspäin jne.

2. Ole tarkkana vitamiinien saannin kanssa. Kroppan vastustuskyky on normaalia heikompi -kaloreilla, joten apteekista hakemaan monivitamiinivalmisteita, jos ja kun ravinto ei riittävästi vitamiineja tarjoa.

3. Vähennä hiilareita, tämä voi olla henkilökohtaista, mutta minulla auttoi ns. lowcarb dietti.

4. Turvaa riittävä proteiinin saanti. Ota vaikka purkista, jos ravinnosta ei tule 2g/(rasvaton)painokilo.

5. Lisää aerobista liikuntaa!!!viisviiskolineli!!. Onnistuu tuo diettaaminen ilman aerobistakin, mutta kyllä dietin tulokset ovat toista luokkaa aerobisella höystettynä. Kolmisen kertaa viikossa 1h ja homma etenee.

6. Syö riittävästi rasvaa. Tässä kohtaa minä iskin kirveeni kiveen, kun en ymmärtänyt rasvojen merkitystä dietillä.

7. jatkakoon tähän nyt joku muu. Noi tuli mulle ensimmäisenä mieleen ja varmasti jotain unohdin :)

onnea vaan matkaan!

Originally posted by Fatso
Onko kokonais ymmärryksessä vikaa, tarkoitin kyllä että pelkkä 20min aeroobisen LISÄYS treenin päälle, eikä pelkästään.

No eipä tuota pysty tuosta kirjoittamastasi pätkästä päättelemään, ei ainakaan ennen edittiä pystynyt.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 15kg pois

Liekkö fysiikan lait muuttunet sitten viimenäkemältä..

(Sori, tää on vaan dietti vitutusta kun mitään ei ole tapahtunut 2kk, alkaa jo pännii. Ja nyt jos rupeen polkemaan 20min treenin päätteksi ja mitään ei se vaikuta niin ahdistus nousee laama^2 :itku:)

Hmmm... Siis oletko oikeasti tosissasi?!??!! Eikö viikkoosi kuulu ollenkaan aerobista?!..:rolleyes:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 15kg pois

Originally posted by MissFlightattendant
Hmmm... Siis oletko oikeasti tosissasi?!??!! Eikö viikkoosi kuulu ollenkaan aerobista?!..:rolleyes:

Näin se vaan on, tiedän että se olisi terveellistä mutta varsinkaan näin talven tultua ei ole hirveästi kiinostusta ulkoiluun ja terveys mielessä sitten on kuitenkin vaikea asennoitua kuntopyöräilemään yms. Laihdutus mielessä taas viimekertainen aerobisen mukaan otto toi tulosta lisää tasan ei mitään, sen takia en ole innokas kokeilemaan sitä uudelleen.
Jostain syystä aerobista hehkutetaan, mutta kyllä puntti treeni nostaa sykkeen ja hien pintaan huomattavasti paremmin ja mukavammalla tavalla. Jos haluat nähdä hyvän rasvanpoisto tuloksen ilman aerobista vilkaise RiQ:n saavutuksia kuvaosastolta. (olikohan 114kg -> 85-89 tiukkaa..natuna)

Re: Re: Re: Re: Re: 15kg pois

"An hour of jogging will burn only about 150 calories above your basal metabolic rate "[/I]

http://www.ultimate-exercise.com/fat.html

Onko mun tietämykseni pahasti pielessä, onko toi pelkkää potaskaa, onko juoksun ja kuntopyöräilyn ero noin suuri vai valehteleeko salin kuntopyörä?
Tänään aamulla viimeksi poljin kuntopyörällä 40 minuuttia ja pyörä ilmoitti sykkeen ja painon perusteella kulutukseksi n. 600kaloria/h, eli kulutin n.400 kaloria. Ultramaratonin huiput saattavat nauttia päivässä 15 000 kaloria tyydyttääkseen energiantarpeensa. Heillä syke ei edes nouse mihinkään mahdottomiin lukemiin. 15000-3000(perusaineenvaihdunta)/24=500 eli kuluttaisivat 500 kaloria ylimääräistä tunnissa.
Tuossa puhutaan tosin hölkästä. Tai sitten konttaamisesta.

edit: tuo 3000 kaloriakin ultramaratoonarin perusaineenvaihduntaan on todennäköisesti reippaasti liioittelua, sen verran hoikkia kavereita.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 15kg pois

Näin se vaan on, tiedän että se olisi terveellistä mutta varsinkaan näin talven tultua ei ole hirveästi kiinostusta ulkoiluun ja terveys mielessä sitten on kuitenkin vaikea asennoitua kuntopyöräilemään yms. Laihdutus mielessä taas viimekertainen aerobisen mukaan otto toi tulosta lisää tasan ei mitään, sen takia en ole innokas kokeilemaan sitä uudelleen.
Jostain syystä aerobista hehkutetaan, mutta kyllä puntti treeni nostaa sykkeen ja hien pintaan huomattavasti paremmin ja mukavammalla tavalla. Jos haluat nähdä hyvän rasvanpoisto tuloksen ilman aerobista vilkaise RiQ:n saavutuksia kuvaosastolta. (olikohan 114kg -> 85-89 tiukkaa..natuna)

Mikä talavi tuolla muka on?! Rapa lentää niin, että housun lahkeet on lenkin jälkeen ihan kurassa! Lämpimän puolelle tuo mittarikin vielä! :curs:

Olisikohan viimekertainen aerobisen mukaan otto lisännyt kulutustasi siinä määrin, että kokonaiskalorimääräsi ravinnon suhteen jäi liian pieneksi, ja kroppa meni säästöliekille tjms. Eikä tulosta sen takia syntynyt...?? Aerobisella saa lisättyä kulutusta aikalailla! Sain juuri Pauliina Taluksen kirjan käsiini, ja sen verran mitä ehdin jo opusta vilkaista, niin siinä sitä aerobisen merkitystä ainakin hehkutetaan!! :offtopic: Tuoksuu muuten ihan koulukirjalle kyseinen tietopaketti... Ehkä onkin ainakin jokseenkin verrattavissa oppikirjaan! :D

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 15kg pois

Originally posted by Tomi

Kuvia syömisestä? :) en taida löytää. Jossain threadissa oon ainakin maininnu ultrajuoksun kai ainoa ammattilaisen Yiannis Kourosin joka pystyy juoksemaan yli 300 kilsaa päivässä ja 1000 mailia 10 vuorokaudessa. Melko oleellista tuossa lajissa kai on se kenen keho pystyy ottamaan vastaan parhaiten nestettä ja ravintoa ilman :urjo: juostessa, ruuansulatushan ei oikein tahdo pelata. Kouros on kuitenkin poikkeus, ei nauti energiageelejä kuten moni muu, ne kun alkavat kuulemma pukkaamaan pihalle jossain vaiheessa (10 tunnin tai 20 tunnin juoksun jälkeen, kuka niistä hulluista selkoa ottaa). Sen sijaan nauttii jotain ilmeisesti omaa keksintöä olevaa makarooni-suolavesi-velliä ja pystyy nauttimaan sitä kilpailuvuorokauden aikana jopa 15 000 kalorin edestä.
Otin tuon vaan esiin tässä yhteydessä koska Kouros saapuu myös maaliin painaen kilon tarkkuudella sen minkä startissakin. Eli 10 päivää kestäneessä kisassa kulutuksen ja nautitun energian määrän pitää olla todella tarkassa tasapainossa ja keskimääräinen kulutus helppo laskea.
Mun käsittääkseni rankalla liikunnalla pystyy polttamaan lähemmäs 1000 kaloria tunnissa suhteellisen helposti. Sen merkitys laihduttamisessa ja rasvanpolttamisessa on kuitenkin rajallinen koska harvempi tuota tuntia kauempaa normaalisti liikkuu ainakaan kovilla sykkeillä. Toisaalta taas mäkkärin safkoilla tuon samaisen määrän nauttiminen ei ole kovin harvinainen suoritus.
Korjatkaa hitossa jos oon väärässä. Menee kulutusten laskeminen uusiks kokonaan jos hölkkäämällä saa poltettua ainoastaan sen 150 kaloria tunnissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Originally posted by Willie
Menee kulutusten laskeminen uusiks kokonaan jos hölkkäämällä saa poltettua ainoastaan sen 150 kaloria tunnissa.

Ei kai tuo voi mitenkään pitää paikkaansa?!:confused:

"Menee kulutusten laskeminen uusiks kokonaan jos hölkkäämällä saa poltettua ainoastaan sen 150 kaloria tunnissa."

No menee kyllä ziljoona kalorinkulutustaulukkoa sekaisin, jos tuo pitää paikkansa. Ohhoh...

(Tai no jos se hölkkääjä on joku elokuvasta karannut hobitti ja kepeärakenteinen sellainen...)

MUn kuntopyörä sanoo, että jos pyöräilen 20 km/h 60 min, kulutan ~600 kcal, eli 100 kcal / 10 min eli 10 kcal/ min. Tietty toi ei ole tasaista, silllä eihän siinä ekana 10 minuuttina kuluta oikein mitään, pitää eka päästä vauhtiin ja antaa kropan lämmitä jne.

Sen sijaan nauttii jotain ilmeisesti omaa keksintöä olevaa makarooni-suolavesi-velliä ja pystyy nauttimaan sitä kilpailuvuorokauden aikana jopa 15 000 kalorin edestä.

Kukaan, siis kukaan jonka vyötärö on alle 120cm ei varmasti syö 15000kcal päivä, varsinkaan jossain vellimuodossa jossa tulis varmaan 3 pientä ämpärillistä. Ite ahdoin joskus kun vatsa kesti bulkkia, kunnon ateriaa tiheään tahtiin bulkkikautena, ja minulle 5000kcal saaminen kasaan peräkkäisinä päivinä oli kyllä älyttömän ahtamisen tulos. Että itse ainakin kaipaan kuvia siitä ku kaveri vetää nuo vellit naamariin. Olen kyllä kuullut joidenkin pyöräilijöiden vetävän 5000kcal, mutta että 15000. :rolleyes:

Originally posted by Mixu
MUn kuntopyörä sanoo, että jos pyöräilen 20 km/h 60 min, kulutan ~600 kcal, eli 100 kcal / 10 min eli 10 kcal/ min. Tietty toi ei ole tasaista, silllä eihän siinä ekana 10 minuuttina kuluta oikein mitään, pitää eka päästä vauhtiin ja antaa kropan lämmitä jne.

Olen vähän sellaisen mielikuvan saanut, ettei niitä kuntopyörien kalorilaskureita hirveästi kannata uskoa... Ja sitäpaitsi juoksuhan on paljon enemmän kuormittavaa urheilua, kuin pyöräily, ja täten kulutuksenkin pitäisi siis olla korkeampi, kuin pyöräilyssä. Eli, jos kuluttaisit pyöräillen 600kcal/h, niin juosten samassa ajassa kulutus olisi siis vieläkin enemmän..

Tuolla 150kcal/h hölkkää -arviolla vonee heittää kyllä vesilintua!! Aika todella heiverönen saisi olla, että ei tuon enempää saisi kulutettua tunnun lenkin aikana!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 15kg pois

Originally posted by Sumppari
Kukaan, siis kukaan jonka vyötärö on alle 120cm ei varmasti syö 15000kcal päivä, varsinkaan jossain vellimuodossa jossa tulis varmaan 3 pientä ämpärillistä. Ite ahdoin joskus kun vatsa kesti bulkkia, kunnon ateriaa tiheään tahtiin bulkkikautena, ja minulle 5000kcal saaminen kasaan peräkkäisinä päivinä oli kyllä älyttömän ahtamisen tulos. Että itse ainakin kaipaan kuvia siitä ku kaveri vetää nuo vellit naamariin. Olen kyllä kuullut joidenkin pyöräilijöiden vetävän 5000kcal, mutta että 15000. :rolleyes:

Kuinkas paljon energiaa sitten kuluu kun juoksee 303 kilometriä 24 tunnissa tai 1000 mailia 10 vuorokauteen? Kaveri painaa joka tapauksessa saman maalissa minkä startissakin ja jostain sen energian on tultava. Tuo mies on siis poikkeus, siksi se pärjääkin. Kenenkään muun elimistö ei tiettävästi pysty vastaanottamaan tuollaista määrää rasituksen aikana.

edit: ilmeisesti se saavillisia nauttiikin, nestettä varmaan kuluu 24 tunnin aikana.

Sen sijaan nauttii jotain ilmeisesti omaa keksintöä olevaa makarooni-suolavesi-velliä ja pystyy nauttimaan sitä kilpailuvuorokauden aikana jopa 15 000 kalorin edestä.

100 g keitettyä makaronia sisältää 93,5 kcal. Tää tekis sellaset 16 kg keitettyä makaronia päivässä. Tästä mä haluun nähdä kuvia kun joku kenialaisen näkönen juoksee 16 kg makaronia selässä ja syö sitä jatkuvasti.

Okei, vähän kärjistetysti, mutta tiu 15 000 kcal alkaa olee jotain paistijauhelihan hölkkämehua että :david:

En siis tiedä mitä kaikkea sekottaa siihen litkuunsa, varmasti muutakin kuin makaroonia ja ruokasuolaa. Eiköhän tuollaisilla matkoilla rasvapolttokin ole melkoista joten ties vaikka velli ei olisi vesipohjaista vaan käyttäisi siihen kotimaansa Kreikan oliiviöljyä. ;) Taitaaa tuo tarkka resepti olla jopa salaisuus. Jos meikäläinen pystyisi juoksemaan 24 tuntia putkeen yli 12 kilometrin tuntivauhtia niin kulutus kuitenkin olisi mun laskujeni mukaan tuota luokkaa.

Originally posted by MissFlightattendant

Tuolla 150kcal/h hölkkää -arviolla vonee heittää kyllä vesilintua!! Aika todella heiverönen saisi olla, että ei tuon enempää saisi kulutettua tunnun lenkin aikana!

Luitko edes laittamani linkin takaa sen jutun kokonaisuudessaan?
Olipa ruokavaliosta tai liikunnasta kyse, keho ei aina toimi niinkuin suoraan kuvittelisi.

Ja mitä Taluksen kirjaan tulee... en minä ainakaan ottaisi mitään ruokavalio/lihotus/laihdutus vinkkejä kirjasta/häneltä,.. miten tuon sanoisi, toisilla on suurempi voisilmä puurossaan..

Luitko edes laittamani linkin takaa sen jutun kokonaisuudessaan?
Olipa ruokavaliosta tai liikunnasta kyse, keho ei aina toimi niinkuin suoraan kuvittelisi.

Ja mitä Taluksen kirjaan tulee... en minä ainakaan ottaisi mitään ruokavalio/lihotus/laihdutus vinkkejä kirjasta/häneltä,.. miten tuon sanoisi, toisilla on suurempi voisilmä puurossaan..

En lukenut, saati avannut koko linkkiä, kun väite kuulostaa jo valmiiksi niin hullulta. Ei se keho varmaan toimikkaan aina niinkuin haluaisi/kuvittelisi sen toimivan, varsinkaan jos sen tominnot on ensin suhteellisen lahjakkaasti saatu sekoitettua, tavalla tai toisella.

Meinaatko, että Taluksen omakohtaiset, huipuilta ja ammatti-ihmisiltä opitut/omaksutut tavat, teoriat ja käytäntö olisivat toimivuudeltaan jotenkin kyseenalaisia?!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom