15-vuotias salille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phion
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro! Aloitetaan nyt itsestäni.
Olen 15-vuotias kuten tuossa nyt näkyy ja olen nyt kiinnostunut nostamaan omaa lihaskuntoa.
Tällä hetkellä oma yleiskunto ja lihakset ovat ainakin omasta mielestä huonossa kunnossa.
Olen yrittänyt vääntä jotain kotitreenejä mutta tuntuu vaan jotenki tyhmältä heilua kotona kun muutenki ahdasta ja salilla olisi laitteet joilla olisi varmasti parempi ja mukavampi treenailla.Lenkillä käyminen ei myöskään onnistu koska omistan lättäjalat joten jalat rasittuvat aika nopeasti. Salilla käyminen ei kuulosta mitenkään pahalta mutta kun siellä käy vaan niitä kunnon lihashirmuja niin ei vihtis niitten kans sinne mennä ja että kunto on siinä kunnossa että onko järkeä vaan painella sinne salille.En siis ole lihava vaan päinvastoin aika laiha poika. Paljon tuleekin kommenttia että kannattas sitä lihasta vähän hankkia yms.Syöminenkin pitäs varmaa sit olla sellasta että sitä tulosta tulee mutta ei kai siinä muutaku sanotaa miten syödään niin sitten syön niin ja kyllä mulle ruoka maistuu .Kyllähän se tois jotain tekemistä arkeen ja nostas itsevarmuutta.
Joku vois nyt siis antaa vähän vinkkiä ja miten olis hyvä aloittaa tämmönen harrastus.Sanokaa jos pitää kertoa jotain vielä itsestään kun nää hommat on uutta mulle.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyvä asia että olet päättänyt ryhdistäytyä. Aloita ensiksi vaikka siitä että tutustut oma-alotteisesti aloittelijoiden osaston materiaaliin. Löydät sieltä paljon vastauksia kysymyksiisi.

Salilla käyminen ei kuulosta mitenkään pahalta mutta kun siellä käy vaan niitä kunnon lihashirmuja niin ei vihtis niitten kans sinne mennä...

Eikä käy. Sekaan vain. Varmasti näet myös juurikin kaltaisiasi ihmisiä.

Itse aloitin paikallisen uimahallin salilla ja se oli varmastikin kannattava juttu. Lihashirmut pysyy kaukana siitä paikasta. :)

no ei muuta kun salille ja treenaamaan, kukaan täysjärkinen ei katso pahalla vaikka olisit kuinka voimaton. Ja sitä ruokaa vaan perkeleesti naamariin. siinä tärkeimmät minusta. muun tiedon ohjelmista/ruokavaliosta ja muusta löydät varmaan etsimällä.

Lenkillä käyminen ei myöskään onnistu koska omistan lättäjalat joten jalat rasittuvat aika nopeasti.

Vähän ohi aiheesta, mutta älä pidä tätä ainoana vaihtoehtona. Jos mitenkään budjetti kestää saa ihan perus urheiluliikkeista (Stadium, Intersport, Sportia jne.) proaatiotuellisia lenkkareita.

Itekkin lättäjalat omaavana oli aluksi lenkkeily vähän haastavaa. Kävin hakemassa ite uudet lenkkarit inttiä varten ja ostin pronaatiotuella olevat koska pelkäsin että jalat rasittuisi muuten liikaa. Noilla on hyvä juosta, eikä lättäjalka haittaa yhtään juostessa. Suosittelen kovasti!

Lättäjalkoja voi jumpata. Siihen on ihan erikseenkin liikkeitä googletuksella löydettävissä, itse sain lapsena/varhaisteininä ohjeistuksen kävellä mahdollisimman paljon varpaillaan, poimia varpailla esineitä (eli että poimit vaikka sukan lattialta varpailla) ja tehdä jalkapohjan ojentelua ja jännittelyä säännöllisesti. Mielummin päivittäin. Se sujuu vaikka istuessa, tai TV:tä katsellessa niin, että jännittelet jalkapohjia 'balettimaiseen' kaareen, ja sitten taas rentoutat.

Toimii, ei heti, mutta ajan myötä kyllä. Tiedän omasta kokemuksesta, koska jalkapöydän kaari on nykyisellään sellainen, jota tanssijatkin ihailevat. Ja mikä parasta, tuo jumppa antaa samalla osumaa myös pohkeisiin.

Salilla käyminen ei kuulosta mitenkään pahalta mutta kun siellä käy vaan niitä kunnon lihashirmuja niin ei vihtis niitten kans sinne mennä ja että kunto on siinä kunnossa että onko järkeä vaan painella sinne salille.

Kyllä sinne voi mennä, kun mä aloitin niin penkistä nousi tanko +10kg, eli huimat 2x5kg levyt. Mulla meni about se 2 viikkoa ennen kuin uskalsin mennä siihen penkille, luulin koko ajan et isot äijät nauraa ku on niin pienet painot. Mut eihän se ketään kiinnosta, et miten vähän on painoja. Ja jos joku katsoo tyhmästi, niin kandee vaan muistaa et sekin aloitti joskus pienestä.
Tsemppiä

Zone-sarja -42%
Kannattaa nimenomaan hakeutua sinne kunnon salille missä on lihashirmuja. Osaavat varmasti neuvoa paremmin kuin peruspulliaiset jossain uimahalleissa ja hyvinvointikeskuksissa.

Eikä käy. Sekaan vain. Varmasti näet myös juurikin kaltaisiasi ihmisiä.

Itse aloitin paikallisen uimahallin salilla ja se oli varmastikin kannattava juttu. Lihashirmut pysyy kaukana siitä paikasta. :)

Vai niin :p Epäilyttää vaan mennä yksin mennä ekaa kertaa vetämään kun ei älyä mistään mitää mutta voi kattella jotai mistä ois apua

* no ei muuta kun salille ja treenaamaan, kukaan täysjärkinen ei katso pahalla vaikka olisit kuinka voimaton. Ja sitä ruokaa vaan perkeleesti naamariin. siinä tärkeimmät minusta. muun tiedon ohjelmista/ruokavaliosta ja muusta löydät varmaan *
Urheilemaanhan sinne ollaan menossa se on totta ja toi syöminen on painotettu aikalailla näissä hommissa joten pidän siitä huolen

* Kyllä sinne voi mennä, kun mä aloitin niin penkistä nousi tanko +10kg, eli huimat 2x5kg levyt. Mulla meni about se 2 viikkoa ennen kuin uskalsin mennä siihen penkille, luulin koko ajan et isot äijät nauraa ku on niin pienet painot. Mut eihän se ketään kiinnosta, et miten vähän on painoja. Ja jos joku katsoo tyhmästi, niin kandee vaan muistaa et sekin aloitti joskus pienestä.*
Tsemppiä*
Eli en ole ainoa :p Pitäs kai sitä rohkeesti joku päivä käydä kokeilemaan mutta pitäs vaan tietää se systeemi millä tehä

*Kannattaa nimenomaan hakeutua sinne kunnon salille missä on lihashirmuja. Osaavat varmasti neuvoa paremmin kuin peruspulliaiset jossain uimahalleissa ja hyvinvointikeskuksissa. *
Totta. Kävi myös itellä mielessä. Tuskin ne suuttuu jos neuvoa pyytää :D

Penelope ja -J.K-
Toi pohja homma kyl kiinnostaa ja vois nuita jumppa hommiaki tehä!

Kiitti motivaatiosta ja nytkö sais selville semmose sopivan treeni aikataulun ja ohjelman niin vois alotella piakkoin. Pyytäs jonku kaverin mukaan joka siel on käyny (jos on)

Starting strength on passeli ohjelma. Katot vähän netistä ohjeita liikkeisiin ja sitten vielä salilla pyydät jotain lihashirmua neuvomaan. Ne neuvoo yleensä mielellään. Ja tosiaan lueskele aloittelijoiden osiota. Siellä on todella hyvät perustiedot salitouhusta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Annan sulle nyt hyvän neuvon jonka toivon että joku ois mulle antanu kun nuorena ja laihana poikana alotin salilla käymisen:

muista SYÖDÄ. Ilman riittävää ravintoa (ja lepoa) et kehity.

Painot on ihan toissijanen seikka kunhan muuten käyttäytyy fiksusti salilla. Omalla salilla yleensä ne lihashirmut siellä egoilee, paiskoo ja heittelee painoja.

Annan sulle nyt hyvän neuvon jonka toivon että joku ois mulle antanu kun nuorena ja laihana poikana alotin salilla käymisen:

muista SYÖDÄ. Ilman riittävää ravintoa (ja lepoa) et kehity.

Painot on ihan toissijanen seikka kunhan muuten käyttäytyy fiksusti salilla. Omalla salilla yleensä ne lihashirmut siellä egoilee, paiskoo ja heittelee painoja.

Okei enköhän mä syö ja osaan käyttäytä salilla. Vähän opetteluahan se vaatii mutta ei se haittaa.
Ja the monkey käyn kattoo sielt niitä ohjeita.
Kiitti vinkeistä ei kai siinä ku vaa kokeileen tässä joku päivä :)

Kiitti vinkeistä ei kai siinä ku vaa kokeileen tässä joku päivä :)[/QUOTE]

Mielummin heti, muuten saattaa taas jäädä väliin ens kerralla ;)

Ennemmin ne lihaskimput arvostaa niitä jotka tekee itelleen jotain, kun niitä ketkä syö himassa pizzaa ja pelaa änäriä.

jay.webp

Menet sinne salille alkuun vaikka polkemaan kuntopyörää ja samalla vähän kattelet ympärillesi, että miten ne muut siellä tekee niillä laitteilla :)
Näin minäkin tein ja joka kerta näin vähän jotain uutta ja seuraavalla kerralla uskallan itsekkin kokeilla ko laitetta. Varmasti saat apua jos vain pyydät. Itselleni tuli viimeksi eräs neuvomaan asiallisesti, että "oletko koittanut pitää tuosta toisesta kohdasta kiinni" ja taas opin jotain uutta :D

Menet sinne salille alkuun vaikka polkemaan kuntopyörää ja samalla vähän kattelet ympärillesi, että miten ne muut siellä tekee niillä laitteilla :)
Näin minäkin tein ja joka kerta näin vähän jotain uutta ja seuraavalla kerralla uskallan itsekkin kokeilla ko laitetta. Varmasti saat apua jos vain pyydät. Itselleni tuli viimeksi eräs neuvomaan asiallisesti, että "oletko koittanut pitää tuosta toisesta kohdasta kiinni" ja taas opin jotain uutta :D

No aika taktinen :D Ei kai siinä katsoin ton starting strength hommelin ja vaikutti aika helpolta (paitsi tekniikka pitää ottaa haltuun joka voi olla haastavaa minulle alussa) Alkaa vaan kiinnostamaan enemmän ja enemmän :D Koe ylihuomenna joten menee nyt lukemiseen mutta sitten voisin mennä käymään :p

No itse olin samassa tilanteessa tossa reilu 3kk sitten (tosin ikää on hieman enemmän...), pari kuukautta olin että "no tässä joku päivä" ja tohon se helposti jää, nimittäin sitä päivää millon se sinne salille yksin ekaa kertaa vääntäytyminen tuntuis helpolta ei tule, ainakin tätä mieltä itse olen. Mutta sitten kun otat itteäs niskasta kiinni, menet sinne ja pääset alkuun niin tulee siitä todella hyvä olo, tuo nimittäin on sinne omalle epämukavuus-alueelle menemistä...

Tuolla mun salilla ainakin käytiin ohjaajan/työntekijän kans läpi nuo liikkeiden tekniikat alussa (SS itsekin teen) ja siitä oli hyvä lähteä tekemään itsenäisesti.

No itse olin samassa tilanteessa tossa reilu 3kk sitten (tosin ikää on hieman enemmän...), pari kuukautta olin että "no tässä joku päivä" ja tohon se helposti jää, nimittäin sitä päivää millon se sinne salille yksin ekaa kertaa vääntäytyminen tuntuis helpolta ei tule, ainakin tätä mieltä itse olen. Mutta sitten kun otat itteäs niskasta kiinni, menet sinne ja pääset alkuun niin tulee siitä todella hyvä olo, tuo nimittäin on sinne omalle epämukavuus-alueelle menemistä...

Tuolla mun salilla ainakin käytiin ohjaajan/työntekijän kans läpi nuo liikkeiden tekniikat alussa (SS itsekin teen) ja siitä oli hyvä lähteä tekemään itsenäisesti.

Jep pelottaa että itellekki käy noin mutta kyllä mä sinne menen ainakin käymään pari kertaa ja jos nappaa kunnolla niin sitten jatkan ja miksi ei nappaisi. "tuo nimittäin on sinne omalle epämukavuus-alueelle menemistä" noh on se kun IHAN vieras paikka :/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom