14 v aloittelija take a look

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tarkoitan lyhyemmällä vipuvarrella, että etäisyys lantiosta tankoon on lyhyempi. Sama ilmiö, kuin jakoavaimessa: mitä pitempi varsi, sitä helpompi ruuvia on vääntää. Ajatellaan että alaselkä on ruuvi ja selkä on jakoavaimen kahva. Mitä pitempi tämä "kahva" on, sitä enemmän vääntöä alaselkään kohdistuu. Jyrkempää kulmaa kompensoi lyhyempi vipuvarsi.

Kuten tosta runopoika-kuvasta näkyy, olen kynäniska-aloittelija, minkä takia täällä aloittelijafoorumilla kirjoittelenkin. En häpeä sanoa tätä kuten en sitäkään että kyykkyni alkaa ykkösellä. En ymmärrä miten tämä vähentää sanomisieni arvoa, varsinkin kun olen yrittänyt parhaani mukaan perustella mielipiteeni. Sinä sen sijaan olet lähinnä todistanut että minä en tiedä paskaakaan jonkun pikkujänteen toiminnasta, mikä ei ole mikään saavutus. Voin sanoa itseni kohdalta, että sen jälkeen kun opettelin kyykkäämään Starting Strengthin mukaan, kaikki selkäkivut mitkä olin hankkinut kyykkäämällä highbar-tyylillä, on hävinneet. Tahdoin vain auttaa toista aloittelijaa, koska mulle tää treenityyli on toiminut toiminut loistavasti. En ollut julistamassa itseäni miksikään guruksi, mutta mielipiteideni takana seison ja niitä puolustan, kuten minut on kasvatettu. Olen kyllä laittanut juttuja korvan taakse tästä keskustelusta, joten ei tämä ihan hukkaan heitettyä ole.

ja kitaralla saa naisia

Älä lisäile viellä mitään hammereita sinne, tai yhtään mitään uutta liikettä näin alkuun.. Pysyttelet nyt siinä ohjelmassa sen 2-3kk, sitten sen jälkeen voidaan alkaa lisäilee tai vaikka muuttamaan ohjelmaa :)

Pojat pojat, ottakaas ihan iisisti :)

Hyvää huomenta vaan :)

Etkö sitten itsekin jo tajua että perustelet väärin perustein asioita jotka olen hyvinkin syvällisesti perustellut toisin?

Mutta ei, silti jankutetaan ja sitä mukaa kun perustelen toisin jonkun asian mitä olet sanonut niin sivuutat sen tyystin.

En häpeä sanoa tätä kuten en sitäkään että kyykkyni alkaa ykkösellä. En ymmärrä miten tämä vähentää sanomisieni arvoa, varsinkin kun olen yrittänyt parhaani mukaan perustella mielipiteeni.

Koita nyt käsittää että nämä eivät olet pelkkiä mielipideasioita.
Esim. tuo lyhyempi vipuvarsijuttu on aika sontaa. Sillä kuinka kaukana tanko on vertikaalisesti tangosta ei ole juurikaan väliä(esim pituuteesi et voi vaikuttaa), sillä kuinka kaukana se on horisontaalisesti on hyvin helvetin paljon väliä.

Juuri sanot että olet aloittelija ja sitten vittuilet minulle kun perustelen kertomalla kyykyn koko vitun kineettisen ketjun että ymmärrät olevasti väärässä?
Lombardin paradoksi ja golgin jänneaistielinten toiminta taitaa olla vielä käsittelemättä.

Sulla on nimittäin kyykky aika pahasti vituillaan jos vertaat SELÄN toimintaa jakoavaimeen kyykkytekniikassa. Jos et tiennyt niin kahva ei vastusta liikettä kun jakoavainta käytetään ja toivo että ruuvissa riittä potkua. Sen tehtävä on luoda momenttia.
Ymmärsin mitä tarkoitat mutta oli vaan niin päin metsiä tuo vertaus.

Ja tärkeimpänä, sinulta puuttuu perspektiivi aivan täysin. Luuletko että se on high bar-kyykyn vika että selkääsi tulee pipi?

Paskan vitut, se on tekniikkavirhe ja liikkuvuuden puute. Ei mitää muuta. Tottakai asentoa leventämällä ja liikerataa lyhentämällä on mukava kyykätä kun se on helpompaa.

Kuten tosta runopoika-kuvasta näkyy, olen kynäniska-aloittelija, minkä takia täällä aloittelijafoorumilla kirjoittelenkin.

Koita sitten sisäistää itsekin tuo.

mutta mielipiteideni takana seison ja niitä puolustan, kuten minut on kasvatettu.

Onko tämä siis jokin periaate juttu kuten että naisia ei lyödä tai jouluna ei juoda?
Ymmärrä hyvä ihminen että pysyt aloittelijana loppuikäsi jos et kuuntele kokeneempien neuvoja ja opi ymmärtämään milloin olet väärässä.

Ei jumalauta jätkät... Satanen vetoa ettei yksikään aloittaja ole pysynyt pätkääkään kärryillä viimiseen kahteen sivuun mistä helvetistä täällä on juteltu ja niin päin pois.

Fuhrer: -Mistä sulla riittää tuo into ja aika selittää joka juttu ensin liitulla piirtäen, sitten rautalankaa käyttäen ja loppuun väännät sen vielä ratakiskosta, näin niinkuin kuvainnollisesti. Ei siinä, hyvää tekstiä, mutta toinen satanen vetoa, ettei tuosta tällä osiolla oikeasti monikaan ymmärrä yhtään mitään tai ainakaan osaa lukemaansa mihinkään soveltaa. Tai sitten mä vaan aliarvioin ihmisten lukemisen ymmärtämistä suuresti.

Mun makuun seuraava No-Bodyn kommentti on ketjuun sopivinta antia, eli

"Ketjun varsinaisen aiheen huomioiden voisin omana vähemmän tieteellisenä mielipiteenäni todeta, että vasta-alkajalla on aika vitun sama, tekeekö etu- vai takakyykkyä vai molempia ja onko tanko vähän alempana vai ylempänä, kunhan tekee ja sellaisella tyylillä ettei pasko itseään heti kärkeen"

Tuohon toki lisäisin sen, että kannattaa tuo kyykky kuiten opetella heti alkuunsa täydellä liikeradalla (tieten omien liikkuvuuksien, mittasuhteiden ym. mukaan, ei ole pakko istua heti pakaroita kantapäihin jossei liikkuvuus alkuunsa siihen riitä), riippumati minkämoista kyykkyä sitten kokee itselleen parhaakseen tehdä. Kunhan ruoto pysyy suorassa ja polvet linjassa, niin ollaan tekniikan osaltakin jo riittämiin oikeilla teillä.

Älä lisäile viellä mitään hammereita sinne, tai yhtään mitään uutta liikettä näin alkuun.. Pysyttelet nyt siinä ohjelmassa sen 2-3kk, sitten sen jälkeen voidaan alkaa lisäilee tai vaikka muuttamaan ohjelmaa :)

Pojat pojat, ottakaas ihan iisisti :)

Hyvää huomenta vaan :)

joo näillä mennään kiitos :)

risumies, olen sen verran fanaattinen jos kyse on suoritusteknisistä seikoista että provosoidun aika helposti. Varsinkin jos mua neuvotaan väärin ja kerron mitä siinä oli väärin mutta silti väitetään vastaan.
Ja kertaus on opintojen äiti, tuli taas itsekin mietittyä juttuja mitä ei oo ihan tossa muodossa hetkeen funtsinutkaan.

Muutenkin sillon ku oon kotona niin luen koko aika, tällä hetkellä huussilukemisenakin on manual of structural kinesiology, niin tuleepahan mietittyä kirjallisenakin samoja juttuja mitä päässä :D

Ja aina näitä joku lukee joka saa jotain irti niin toivottavasti ei ihan hukkaan mene.

E: Tuo viimeinen kappale sinun postauksessa on kyllä hyvinkin totta.

Fuhrer: -Jaa, enpä moista ollutkaan huomannut :D

"risumies, olen sen verran fanaattinen jos kyse on suoritusteknisistä seikoista että provosoidun aika helposti."

Ei suinkaan ne hukkaan mene. Hyvähän se on että jaksat kirjoittaa noinkin syvällisiä aiheesta, mutta oisko nuille ns. pintaa raapasua syvemmille teksteille paikka omassa ketjussaan, ettei jokainen ketju mene aloittajille liian korkealentoisiksi lukea, en tiedä?

"Ja aina näitä joku lukee joka saa jotain irti niin toivottavasti ei ihan hukkaan mene."

Fuhrer: -Jaa, enpä moista ollutkaan huomannut :D

:evil:

Hm.. Olis kyl ehkä aiheellista perustaa joku kyykky/veto-kysymyksiä ja pohdintaa anatomisesta perspektiivistä-tredi :D

Ketjun aloittajalle vielä, aloita vaan harjottelemaan monia kyykyn variaatioita kuten etukyykkyä, takakyykkä, askelkyykkyä etc.

Ja ota vaikka videolle niin saat myös palautetta mahdollisista tekniikkavirheistä.

Yksi hyvä treenitapa voisi olla että otat viikkoon kaksi treenipäivää jolloin keskityt joko kyykkyyn tai maastavetoon/variaatioihin esim 30-40min ja sitten päälle jotain muuta treeniä jos siltä tuntuu.

Olipa hyvä juttu et nukahdin sohvalle ja käväsin vielä koneen kautta niin päästään korjaamaan tämä karmea anatominen erehdys.

Brachioradialis on itse asiassa se lihas jolla on ainakin mekaanisesti suorin vetosuunta "line of pull" hammereissa. Brachialis itse asiassa on pääasiallinen kyynervarren koukistaja lähtö- ja kiinnityskohtansa ansiosta. Tämä funktio sekoitetaan hauislihakseen, eli bicebs brachiin, joka on itseasiassa hyvin vahva kyynärvarren supinaattori, uloskiertäjä.

Olipa hyvä, että satuin huomaamaan tämän ketjun niin päästään korjaamaan tämä karmea erehdys.

Sehän on nimittäin biceps brachii. Nusnus :rolleyes:

Fuhrer vois mun mielestä perustaa samantyyppisen ketjun kuin ysikymppisen dieettaussetti. Saataisiin paljon hyvää asiaa samaan ketjuun ja kaikki vois siitä lukea ja opiskella haluamansa asiat. Eikä tartteis ees moneen kertaan kirjotella kaikkea läpi :)

Olipa hyvä, että satuin huomaamaan tämän ketjun niin päästään korjaamaan tämä karmea erehdys.

Sehän on nimittäin biceps brachii. Nusnus :rolleyes:

Fuhrer vois mun mielestä perustaa samantyyppisen ketjun kuin ysikymppisen dieettaussetti. Saataisiin paljon hyvää asiaa samaan ketjuun ja kaikki vois siitä lukea ja opiskella haluamansa asiat. Eikä tartteis ees moneen kertaan kirjotella kaikkea läpi :)

Kiitos korjauksesta! Ei mene maine leppäkertun miehenä :D

Voisinpa tässä aikani kuluksi tiivistaa hieman kyykkytyyleistä etc. jonku ketjun alotuspostiksi kuhan oon saanu päivän ekan kyykyn tallissa tehtyä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos korjauksesta! Ei mene maine leppäkertun miehenä :D

Voisinpa tässä aikani kuluksi tiivistaa hieman kyykkytyyleistä etc. jonku ketjun alotuspostiksi kuhan oon saanu päivän ekan kyykyn tallissa tehtyä :)

Otatko vastaan ehdotuksia? Jotain settiä ruokavalioista ja treenistä(mainitset usein lihaksen kasvatuksen ja rasvan määrän vähentämisen "yhtäaikaisesti") olis kiva saada. Mielellään silleen semi-aloittelijan näkökulmasta, että joku jotain ymmärtääkin :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom