13-vuotias futari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pltsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi. Oon 13 vuotta. Mitat on 170 cm ja 50kg. Haluaisin saada vähän lihasta joka puolelle kotikonstein kun en salille pääse. Mul on himas vaan kolmen kilon käsipainot. Mul on kolme kertaa viikos harkat. ti taitotreeni, la taitotreeni ja su lenkkeily ja kuntopiiri. Ja vähän on mulla tätä rasvaa täs nii neki pitäis diettaa pois jos sais teilt vähä neuvoi.

Jep, aika laihalta kuulostat ennemminkin. Rasvaa tietenkin voi olla silti hieman vyötäröllä. En kuitenkaan alkaisi laihduttamaan, vaan syömään oikein ja runsaammin ja treenaamaan kunnolla painoilla. Kotona pystyt tekemään ainakin etunojapunnerruksia ja leukoja, jos ei muuhun mahdollisuuksia. Kuitenkaan kuntosalia ei noi treenit korvaa mitenkään.

Kyllä sä saat aikaan niillä käsipainoilla ihan hyviä treenejä. Itsekin 14 vuotiaana nostelin sellaisia puntteja. Sit kun voimaa tuli enemmän niin nostin niitä molempia painoja yhdessä kädessä sillai ristiin laittamalla. Voit punnertaa, tehdä vatsoja, selkälihaksia, vipareita ja vaikka mitä kotonakin. Joka päivä vain iltaisin punnerrat pari kolme kertaa niin monta kertaa kuin menee, ja käsipainoilla haubereita.

Painat ikäiseksesi ihan normaalin verran. Älä välitä niistä makkaroista, ne kyllä lähtee sen myötä kun kasvat ja tulee puberteetti yms. Kunhan urheilet ja syöt normaalisti kotiruokaa niin painoa saat lisää ja lihaksia sitä myöden myös.

Tsemppiä vain ja kun olet hieman vanhempi niin voit sinne punttisalillekin mennä. Kärsivällisyyttä vain vaaditaan!

No oon vähä aatellukki et vois hommaa kunnon käsipainot. Oon yrittäny syödä vähä terveellisemmi nyt viime aikoina et vähä lähtis nää ylimääräset rasvat.

Ihan normaalisti saat syödä. Olet hei kuitenkin vasta 13 vuotias joten sullahan on vielä kasvupyrähdyskin edessä. toki voit syödä terveellisesti, mutta älä nyt lähde kuitenkaan fanaattisesti miettimään äärimmäisyyksiä. Kyllä ne rasvat lähtee aikanaan pois varsinkin ku futaat ja liikut paljon. Kuten tossa jo aiemmin sanottiinkin, kunhan syöt vain runsaasti ja monipuolisesti niin kaikki menee kyllä omalla painollaan.

Kyllä mä ainakin sain hien pintaan ja pumpattua ihan hyvin 3 kilon punteilla muutama vuosi sitten. Ei se riipu aina painosta, vaan siitä mitä tekee. 3 kiloa on esimerkiksi vipunostoissa kova paino, jos ei ole ikinä treenannut, ainakin oli mulle.

Voitteko kertoo vähä tarkemmin mitä liikkeit kannattais tehä? Tos yhes viestis tuliki jo jotai mut jos tiedätte muitaki nii kertokaa ihmees.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on ilmennyt semmone ongelma ku mä oon vaihtanu vähä parempaa jengii ja sitä myötä tulee kovemmat treenit nii mul on kolmesta neljään kertaa viikos treenit ja pitäis viel treenaa kroppaa treenien jälkee mut en vain milllään jaksa. Ja ennen treenejä ei kannata treenaa muuten ei jaksa futistreeneis tehä mitä. Mikä avuksi???

Siis, jos oot 13 vuotta niin en usko että kannattaa painojen kanssa alkaa pelleilemään vielä. Oota pari vuotta ja kato sitte uudelleen. Omalla painolla saat tehä niin paljon ku jaksat, eli istumaannousuja, leukoja, etunojapunnerruksia, kyykkyjä, sitte se on kans hyvä liike jos oot tarpeeksi vahva, että meet seinää vasten käsinseisontaan (kannattaa olla tyyny pään alla) ja siitä koukistat käsiä ja punnerrat ylös.

Minä päivinä sulla on ne reenit?

Ma,ti,välil pe ja su. Mut treenien jälkeen en jaksa tehdä mitää punnerruksia tai leukoja...
Ja onhan noita välipäivä mut jotenki on aina väsyny olo sillo ku on ollu edellisenä päivänä kovat treenit.

Siis jos reenit on jopa neljästi viikossa ja tuntuu ettet jaksa tehdä niiden lisäksi mitään, niin miksi tulla edes kyselemään neuvoja lihasten kasvattamiseen? Sehän on lähdettävä siitä, että aikaa ja intoa riittää. Uskon että noi futisreenit riittää tuon ikäiselle vielä tässä vaiheessa oikein hyvin.

Onko valkkuna joku iskä vaan, vai osaako valkku kertoa esim. fyysisestä lajiharjoittelusta? Siltähän sun kannattaisi ohjelmaa pyytää, täällä kun yksi sun toinen huutelee mitä sattuu vaikka ei OIKEASTI tiedä futaamisesta yhtään mitään.
Tai onhan täällä niitä futareitakin piilossa ;)

Suosittelen erittäin lämpimästi että treenaat jalkojasi ja vahvistat polviasi, sillä kun
itse harrastin jalkapalloa. Pelasin 10vuotta, ja lopetin n. 3kk sitten. Polvet reistailee vielläkin vähän kun teen salilla prässiä.
Eli futiksessa menee polvet todella herkästi huonoon
kuntoon vaikke ne eivät hittiä ottaisikaan.

Eli treenaa jalkojas erityisen paljon ei siinä futiksessa erityisemmin muita lihaksia
niin paljoa tarvi tai vatsalihakset olis hyvä olla kanssa ihan ok kunnossa ja niithän
treenaattekin varmaan harkoissa.

Tsemiä treeneihin:thumbs:

Suosittelen erittäin lämpimästi että treenaat jalkojasi ja vahvistat polviasi, sillä kun
itse harrastin jalkapalloa. Pelasin 10vuotta, ja lopetin n. 3kk sitten. Polvet reistailee vielläkin vähän kun teen salilla prässiä.
Eli futiksessa menee polvet todella herkästi huonoon
kuntoon vaikke ne eivät hittiä ottaisikaan.

Eli treenaa jalkojas erityisen paljon ei siinä futiksessa erityisemmin muita lihaksia
niin paljoa tarvi tai vatsalihakset olis hyvä olla kanssa ihan ok kunnossa ja niithän
treenaattekin varmaan harkoissa.

Tsemiä treeneihin:thumbs:
:offtopic:Sulla on 15 vuotiaaks pitkä ura jo takana... Nyt ei muuta kuin eläkkeelle.;)

Meillä alkoi nyt vähän aika sitte semmonen "tehotreeni" eli meil on viis kertaa viikos harkat ja mul ei jalat kerkee palautuu treenien jälkeen seuraavan päivän treeneihin. Joten suosittelisitteko mulle jotai palautusjuomaa tai jotai muuta?

Mul on ollukki viime aikoin kauhee nälkä kokoaja ja on sitä myöte syöny mut silti palautumiseen menee aikaa. Pitäiskö tilaa jostai jauhoi ja sekotella vai onks kaupan palautusjuomat hyvii?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom