110kg penkistä maanantaiksi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BooosteR
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
39
Mulla oli tänä syksynä sellanen "100kg ennen armeijaa"-projekti, mutta paino muuttui nyt 110 kiloksi koska 100 meni jo rikki. :)

Maanantaiaamuna olisi se h-hetki, joten nyt tarvittaisiin hieman neuvoja miten valmistautua. esim. miten pitäisi tehdä viimeinen rintatreeni...

Sanalla sanottuna: kevyesti.
Vältät jumeja viikolla, selkätreenit myöskin siis kevyesti, hyvää ravintoa alle, penkille makaamaan ja rauta ylös. Teoriassa ainakin helppo homma :)

Mun mielestä toi viimeinen rintatreeni ei tarvi olla mikään poikkeus sun uuden enkan kannalta maanantaina, varsinkin jos sun 100kg on jo mennyt rikki. Ja oletko varma, että 10kg lisää rautaa lentää? Koska penkissä se on paljon. Mutta jos oot aikaisemmin rikkonut enkat 10kg lisällä niin mikäs siinä, tiedät itse paremmin.

Mitä sun ei pidä tehdä ennen maanantaita on:
1. juoda alkoholia
2. syödä epätavallisesti sitä sun tätä
3. valvoa pitkään

Varsinkin jos nyt enkkaa koitat, niin pidä verensokeri tasaisena koko päivän. Älä sairastu :P.

Kofeiiniä naamariin ennen suoritusta. Psyykkaat itses hyvällä musiikilla, tappofiilis päälle. Syö hyvin (hiilaria koneeseen) ja lepää tarpeeksi.

MEV sanoi:
Mitä sun ei pidä tehdä ennen maanantaita on:
1. juoda alkoholia
2. syödä epätavallisesti sitä sun tätä
3. valvoa pitkään

Sarjassamme älkää kokeilko kotona: Viime viikolla alkuviikosta kokeilin ykköstä penkissä ja kyykyssä, mavesta olin muistaakseni kokeillut jo aikaisemmin. Edellinen kyykky 125, ja penkki 75 (mave 175), uudet tulokset olivat 130 ja 77,5, aika hikisiä nostoja kumpikin. Sitten loppuviikko ja viikonloppu (uusivuosi)menivät juoden alkomaholia, syöden miten sattuu ja valvoessa, kerran kävin salilla ennen uuttavuotta tekemässä teräviä kolmosia. Sunnuntaina sitten vähän epävarmana salille ja oli jostain syystä kuitenkin pakko kokeilla onko tulokset nousseet :david: No, kyykystä nousi helposti 140, penkistä 82,5 ja maastakin 180, eli yhteensä 20 kiloa lisää yhden treenin ja parin päivän dokailun avulla :kippis1: :D

Itselläni ainakin yleensä menee kaikki vituiksi jos liikaa suunnittelen:), mutta mielestäni myös "tärkein" yksittäinen tekijä on juuri tuo että syö edellisenä päivänä/iltana hyvin, tosin sekään ei vielä takaa mitään vaan kaikki riippuu siitä mikä on fiilis ja voimataso just sillä hetkellä kun sitä penkki enkkaa kokeilet.

Itellä kans menny monesti pieleen ajoitus. Järjestäny itelle "ennätyspäivän" jo kaukaa etukäteen, säätäny treenit hyvin, syöny vikat 5 päivää loistavasti, levänny hyvin, välttäny ylimäärästä rasitusta ja vaikka mitä, ja tulos huonommin ku normaali rääkin keskellä.
Että ei ole vinkkiä antaa, mutta ei oo aina helppoa ajoittaa kuntoaan :) Rin tin tinin esimerkki on hyvä siitä, että joskus kun on sopivan rento ja treenipäivänä into päällä, niin tulee paras tulos.

Rin Tin Tin sanoi:
No, kyykystä nousi helposti 140, penkistä 82,5 ja maastakin 180, eli yhteensä 20 kiloa lisää yhden treenin ja parin päivän dokailun avulla :kippis1: :D
Stressillä on suuri vaikutus voimiin.

neutraali sanoi:
Itselläni ainakin yleensä menee kaikki vituiksi jos liikaa suunnittelen:), mutta mielestäni myös "tärkein" yksittäinen tekijä on juuri tuo että syö edellisenä päivänä/iltana hyvin, tosin sekään ei vielä takaa mitään vaan kaikki riippuu siitä mikä on fiilis ja voimataso just sillä hetkellä kun sitä penkki enkkaa kokeilet.

Näin se menee, päästä se on kiinni sillä hetkellä hyvin pitkälle. Jos olo on että "ei nouse" niin tuskin nouseekaan, mutta jos taas saa sen tappofiiliksen päälle jä päättää että " se perkele nousee" niin mahdollisuudet ovat jo huomattavasti paremmat.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Riippuu vähän siitä kuinka kevyt toi 100kg oli.
Mun mielestä noi 10kg korotukset on liikaa ainakin penkissä.
Varmin motivaation tappaja on jos tavoite on liian kova ja painot jää rinnukselle. :itku:
Tsemppiä silti yritykseen. :thumbs:

Itse kun olin hieman kisailemassa joulukuun alussa treenasin viikon n. 60% painoilla (treenipainoista) ja jätin maven kokonaan pois.
Taljaa tein silti muutaman kympin. Kisat oli 8. päivä ja ennen sitä pidin vielä 4 päivän tauon salista.

Eli viikkoo löysää ja 4 päivää lepoa jolloin söin hyvin (ei kuitenkaan yli kulutuksen) ja lepäilin. Himassa n. 30min ennen punnitusta muutama kofeiinitabletti suuhun ja salille (sali n.5min kävelymatkan päässä).

Punnituksen jälkeen nostoihin oli aikaa n. 20min joten otin stepperiä 5min mukavalla tahdilla ja 5min kuntopyörää tasaisella vauhdilla. Sitten 10min ihan pientä venyttelyä (venytyksen kesto n. 3s) ja veden hörppimistä.

Nostot meni hyvin ja rauta oli kevyttä. Kiitos pienen valmistautumisen.

Ettei vaan ois lepo(kevyttä aeroobista, lepo ja ravinto kunnossa) paras tapa valmistautua tohon maksimiin? Kaikkihan siitä puhuu miten rauta nousee kevyesti viikon tai kahden tauon jälkeen, ja itsekkin on se tullut koettua.

Jos se 100kg oli kovin tiukassa, niin en usko että 110kg nousee!! En kumminkaan halua kylvää negatiivista energiaa ;)

kimmo2543 sanoi:
Riippuu vähän siitä kuinka kevyt toi 100kg oli.
Mun mielestä noi 10kg korotukset on liikaa ainakin penkissä.
Varmin motivaation tappaja on jos tavoite on liian kova ja painot jää rinnukselle. :itku:
Tsemppiä silti yritykseen. :thumbs:

Mulle taas antaa lisää motivaatiota vaan jos epäonnistuu. Se on tavallaan hyvä aina silloin tällöin tuntee se raudan paino, tulee itellä ainakin sellanen fiilis että "riivattu toihan oli raskas" :D , sitten jos seuraavalla meksimin kokeilu kertana nostaakin sen painon niin voi ajatella "kylläpä on kivaa kun on taas voimaa tullu sairaasti lisää, kun ennen se tuntu niin raskaalta". Ei niitten treenejen aina tartte, eikä pidä kulkee, oppii ainakin nauttimaan kehityksestä.

Kipi I sanoi:
Jos se 100kg oli kovin tiukassa, niin en usko että 110kg nousee!! En kumminkaan halua kylvää negatiivista energiaa ;)

Se sata meni jo tuossa marraskuun alussa joten nykyisten tulosten perusteella 110kg voisi olla aika lähellä. esim. viime treenissä oli 2x6x92,5kg

BooosteR sanoi:
Se sata meni jo tuossa marraskuun alussa joten nykyisten tulosten perusteella 110kg voisi olla aika lähellä. esim. viime treenissä oli 2x6x92,5kg

Menee,asenne vain kohdalleen ja painot liikkeelle! :thumbs:

BooosteR sanoi:

Kyllä se 110 sitten nousee! :whip:

twinlab sanoi:
Mulle taas antaa lisää motivaatiota vaan jos epäonnistuu. Se on tavallaan hyvä aina silloin tällöin tuntee se raudan paino, tulee itellä ainakin sellanen fiilis että "riivattu toihan oli raskas" :D , sitten jos seuraavalla meksimin kokeilu kertana nostaakin sen painon niin voi ajatella "kylläpä on kivaa kun on taas voimaa tullu sairaasti lisää, kun ennen se tuntu niin raskaalta". Ei niitten treenejen aina tartte, eikä pidä kulkee, oppii ainakin nauttimaan kehityksestä.

Näinhän se menee...epäonnistumisistahan ihminen oppii(mutta ei se aina motivaatiota lisää jos niitä tulee liikaa).
Onhan se aina hieno tunne,kun joku paino on jäänyt rinnalle ja seuraavalla
kerralla se tulee naurettavan helposti. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom