107 kg -> 80 kg (175 cm)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Burt.R
  • Aloitettu Aloitettu
Tosiaan, nyt tuli täyteen 5 vuotta viimeisestä salikerrasta ja ajattelin laihduttaa itseni kuntoon ENNEN salille menemistä. Aloitin tosiaan maanantaina laiduttamisen ja nyt on neljässä päivässä minimi liikunnalla ja säännöllisellä syömisellä pudonnut painoa 3 kg (nestettä). Aikoinaan tosiaan tuli vedettyä ihan överi diettejä yhdellä ateriallakin mutta tosiaan dietin lopussa olin suhteellisen kovassa kunnossa (rasvat 10%).

Nyt on kuitenkin sen verran järkeä tullut, että yritän syödä oikein ja saada aineenvaihdunnan toimimaan kun vanhasta työstä oli jäänyt tapa että päivittäin syön vähän mutta illalla sitten ihan helvetisti (n.1000kcal). Nyt olen työttömänä joten ihan vanhalla paskalla pappapyörällä lähdin tekemään puolen tunnin lenkkejä. Nyt nämä 4 päivää olen syönyt enemmän kuin vaikka viikko sitten päivittäin mutta 2-3h välein ettei vaan tule ahmittua mitään kanapastaa padallista. Minua ei siis kiinnosta lihaskato vaikka intessiivistä salitaustaa onkin neljä vuotta takana, mutta viimeiset viisi vuotta olen antanut itseni mennä ihan rapakuntoon kun ennen oli aerobinen kunto mahtava ja lihaskunto hyvä. Olen myös tehnyt nyt joka toinen päivä kevyttä treeniä 8 kg käsipainoilla noin 10 minuuttia ilman mitään pitkiä (max 30 sek) taukoja parilla kolmella eri liikkeellä joista eniten olen käyttänyt moneen paikkaan ottavaan painonnostoliikettä (kyykky-hauiskääntö-olkapää)-mikälieliikettä.

Nyt paino 104kg, pituus 175
Kalorilaskurin mukaan ilman liikuntaa tai mitään kulutus 2586 kcal + 30 min pyöräily

Esimerkiksi tiistaina nauttimat ravinnot (+ runsaasti vettä, vitusti kahvia maidolla ja pari lasia fun light mehua)

1.
Kaurapuuro vedessä 50 grammaa + nokare voita
Lasi tuoremehua 2 dl
Lasi maitoa 2 dl

2.
3 kpl paistettua kananmunaa kolmella meetvurstilla vähällä rasvalla

3.
Hiilaripainotteista kotiruokaa lautasellinen.

4.
Jälkiuunileipää (1 kok, 2 puolikasta) vähällä voilla ja parilla viipaleella juustoa

5.
Jälkiuunileipää (1 kok, 2 puolikasta vähällä voilla ja parilla viipaleella juustoa

Mitään salaatteja, hedelmiä tai vastaavia en tule syömään mutta pieniä ehdotuksia ja kommentteja ruokavaliosta otetaan ilomielin vastaan. + Tietty aerobisesta ja miten ne kannattaisi sijoittaa päivään kun tosiaan nyt olen työttömänä. Ehkä tosiaan pitäisi syödä vähän enemmän (?) mutta olen nyt muuttanut pari ateriaa viideksi tämänkin syömisessä on vaikeuksia. Tarkoituksena olisi 9 kk saada kilot pudotettua 107 kg -> 80 kg, tietty aikasemminkin käy mutta vasta tuolloin olen valmis palaamaan salille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossa on äärimmäisen vähän proteiinia ja paljon hiilaria. Pitäisi olla juuri toisinpäin.

Tuolla treenillä ja ravinnolla saat sellaisen äärimmäisen ruikulivartalon jossa ei ole lihasta. Sitten kun taas lihotat olet vielä pahemmassa kunnossa.

1) kuntosali, 2) vähähiilihydraattinen ja proteiinipitoinen ruokavalio, 3) menestys

Ei vaan tajua miksi laihduttaa "ENNEN" salille menoa?

Perusasiat ensiksi kuntoon jos laihtuminen on pääasia, ruokailu kuitenkin on sen 80% kokonaisuudesta lepo ja treeni sen 10%, ja tosiaan kasviksia ruokavalioon niin perkeleesti,niistä otetaan ne vitamiinit ja hivenaineet ei niitä kaurapuurosta tai ruisleivästä saa. Rakennat sen ruokavalion hyvien rasvojen ja hyvän proteiinin ympärille ja maltillisesti hiilareita, ja punteilla kolistelet ja teet harjoitteita vaikka omalla painolla kyykkyjä,punnerruksia etc, etkä hinkkaa mitään maratooneja sen fillarin kanssa silloin menetät kaikki lihakset kun elimistö ottaa energian lihaksesta., maksimi tunnin lenkki ja rauhallisesti, kerta viikkoon vedät sit fillarilla vaikka 10min intervallin jos pakko hullunlailla polkee.

Kannustava ilmapiiri ja perinteistä "syö proteiniia ettei lihat katoa"-paskaa. :down: Lukekaa viesti kunnolla, tarkoituksena on laihduttaa eikä mennä salille reenaamaan ja huomata että 30 kiloa painavempana nostan paljon pienemmillä painoilla kuin aikoinaan.

Myös perusteluja noihin "liikaa hiilareita, lisää proteiniia"-juttuihin. Tosiaan kun tässä ei ollut tällä kertaa kysymys bulkin jälkeisestä dietistä vaan ihan terveydellisistä asioista. Olen kuitenkin yrittänyt tuohon lisätä proteiinia maidoilla, kananmunilla ettei pelkästään tule proteiinia siitä parista sadasta grammasta lihaa/kanaa/kalaa. Haluan että vatsa toimii, joten siksi mukana on tummaa leipää ja kaurapuuroa ja näidenkin syöminen käy ihan työstä. Salaatit ja hedelmät ovat sellaisia joita en koskaan ole oppinut syömään ja jos niitä ei osaa tässä 25 vuoden iässä syödä niin todella vaikea on tehdä muutosta.

Onneksi itsellä nyt on jonkinlaista taustaa salilla käymisestä ja laihduttamisesta etten masennu näistä "sepelvaltimotauti"-kommenteista, mutta en yhtään ihmettelisi jos joku jonka itsetunto on jo aivan maassa lopettaisi dietin näiden kommenttien takia, jotka tulevat todennäköisesti joko 16v salitreenarien suusta tai maitorahkaa mussuttavien ujojen hissukoiden kirjoitellessa 20 viestiä päivässä keskustelufoorumille. Toivottavasti jollain on samanlaisesta projektista (30kg ylipainoa) kokemusta ja haluaa jakaa ne täällä. Kiitos.

Eli sä tiedät jo mitä pitää tehdä eikä tartte neuvoa. Mitä sä sitten kyselet? Tuo sun ruokavalio on päin persettä. Ei sun nyt missään nimessä kannata kuihduttaa läskien lisäksi vähäisiä lihaksia. Siinä ei vaan ole mitään järkeä. Kyllä sulla lihakset silti on vaikket salilla olekkaan käynyt. Kyselet bodifoorumilta neuvoja niin minkalaiseen ruokavalioon meinaat ohjeita saada? Mutta mitäpä siinä kyllä sä näemmä jo tiedät joten jatka samaan malliin.

20Kg olen aikoinaan pudotellut, joten jonkilaista aavistusta mulla on mistä puhutaan.

Kerro ihmeessä 20 kilon pudotuksestasi infoa, tälläinen kiinnostaa. En esitä tietäväni jo kaikkea vaan kommentit "vähemmän hiilareita, enemmän protskuu" nyt ei vaan kerro mitään kun alle 2000 kcal tulee noista nykyisistäkin sapuskoista, enkä yritä millään 1500 kcal määrillä laiduttaa kun tulee todennäköisesti nopeasti takaisinkin. Jasseri nyt yritti jotenkin perustella viestiään, mutta vähän jäi epäselväksi että miten pitkän matkan aerobinen ottaa kaiken lihaksesta vaikka uusimpien tutkimusten mukaan matalasykkeinen harjoittelu on parasta painonpudotukseen.

Kunhan nyt hermostuin noista suomi24-tason kommenteista ilman perusteluja ja mielestäni ihan asiallisesti niistä huomautin aikaisemmassa viestissäni.

Kyllä hiukan menee nyt ihmettelyn puolelle että miksi pitää laihduttaa ennen salille lähtöä? Mikset hankkisi hyvän peruskunnon tuossa laihdutuksen aikana? Itselläni alkoi projekti huhtikuun alussa (lähtötasot 106kg, 180cm, rasva-% >30) ja olen käynyt salilla ensimmäiset 3kk sen 3-4 krt viikossa ja ruokavalion vaihtanut paleoon. Ja nimenomaan tehnyt salille aivan perus 4-jakoista 12-15 toistoilla enkä ole missään nimessä alkanut treenaamaan voimaa tai kovin raskaasti, jotta saisin edes jonkinlaisen peruskunnon ennen "kunnon" salitreenejä.

Vituttaahan se (itseäni ainakin) kun joutuu jättämään leuanvedot ja dipit pois kokonaan kun ei jaksanut tuolla lihaskunnolla ja elopainolla. Ja muutenkin voimatasot aivan pohjalukemissa, mutta jostain se on lähdettävä liikkeelle. Tällä hetkellä kiloja karissut 13kg ja rasvat tippunu tuonne ~20% hujakoille. Olen käynyt myös 2-3 krt viikossa heittämässä pienet aamu HIITit, en tiedä onko tehostanut tuota rasvojen tirisemistä, mutta kuitenkin, näillä eväillä ihan jees saavutus ainakin omasta mielestä näin lyhyeen aikaan.

Laihdutus ja painonhallinta - muista proteiinit - Artikkelit - Kiloklubi
Lue toi siinä vähän yleissivistävää tietoa proteiinista laihdutuksessa. Yks juttu mitä tos ei mainita on se että proteiinia tulisi saada 2-4 tunnin välein eli suosittelen et syöt yhden kunnon aterian sijaan 2 pienempää. Tee vaikka munakkaan sijaan kanapasta sörsseli ja jaa se suoraan kahteen. Esim 1) aamupala tollaisenaan 2)kanapasta 3)jälkiuunileipä (suosittelen kyl vaikka raejuustoa/rahkaa yms) 4)kanapasta 5)iltapala jälkiuunileipäs (tähän suosittelen taas jotain proteiinipitoista mutta minkäs teen). Yhteenvetona syö säännöllisesti ja enemmän proteiinipitoista safkaa. Kanapastaan vähän vähemmän pastaa ja hivenen enemmän kanaa.

:lol2: kyllä kuule 25 vuotiaana mahtaa olla vielä melko helppoa opetella niitä kasviksia syömään, suosittelen todella lämpimästi. Hyvää mahantäytettä, paljon vitamiineja, hivenaineita, kuituja ym... Ja se vatsakin toimii paremmin myös kasviksia lisäämällä.

Sen vain yritin tuoda tossa julki, että tee ne aerobiset silleen rauhallisesti ettei se syke nouse yli anaerobisenrajan silloin voit vetää vaikka parikin tuntia ja silloin pääsääntöisesti kroppa polttaa sitä omaa fläsää jos muuten ruokavalio on kunnossa, jos on syöty liikaa hiilaria niin silloin keho polttaa ne ensiksi ja sit vasta adaptoituu rasvanpoltolle.

Kyllä sä painos saat putoamaan vaikka silleen että olet syömättä tai syöt mitä lystää, kunhan kaloreita tulee sisään vähemmän kuin kulutat, its your choice, mutta jos järkevät neuvot ei kelpaa niin olet kyllä ihan väärässä paikassa niitä kyselemässä thats the point.

Juu tottakai kaikki neuvot kelpaa, yritetään lisätä joku maitorahka (hyi helvetti) tai raejuusto päivään aluksi vaikka leivän tilalle. Tein tänään 40 minuutin lenkin pyörällä, kyseessä siis ikivanha 3-vaihteinen joten kyllä toi ihan reenistä meni kun oli loivaa ylämäkeä. Naurattaa, että nuorempana tuli vedettyä 15km-40km lenkkejä lähes päivittäin rullaluistimilla nyt vedän 12 kilometriä pyörällä ja on ihan kuningas olo. :D

Juu tottakai kaikki neuvot kelpaa, yritetään lisätä joku maitorahka (hyi helvetti) tai raejuusto päivään aluksi vaikka leivän tilalle. Tein tänään 40 minuutin lenkin pyörällä, kyseessä siis ikivanha 3-vaihteinen joten kyllä toi ihan reenistä meni kun oli loivaa ylämäkeä. Naurattaa, että nuorempana tuli vedettyä 15km-40km lenkkejä lähes päivittäin rullaluistimilla nyt vedän 12 kilometriä pyörällä ja on ihan kuningas olo. :D

laitat kermarahkaan mansikoita lohkona pari ni johan maistuu hyvälle :) itse tuossa yllätyin mitenkä muutamalla mansikalla sai tuunattua jo paremman

Mutta ota nyt vaan sinne ruokavalioon mukaan hyvät rasvat, salaatti ja hedelmät niin ei tarvi sit nelikymppisenä valitella kun on korkee RR.

Itse olen tiputellut tammikuun lopusta lähtien siten että aamupalalla puuro+ ruisleipä, muuten välttänyt hiilareita loppupäivän eli proteiinipainotteisesti menen, lisäksihyviä rasvoja ja niitä "vihreitä" mahd. paljon. 4krt viikkoon salitreenit ja 1-2 aerobista. Kaloreita en ole laskenut juuri lainkaan vaan menen ns. perstuntumalla sillä kiire ei ole mihinkään ja niinkauan kuin paino tippuu ei syytä hötkyillä. Paino pudonnut nyt 12kg. Toimii ainakin itsellä hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom