100 punnerrusta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen melko varma että tästä on ollut puhetta aikaisemminkin, mutta en vaan löytänyt threadia sivuilta.

http://hundredpushups.com/

Eli siis mietin että onko kellään kokemuksia tuosta 100-punnerruksen ohjelmasta?

Itse aloitin tämän viikon alussa, mutta aloin vain miettimään että kannattaako punnerruksia treenata 3 kertaa viikossa + 3 kertaa viikossa salilla? Tuleeko vähän liikaa treeniä rinnoille ja ojentajille?

Tämä ohjelma pitemminkin lisää kestävyyttä ja tietenki voimaa/lihasta jossainmäärin, ellet ole aikaisemmin treenannut koskaan, mutta ei tällä pitemmässä juoksussa massaa saada paljoakaan.

Punnerrukset ovatkin tehokkaita ja ihan hyva idea lisätä massa treeneihin joissain tapauksissa, mutta lisä painot on aika must, että sarjojen toistot pysyy alle ~15..

En usko että saataisiin edes yhdessä (koko pakkiksen voimin) tuota (Lu did 10,000 push-ups in three hours and twenty minutes) 10k reilun kolmen tunnin aikana.

en mitenkään epäile etteikö tuo kiinalainen kung fu poika, Lu Di kuusvee, olisi tehnyt noita 10000:tta punnerusta 3:ssa tunnissa ja 20:ssä minuutissa, mutta...

Tuli vaan mieleen tuo banzuke (japanilainen kylläkin), jossa oli joku pushup challenge, jossa ne teki ihan älyttömiä määriä ihan muutamassa minuutissa. Toisaalta niissä "pushupeissa" ei liikkunu ku lantio (näin karrikoituna) eli ne suoritukset oli yhtä nussimista

Tuota 100 punnerruksen settiä on tullut harrastettua melkeimpä joka ilta parin kuukauden aikana, en sitten tiiä onko tullu kehitystä radikaalisti voimaan , iltatreeninä tullut tehtyä ennen nukkumaanmenoa.

Omalla tavalla tehtynä 40 normaalia, 15 timanttipunnerrusta, 15 kapeaa, 20 leveää, 10 hypyillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse aloitin lähes tulkoon nollista tuon hudredpushups jutun kaltaisella
treenillä. Nyt puolen vuoden jälkeen menee 150 rystyspunnerrusta hypyllä:rock:

Spica kerkesikin jo vastaamaan aiemppaan shokin kyssäriin, eli juurikin nuita on timangit :)

on muuten 150 rystysillä &hypyt aika kova suoritus ! Hyvin vedät.

Itse aloitin lähes tulkoon nollista tuon hudredpushups jutun kaltaisella
treenillä. Nyt puolen vuoden jälkeen menee 150 rystyspunnerrusta hypyllä:rock:
Kuulostaa kyllä aika paskanpuhumiselta, mutta turha sitä on väittää, kun kaikki mitä netissä sanotaan on totta. ;(

Kuulostaa kyllä aika paskanpuhumiselta, mutta turha sitä on väittää, kun kaikki mitä netissä sanotaan on totta. ;(

No en nyt tiedä onko paskanpuhumista. Itseasiassa itsekin olen parhaimmillaan +150 punnerrusta tehnyt normaalilla tavalla. Ja se on myös totta, että rystyset kovettuu aivan samperin koviksi, jos niitä "kovetetaan" (hakataan lattiaan yms (itsellä myös kokemusta kamppailulajien harrastajana)). Joten miksi ei onnistuisi 150 punnerrusta rystysillä hyppien?

Punnertaa voi niin monella eri tavalla. Nk. pikapunnerruksia (joissa liikerata todennäköisesti noin 50% mutta moni väittää kunnollisiksi) olen tehnyt 30 kpl 15 sekuntiin. Kerta kaikkisen täydellisiä punnerruksia ei mun mielestä juuri alle 1 per sekunti -tahdin pysty tekemään.

Punnertaa voi niin monella eri tavalla. Nk. pikapunnerruksia (joissa liikerata todennäköisesti noin 50% mutta moni väittää kunnollisiksi) olen tehnyt 30 kpl 15 sekuntiin. Kerta kaikkisen täydellisiä punnerruksia ei mun mielestä juuri alle 1 per sekunti -tahdin pysty tekemään.

Lasketaanko kunnolliseksi punnerrukseksi sellainen tyyli, jossa

- kädet ovat hartioiden kohdalla (ehkä hitusen leveämmällä)
- koko kroppa pysyy aikalailla tikkusuorana punnerruksia tehdessä
- punnerrukset tehdään kaverin nyrkkiin asti, jolloin rintakehä osuu joka toistossa käteen
- kädet työnnetään suoriksi

Tuolla tyylillä sain koulussa lihaskuntotestittä 44 punnerrusta/30 sek. :rolleyes:

E/ unohtu yksi kriteeri

Back
Ylös Bottom