100 punnerrusta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nuo ovat aika pitkälle vastaavanlaisia kuin omat pikapunnerrukseni. Nyrkki rinnan alla vähentää työntömatkaa, mun kriteereillä kunnon punnerrukset on kyllä kroppa tikkusuorana mutta myös rinta aivan lattiaan ja ylös lähes lukkoon - ei kuitenkaan siis niin, että kyynärpäät naksuu. Myönnetään, tämä kuulostaa jo eräänlaiselta fetissiltä - no, on niitä muitakin :D - mutta siis kuvailemasi punnerrus on hyvä punnerrus muttei kuitenkaan mun standardien mukainen, if you got the point.

Nuo ovat aika pitkälle vastaavanlaisia kuin omat pikapunnerrukseni. Nyrkki rinnan alla vähentää työntömatkaa, mun kriteereillä kunnon punnerrukset on kyllä kroppa tikkusuorana mutta myös rinta aivan lattiaan ja ylös lähes lukkoon - ei kuitenkaan siis niin, että kyynärpäät naksuu. Myönnetään, tämä kuulostaa jo eräänlaiselta fetissiltä - no, on niitä muitakin :D - mutta siis kuvailemasi punnerrus on hyvä punnerrus muttei kuitenkaan mun standardien mukainen, if you got the point.

Jep jep. Tuo nyrkki hommakin oli vain sen takia, että jokaisella tekijällä oli samat lähtökohdat(?) (en kyllä tajua miksei olisi voinut käyttää lattiassa asti, no, se on sitä opettajien logiikkaa):hyvä:

Ja nuo sinun kriteerisi ovat itseasiassa samat kuin minulla. Koulussa vain täytyi tehdä nyrkki rintakehään. :< Kokeilempa joku päivä tuollain "puhtaasti", että miten menee. (Ja btw oli kädet muuten valmiiksi hapoilla nuissa koulupunnerruksissa, kun satuin minuuttia ennen heittämään 20 leukaa) :kuola:

onko tää 100-punnerruksenohjelma nyt hyvä tapa kasvattaa vähän lihasta ja parantaa esim penkkiä ja hartialiikkeiden tuloksia. Jos oletetaan että penkkipunnerrusmaksimiki on AIVAN onneton?

Tiedän kokemuksesta, että leuanveto ennen punnerruksia syö niitä paukkuja joita punnerrussuoritus vaatii. Omalla painolla punnerrettaessa selkä on kuitenkin aktiivisesti mukana liikkeessä ja lisäksi olkapäät tukevat molemmissa liikkeissä. Leuoissa mulla loppuu kestävyys kesken ihan samoissa lukemissa, 20 on suurin määrä mitä olen niillä jo puhutuilla tiukoilla kriteereillä tehnyt. Toki virallisissa ennätyskokeiluissa hyväksytään jaloilla avittaminen ala-asennossa, mutta itse en tätä harrasta. Mulle on muuten aivan sama kuinka paksulla parrulla niitä leukoja vetää, ison fudismaalin ylärimassakin tehny 17 puhtaasti. Kyse on tuossa kohtaa otteen pidosta ja näppivoimasta.

No niin, tänään tuli taas kauppakäynnin jälkeen tylsyyttäni kokeiltua 30 sekunnin määriä. Mielestäni epäpuhtaalla tekniikalla - tarkoituksella, koska niin ilmeisesti kaikki muutkin tekevät - meni 50 punnerrusta. Alas tullessa hipaisin lattiaa, mutta en lukinnut käsiä yläasennossa, joten liike jäi vähän vajaaksi. Mulla syö aikaa ennen kaikkea tuo liikkeen loppumatka, joten tiedän, että mulla se punnerrusnopeus uupuu ojentajista.

En oikein älyä. Esim tuo viikko 4 sanoo, että jos on maksimi 21-25 niin pitäis ensin tehä sarjoja 20 paikkeilla 60 sek levolla ja sitten vielä vääntää maximi vähintään 25 loppuun? Miten mahdollista?

Itselläni meni vähän aikaa sitten(~1-2vk) max. jtn 30 punnaa. Nyt menee 50-60 punnerrusta OK. Ei siihen mitn ohjelmia tarvita jos kotona huviksee tekee. Ite teen ainaki , päivässä jtn 4x40, vaikka en kyllä ole ikinä laskenut senkummemmin sarjoja. Mielestäni kannattaa tehdä vain siten miten itse jaksaa, tai tekee ITSE ohjelman tällaiseen perushommaan. Siis EN ole tehnyt tuon hundredpushupsin mukaan.

En oikein älyä. Esim tuo viikko 4 sanoo, että jos on maksimi 21-25 niin pitäis ensin tehä sarjoja 20 paikkeilla 60 sek levolla ja sitten vielä vääntää maximi vähintään 25 loppuun? Miten mahdollista?

OLETKO LUKENUT SITÄ OHJELMAA OLLENKAAN?

Viikolla 4 tehdään treeni vielä saman sarakkeen (column) mukaisesti kuin viikolla kolmekin. Ohjelmaan kirjoitettu progressio on aika tiivis joka selittää nuo kysymäsi sarjamäärät. Ohjelmassa pyritään kehittämään sarjakestävyyttä nimenomaan koko ajan lisäämällä sarjojen toistomääriä ja kontrolloimalla palautukseen käytettyä aikaa. Eli jos maks on esim. 23 (3. viikon alussa), niin ohjelman 4 viikolla ajatellaan, että sun pitäis kuitenkin pystyä jo tekemään sarjoja kahdellakymmenellä ja sit mahdollisesti maksimisuorituksessa jo enemmän toistoja kuin viikon 3 alussa. Get it?

Kovaa progressiota ohjelmassa kuitenkin edellytetään/odotetaan ja se se pointti varmaan onkin.

OLETKO LUKENUT SITÄ OHJELMAA OLLENKAAN?

Viikolla 4 tehdään treeni vielä saman sarakkeen (column) mukaisesti kuin viikolla kolmekin. Ohjelmaan kirjoitettu progressio on aika tiivis joka selittää nuo kysymäsi sarjamäärät. Ohjelmassa pyritään kehittämään sarjakestävyyttä nimenomaan koko ajan lisäämällä sarjojen toistomääriä ja kontrolloimalla palautukseen käytettyä aikaa. Eli jos maks on esim. 23 (3. viikon alussa), niin ohjelman 4 viikolla ajatellaan, että sun pitäis kuitenkin pystyä jo tekemään sarjoja kahdellakymmenellä ja sit mahdollisesti maksimisuorituksessa jo enemmän toistoja kuin viikon 3 alussa. Get it?

Kovaa progressiota ohjelmassa kuitenkin edellytetään/odotetaan ja se se pointti varmaan onkin.
Got it

Jotain perää tuossa on, itse sain aiemmin 40 miesten punnerrusta (suorille käsille ja rinta pari senttiä maasta irti, leveä "ote") ja viikon treenin jälkeen tulokset nousi 40-> 50 punnerrusta. Käyn kuitenkin 4 kertaa viikossa salilla joten ei iltaisin riitä virtaa treenata enää noin paljoa punneruksia niin jäi vähän tyngäksi harjoitukset. Mutta Ihan mahdollista olisi saada naisenakin hyvät tulokset tuolla :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nuori treenaaja!

Elikkä olen 16v poika ja haluisin vähän lihasmassaa käsiin käymättä salilla. Kotona mulla on yhteensä 30kg kiekkoja + 2 tankoa ja yhtä aikaa kumpaankin tankoon saa 15kg. Myös leuanveto tanko löytyy! Suositelkaa kohtuullisia sarjoja + painoja hauis ja ojentaja treeniin, hauiskäännöllä menee maksimissaan 3 * 13-15kg tällä hetkellä. Punnerruksia teen 3 kertaa viikossa valmiin ohjelman mukaan joka löytyy täältä: http://www.hundredpushups.com/ (olen menossa 3 viikossa ja hyvin olen pysynyt mukana) nyt menee >30 punnerrusta ja alottaessa 10 teki pahaa.
Eli siis lähinnä käsipainojen käyttöön lihasmassaa kehittäviä hauis ja ojentaja sarjoja + tekniikoita! Jos tiedätte hyviä ohjeita kyseisten liikkeiden suorittamiseen niin linkatkaa ettei mene reenit pieleen väärän tyylin takia!

PS: Pahoittelen jos kaltainen viestiketju löytyy entuudestaan, ja jos löytyy niin linkatkaa!

Kiitos jo etukäteen!

Tänään aloitan tuon hundredpushups-ohjelman, saa nähdä miten toimii.

Edit: Niin ja tarkoittaako tuo sitä että tehdään 5 sarjaa/reeni? Pitääkö lisätä toistomääriä kun menee yli tuo 20, vai?

Back
Ylös Bottom