100 m tuloksia ja millä treenillä

Paljos sulla ikää+mitat? Itsellä 16v175cm66kg
Omia tuloksia: 30m lentävä:3.81s 20m lentävä:2.56s 20m Paikaltaan:2.99s Vayhditon pituus 250cm
Itesellä treeniä hillinnyt polvesta revennyt patellajänne, joka taas päätti muistuttaa heikkoudestaan... Mutta jos sulla kerran menis 11s helposti niin kaipa voin itsekkin toivoa 12s alitusta kesän kisoissa :)

Ikä + mitat 26v, 174cm, 70kg. Ikä alkaa olemaan jo rasite, mutta toisaalta koska olen alle vuoden vasta treenannut, niin ajasta voisi vielä toivottavasti pari-kolme kymppää vielä lähteä :)

Kesän tuloksia tähän saakka 100m 11,26, 200m 22,65. Se alta 11s ei todellakaan ole helppo homma, mutta sen eteen yritetään tehdä hommia :) Harmi vain, että asfalttihommat kesän aikana ovat rajoittaneet rajusti treenaamista. Kuten harkan totesi, väsyneenä ei nopeutta kannata lähteä harjoittelemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielenkiinto heräsi nyt, kun katseli näitä kehityskäyriä, niin paljonko olis mahdollista kehittyä tällaselta 17v 190cm 85 kiloselta kaverilta puolen vuoden aikana? Mitään tulosta ei kyllä sataselta ole, joten arvailu voi olla aika vaikeaa :D
En oo harrastanu oikeestaan mitään liikuntaa viimeiseen kolmeen vuoteen, mutta nopeus taitaa olla geeneissä, kun vielä pesäpalloilija ja jääkiekkokavereita vastaan juostessa menee ihan kymmenyksen sisään ajat, ja ne kuitenkin on koulun nopeimpia kavereita.
Mutta siis jos ei pysty mitään sanoo tän perusteella niin voin kyllä pistää ajan tänne myöhemmin, mutta jos joku jotain saa irti, niin vois kertoa jotain :)

riippuu mitkä voimatasot? 85kg kaverin pitää olla jo melko vahva ja kyllä se niin vaan menee että jos on luonnostaan nopea niin voittaa ne "koulun nopeimmatkin". Itse juoksin 16 vuotiaana 7,2 käsiajalla 60m koulussa ja voitin sekunnilla seuraavan mutta nyt kun olen juoksua harrastanut niin tullu aika nopeasti totuus vastaan. En oo minkäänlainen juoksija edes suomen tasolla. Tilasto 15. suunnnilleen

riippuu mitkä voimatasot? 85kg kaverin pitää olla jo melko vahva ja kyllä se niin vaan menee että jos on luonnostaan nopea niin voittaa ne "koulun nopeimmatkin". Itse juoksin 16 vuotiaana 7,2 käsiajalla 60m koulussa ja voitin sekunnilla seuraavan mutta nyt kun olen juoksua harrastanut niin tullu aika nopeasti totuus vastaan. En oo minkäänlainen juoksija edes suomen tasolla. Tilasto 15. suunnnilleen

Moi! Kiinnostuin keskustelusta sen verran, että päätin rekisteröityä. Kävin kiskaisemassa tänään paikaltaan 20m 2,98 ja lentävän 2,42. Voiko näistä millään tavalla ennustaa esim. mahdollista satasen tulosta? Olen siis palloilija ja ikää on parikymppiä..juosta en varmasti osaa, mutta kuulisin mielelläni jonkun mielipiteen.

Moi! Kiinnostuin keskustelusta sen verran, että päätin rekisteröityä. Kävin kiskaisemassa tänään paikaltaan 20m 2,98 ja lentävän 2,42. Voiko näistä millään tavalla ennustaa esim. mahdollista satasen tulosta? Olen siis palloilija ja ikää on parikymppiä..juosta en varmasti osaa, mutta kuulisin mielelläni jonkun mielipiteen.

Eiks se ois sama käydä juokseen 100m vaikka käsiajalla. Jos ei eka kerralla mene koko matka niin juokset ensin 20m, kävelet, juokset ja siitä pikkuhiljaa pidempiä vetoja ja kohta se 100m menee kerralla :david:

Pikajuoksijana voin kertoa ,että tuolla lentävällä olet mahdollisesti lähellä 13s sähköaikaa ..jos lähtö onnistuu ja olosuhteet hyvät. tunnen 16v tytön joka juoksi 2,39 kenno lentävällä 13,20 satkun

Noni Seimpo nyt napsahti ;) Tai ainakin melkein, tuulta vähän liikaa. Tais olla olosuhteet kohdillaan Tampereella kun kaikki juoksivat pirun hyvin tasoonsa nähden? :)

Jos nyt käyn kokeilemassa satasen juoksun ja saan siitä jonkun tuloksen, miten paljon pystyisin teoriassa sitä parantamaan?
Tän hetken taso on nolla.
Kymmenen vuotta toimistotyöläisenä, autolla joka paikkaan, ja ainoastaan sali treeniä puoli vuotta takana.
Menneisyydestä ei löydy mitään pitkäkestoista harrastusta. Ikää tällä hetkellä 33 vuotta.
Mitat: 176cm pitkä ja painoa 74kg.
MIHIN tältä pohjalta vielä pystyy? :)
Hämärästi muistaisin että joskus yläasteella satanen tuli juostua 15 sekunttiin.

Jos nyt käyn kokeilemassa satasen juoksun ja saan siitä jonkun tuloksen, miten paljon pystyisin teoriassa sitä parantamaan?
Tän hetken taso on nolla.
Kymmenen vuotta toimistotyöläisenä, autolla joka paikkaan, ja ainoastaan sali treeniä puoli vuotta takana.
Menneisyydestä ei löydy mitään pitkäkestoista harrastusta. Ikää tällä hetkellä 33 vuotta.
Mitat: 176cm pitkä ja painoa 74kg.
MIHIN tältä pohjalta vielä pystyy? :)
Hämärästi muistaisin että joskus yläasteella satanen tuli juostua 15 sekunttiin.

Täysin mahdoton vastata. Riippuu niin monesta asiasta, kuten. treenin määrästä ja geeneistä. Yksi tuttu rupesi 21-vuotiaana muutaman välivuoden jälkeen treenaamaan pikajuoksua, niin sekunti putosi satasen ajasta pois ekana vuonna. Nuoruudessa kaveri oli tosin aktiivisesti harrastanut pikajuoksua ja välivuosinakin treenaillut kaikenlaista.

Mulla meni 14,4sekkaa 11vuotiaana satasella kivikovilla skeittikengillä :D Taisin tulla neljänneksi jos muistan oikein.

Joskus kolmosluokalla 9 vuotiaana muistan juosseeni 10,4sekkaan 60metriä paljasjaloin irtosoralla.

Tuorein aika on taas 2 vuotta sitten 12,4 tai 13,4s (en muista millään kumpi se oli) coopperin juoksemisen jälkeen, tekisi mieli lähtä koittamaan mitä irtoaa täysillä voimilla :rolleyes:

Täysin mahdoton vastata. Riippuu niin monesta asiasta, kuten. treenin määrästä ja geeneistä. Yksi tuttu rupesi 21-vuotiaana muutaman välivuoden jälkeen treenaamaan pikajuoksua, niin sekunti putosi satasen ajasta pois ekana vuonna. Nuoruudessa kaveri oli tosin aktiivisesti harrastanut pikajuoksua ja välivuosinakin treenaillut kaikenlaista.

Ajattelin tosiaan jotain sellaista aika skaalaa mitä se mahdollisesti voisi olla. Ehkä sitä sitten vaan pitää alkaa kokeilemaan :)
Pitää etsiä hyvät ohjeet treenaamiseen.

Ite kävin eilen juoksemassa 100m, kun kaveri houkutteli. Aivan käsittämättömän jäykkää menoa, kun ei ole hetkeen spurttaillut noin pitkää matkaa täysiä. Käsiajalla oli luokkaa 12,63s aika. Ehkäpä se tuosta paranisi pienen hiomisen jälkee ja onhan tuo käsiaika, että eipä siinä.

Tällä hetkellä itellä on paikat niin jumissa 400metrin juoksuista sekä cooperista, että pitää jatkaa venyttelyitä ja lepoa ennen kuin kehtaa mennä koittamaan satasta.

Tällä hetkellä itellä on paikat niin jumissa 400metrin juoksuista sekä cooperista, että pitää jatkaa venyttelyitä ja lepoa ennen kuin kehtaa mennä koittamaan satasta.

Itse vähän yllätyin miten paljon tuo jäykkyys vaikuttaa. Tosin enhän minä mitään juoksemisesta tiedä, kuhan vaan juoksen.

Minäkään mistään juoksemisesta mitään tiedä. Tällä pökkelö jalka kunnolla jos koittaisi nopeasti juosta niin mitään siitä ei kyllä tulisi :)
Parempi nyt palautella ja kokeilla vaikka viikonloppuna että pääseekö sitä vielä 15 sekkaan tai alle... Hieman syö miestä jos en alita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom