100 BURPEE Challenge!!!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tulipahan testattua. Voi vittureik* että otti koville. Mulla on varmaan ihan paska kunto.

100 x burpee tyyliin tämä: http://www.youtube.com/watch?v=7MGljX4bbps
Eli kyykkyyn, punnerrusasentoon, rinta _reilusti_ maahan, punnerrus, kyykkyyn ja kädet kattoon. Hypylle tuli 35 cm korkeutta, kun oon niin tumppi (mittasin matkan katosta sormiin kun seison käsi ylhäällä). En todellakaan koukistanut jalkoja ilmassa. Korkeudesta vielä sen verran, että 35 sentin loikalla ei kyllä ottanut jalkoihin käytännössä lainkaan. Hiki tuli silti ja sykkeet huiteli vähän väliä yli 180.
Seteistä en edes tiedä, mutta lyhyitä ne oli.

Aika 25 min. Ette varmaan tarvitse videota todisteeksi.

Nyt kun pohjat on asetettu, niin muutkin huonokuntoisemmat varmaan uskaltaa kokeilla. Jos joku haluaa vertailla omaa tulostansa, niin paino n. 78 ja pituus 170.

Kootut selitykset:
- Söin pizzaa lounaaksi ennen suoritusta ;)
- Tein DC:n rinta-selkä-päivän keskiviikkona :rolleyes:
- Leipäkään ei maistu leivältä.
- Pidin varmaan liikaa taukoja... (duh.)

edit: 4 toistoa per minuutti. Pitää ehkä petrata hiukan. Ensi viikolla uudestaan.

Ensimmäinen testi.

50 x burbee push-ups. Tankona porrasaskelma 243 cm korkeudessa.
Aikaa meni 5:20 ja tuli hiki.

Leuat vedin portaiden alla ja katto tuli vastaan, joten en voinut vetää kuin silmät hitusen porrasaskelman päälle.

Kunhan alkoi mietityttämään meniskö koko sadan setti läpi... Siinä kyllä menee varmaan se 20 minuuttia... Videota ei tuollasesta ekasta testista vielä irtoa.

Pituus 177 painoa 72 ja lajina keskimatkanjuoksu.

Loistavan oloinen treeni, mutta yllättävän "kevyt". 50 punnerrusta putkeen tekis tiukkaa ja 50 leukaa portaiden päältä myötäotteella olis ihan unennäköä. Tollasessa kombossa ei tehnyt edes pahasti tiukkaa yksittäinen suoritus ja kurjuus ei juurikaan homman edetessä pahentunut.

Tarkoitat varmaan burpee pull-ups, eli tähän tapaan: http://www.youtube.com/watch?v=iScFbXXFlGg ?

Nässä crossfit-tyyppisissä treeneissä on tosiaan se hyvä puoli että niistä saa halutessaan vaikka kuinka kevyitä tai kuinka raskaita. Kevyetkin treenit ovat tehokkaita jos niitä tekee nousujohteisesti eli seuraavalla kerralla parantaa jollain osa-alueella, esim. enemmän toistoja, enemmän toistoja per setti, leuanvedot ilman hyppyä, jne. Jos 100 burpee pull-upsia tuntuu kevyeltä niin tekee 200.

Palautuminen on myös mielestäni usein nopeaa vaikka WOD olisi kuinka raskas.

50 x burbee push-ups.

Korjaan edelliseen:
50 x burbee pull-ups

Tuo keveys on tosiaan aika suhteellista.. Palautuminen on tosiaan nopeeta kun kuormitetaan vähän laajempia lihasryhmiä ja hyytyminen tulee osittain aerobisen puolen sakatessa.

Tosta saisi paljon kovemman jos tankoa nostaisi sopivasti. Sitten saisi hypätä tosissaan ja leuanvetokin olisi aika rankka. No reppu selässä tekemällä tulee myös tehoa aika äkisti lisää, mutta ei ole tarvetta tuollaiseen.

Miten sippiin noissa on järkevää itsensä vetää? Juoksuharjoittelussa hyvin harvoin vedetään ihan raadoksi asti, koska se on nopein tapa saada kehitys loppumaan muutamaan harjoitukseen. Noissa GynJones ja Crossfit videoissa ollaan aina treenin jälkeen henkihieverissä. Valikoituja pätemisvideoita vai normitreenitapa?

Mietitäänkö sopivaa tehoa palautumisen kautta seuraavina päivinä vai pidemmän jakson tuloskehityksen avulla? Vai raastetaanko aina ihan hullun kiilto silmissä ja samalla kehitytään optimaalisesti?

Crossfit.com-sivustoon tutustumalla saa lisätietoa noista intensiteetin jaksotuksista ym, siellä on myös keskustelupalsta jossa toi kysymys on varmasti kysytty moneen kertaan. Itse en ole juuri tutustunut siihen miten treenejä kuuluu suunnitella, vaan tehnyt aina päivän WODin sieltä sivustolta, hyvin on toiminut. Varmasti menisi pieleen jos alkaisin sooloilemaan. Noita henkihieveriin-treenejä tulee ehkä muutama per viikko, kun taas voimapainotteisia (esim. 7*1 push press tai 5*3 mave ilman kelloa) on saman verran tai ehkä vähän enemmän pidemmällä jaksolla. Mutta siis ne joissa tehdään jotain kelloa vastaan kuuluu mielestäni tehdä täydellä teholla.

Crossfit.com-sivustoon tutustumalla saa lisätietoa noista intensiteetin jaksotuksista ym, siellä on myös keskustelupalsta jossa toi kysymys on varmasti kysytty moneen kertaan. Itse en ole juuri tutustunut siihen miten treenejä kuuluu suunnitella, vaan tehnyt aina päivän WODin sieltä sivustolta, hyvin on toiminut. Varmasti menisi pieleen jos alkaisin sooloilemaan. Noita henkihieveriin-treenejä tulee ehkä muutama per viikko, kun taas voimapainotteisia (esim. 7*1 push press tai 5*3 mave ilman kelloa) on saman verran tai ehkä vähän enemmän pidemmällä jaksolla. Mutta siis ne joissa tehdään jotain kelloa vastaan kuuluu mielestäni tehdä täydellä teholla.

Kiitos vinkistä, mutta johan menee hankalaksi... Treenaan juoksua 5-10 kertaa viikkoon, joten sekin vähän kuormittaa. Tuosta johtuen en usko että voin lähteä tekeämään ohjelman mukaista treeniä. Jäljelle jää sitten toi "Varmasti menee pieleen vaihtoehto" :-)....

Kiitos uudemman kerran. Lukasin tuon filosofian lävitse ja vilkaisin tuota edurancesivustoa... Kiitos ja ei kiitos. Ehkä luonnevika, mutta tuollainen liian valmiiksi mietitty hyvin harvoin osuu minulle.

Develop the capacity of a novice 800-meter track athlete, gymnast, and weightlifter and
you’ll be fitter than any world-class runner, gymnast, or weightlifter.

Tuohan on ihan puhdasta paskaa siinä maäärin, että vetää oikein hernettä nenään... Ensin on määritelty omista lähtökohdista mitä kunto on ja sitten seuraavaksi todetaan, että huippu-urheilijat ovat huonokuntoisia... Hiihtäjistä ei saa huonokuntoisia vaikka päällään seisoisi (eikun anteeksi käsilläänhän tuolla crossfitissä piti seistä) :_).

Selvähän se on että erikoistuminen tiettyyn lajiin tekee sen, että ei ole hyvä kaikessa, mutta väitän silti, että vaikkapa nuo 800m huippujuoksijat ovat ihan hyväkuntoista porukkaa. Muutetaan määritelmää vaikka niin että hyväkuntoinen ihminen jaksaa juosta 800m mahdollisimman nopeasti ja he ovatkin yhtääkkiä maailman kovakuntoisimpia.... Aikamoista pelleilyä.

Itse tykkään ajatuksesta, että on monipuolisesti hyvässä kunnossa, mutta sitä en käsitä, että tuollainen epämääräinen hyvä crossfitkunto olisi se ainut päämäärä ja jotenkin muita parempi. Eikö sen hyvän ja tarkoituksenmukaisen kunnon voisi valjastaa osaksi johonkin muuhun päämäärään pääsemistä? Onko se tavoite sitten hyvä maratonaika, kiipeäminen vuorelle tai vaikka pärjääminen voimistelussa. GymJonesin sivuilta lukaistuissa jutuissa tuntui tuolta osin olevan paljon enemmän järkeä. Hyvä ja tarkoituksenmukainen kunto on väline jonkin muun päämäärän saavuttamiseen, jolloin tuosta päämäärästä riippuen kunnon määritelmä on aina erilainen.

Se mitä se hyvä kunto kunkin lajin kannalta tarkastellen on hyvinkin erilaista, eikä niitä mielestäni pidä yrittää laittaa yksiulotteiseen arviontiin linjalla hyvä -- huono. Jos tavoite on juosta kovaa 800m kello kertoo maalissa oliko kunto hyvä vai huono eikä muulla ole mitään väliä tuon tavoitteen kannalta.

Olen selkeästi henkilö joka osaa vetää herneet nenään mistä hyvänsä ismistä on se sitten Crossfetismi tai joku muu hengen paloa ja uskoa vaativa herätysliike.

Koitan kaivaa herneet pois nenästä ja jatketaan harjoittelua. Kaikesta huolimatta pidän CrossFit tyyppistä harjoittelua ihan fiksuna, mutta tuollainen itsensä ylentäminen nyt vaan tökki pahasti...

Ehkäpä CF:ssä paistaa läpi amerikkalaisuus siinä että pitää identifioitua "joksikin". "Olen bodari", "Olen juoksija", "Olen aerobikkaaja". Mikä sitten olet, jos sekä juokset että myös nostat punttia, ja jopa teet armeija-tyylistä sika-kuntopiiriä, josta jo peruskoulussa pyrittiin luistamaan keinolla millä hyvänsä? Sadomasokisti ei kuulosta myyvältä, joten kutsutaan sitä crossfitiksi. "Olen crossfittari (tm)".

Crossfit tarjoaa valmiin ja helposti omaksuttavan paketin (vrt. amerikkalaiset), sekä kehittää yleiskuntoa melko monipuolisesti ja tehokkaasti. Kääntöpuolina siitä nyt löytyy ainakin että reenit ovat melko yksipuolisia sekä itsensä ylittämiseen kannustavia, johtaen usein rasitusvammoihin ja reenit eivät erityisesti opeta uusia taitoja. Jos esimerkiksi haluat tulla hyväksi 800m juoksijaksi pitänee reenin sisältää juoksutekniikkaa, eteenpäin menevää loikkaa ja askellusta, liikkuvuusharjoitteita yms.. Crossfit ei riitä. Korvaa tuo "800m" millä tahansa lajilla tai suoritteella, ja huomaat että Crossfit ei riitä. Tarvitaan lajinomaista taito- ja ominaisuusharjoittelua.

Itse näen Crossfitin hienoimpana puolena, että he ovat tehneet sika-kuntopiireistä trendikkäitä. Kuntopiirimäiset, yksinkertaiset, todella kovavolyymiset, kelloa vastaan tehdyt harjoitukset kuuluivat ennen pakollisena pahana jonkun lajin "todellisille urheilijoille" ja joidenkin pääsykoetestien "once in life time"- rääkkeihin. Nyt ihmiset tekevät niitä itseään vastaan kilpaillen, samalla katsellen netissä julkaistavia kuntopiirivideoita silmät ihastuksesta kiiluen..

Ja onhan se nyt omalla tavallaan kova juttu, jos voi reenin päälle taputtaa itseään olalle tehtyään esim. 200 leukaa reenin aikana. Ehkä se itsensä ylittäminen tuossa hommassa onkin se kiehtovin piirre.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jäätävää jäätävyyttä. 68 yleisliikkeen kohalla alkaa oksettaan jo aika pahasti vaikkei aikaa otakkaan. Ihan sivunoottina, että hindupunnerruksetki on aika varteenotettavia superliikkeitä omalla keholla jos ei mennä näihin "yhenkäden kahensormen yhenjalan sokkoleuanvetoihin."

meiän salilla joku lukkopainimies vetelee noita 100 kappaletta leuanvedon kans mut pitää 30 välein minuutin tauon.. alkaa oma treenaus tuntumaa iha pikkuautolla leikkimiselt:lol2:

Huomena menee testaukseen, jos mahdollista. Kotioloissa ja pituutta on 190. Katsotaan voinko pomppia. Terassille en viitsi joulukuussa mennä.

Tavoite alle 15 min.

En tiiä onko mainittu, tää liike on mm. hiihtäjien käyttämässä Jokkerin Ventti -lihaskunto-ohjelmassa 80-luvulla viimeisenä liikkeenä (tehdään 5min yhtäjaksoisesti 35min circuit-treeni alla). ERINOMAINEN LIIKE ja mielenkiintoista kokeilla tosiaan toistomäärien kautta.

Edit: Uusia modifikaatioita näyttää tulleen lukuisia :)

Testiin menee.

Oon joskus nuorempana tehny näitä oheisharjoittelussa 20 setin sarjoja ja nyt naureskelin että kuinka pirun vaikeeta tää joillekin mukamas voi olla - ei nää tunnu missään. En oikeen osannu arvioida oikeen kapasiteettiongelmia keuhkojen ja maitohappokestävyyden kanssa :rolleyes:. Lopetin tekemisen 50 kohdalla ja päätin että nyt riitti. Parin kolmen minuutin tauko ja burpeejen pariin ku enhän mä nyt näin huono ole. Kokonaisaika lopulta tasan 10 minuuttia taukoineen. Hyppyjen korkeus oli varmaan jonkun tulitikkuaskin kohdalla. Ajattelin ottaa tän sellaseksi kerran viikossa tehtäväksi testiksi ja katsoa parin kuukauden mihin aikaan menee.

Muutenkin äärettömän kiinnostuneena oon nyt selaillut CrossFit- juttuja ja aion jatkossa ainakin osittain ottaa harjoitteluun mukaan.

Tänään tein tän setin. Tekniikka oli varmaan yhtä ruma ku jannu itekin, mutta tulipa tehtyä. 18:50 meni aikaa, joka on vitunmoinen pettymys - etenki ku kaveri kellotti neljä minsaa paremman ajan. Mutta syytän eilistä spinningtuntia ja aion pe tehdä uudestaan. Tavoitteena mennä alle viiteentoista. Painoa n.96kg, jos se nyt ketään kiinnostaa tai mihkään vaikuttaa.

Ai nää on näitä.. joskus vaparissa kun olin niin lihaskuntotreeneis tehtiin näitä varmaan vartti putkeen,, olin ihan vitun seis sen jälkeen :D vois ruveta taas tekee, siinä jos missä nimittäin meni paikat palasiks niinkin yksinkertaisella liikkeellä..

Tätä täytyy joskus kokeilla HIIT tyyliin vaikkapa minuutti työtä/minuutti lepoa -tyylillä jos ei jaksa aamusta lähteä juoksemaan.

Tänään tein tän setin. Tekniikka oli varmaan yhtä ruma ku jannu itekin, mutta tulipa tehtyä. 18:50 meni aikaa, joka on vitunmoinen pettymys - etenki ku kaveri kellotti neljä minsaa paremman ajan. Mutta syytän eilistä spinningtuntia ja aion pe tehdä uudestaan. Tavoitteena mennä alle viiteentoista. Painoa n.96kg, jos se nyt ketään kiinnostaa tai mihkään vaikuttaa.
Tänään uusin tuon. Nyt en syöny kakkukahveja alle, sen sijaan kofutabuja ja beta-alaniinia, ja otin paremman alkulämmön. Vajaa 7 minsaa lähti, tekniikka alko hajoamaan lopussa, etenkin alasmeno oli kankeaa. Mutta 11.57 jäi kelloon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom