itse tunnen liikkeen nimellä 'yleisliike'. olenkohan ainoa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huhhuh kun oli kova homma. Testasin pitkästä aikaa miten Burpeet kulkee. 100 liikettä kellottui aikaan 7min 26sekuntia, johon olen enemmän kuin tyytyväinen. Homma eteni tälläiseen toistotahtiin: 21,10,11,10,12,10,10,11,5. Väleissä pidin n.10-15 sekunnin tauot. Pahin vaihe oli 40-70 toistojen paikkeilla. Loppua kohti sai jostain uutta virtaa. Tekniikka kusi varmasti joissain toistoissa, mutta kokonaisuudessaan homma pysyi suht hyvin kasassa. Enpä muista milloin oli keuhkoihin ottanut näin kovaa. Lopussa tuli veren makua suuhun ja henkitorvea korvensi mukavasti. Nyt taas muistaakin miksei tätä niin usein tule tehtyä.
Itse tein ekalla kertaa vähän reilu 9 kierrosta. Piti maata muutamia minuutteja parvekkeella, kun tuntui että kuolee. Itsellänikin oli oletus, että eihän tuommoinen missään tunnu. Yksi kovimpia liikuntakokemuksia. En ole tainnut tuon jälkeen testata. Pitää ottaa uusiksi.Tämä lähtee kyllä kokeiluun ensi viikolla. Olen muutenkin mieltynyt nykyään tällaisiin crossfit-tyylisiin treeneihin, saa tehdä jokaisen treenin oksennuksen maku suussa, olenkohan jotenkin sairas mieleltäni, kun tykkään sellaisesta?
Tein perjantaina päivän treeninä crossfit-treeni Cindyn, joka siis näyttää tältä:
20 minuutissa nämä liikkeet putkeen niin monta kertaa kuin menee
5 leukaa
10 punnerrusta
15 kyykkyä (eli omalla kehon painolla)
Luulin omaavani hyvän kunnon ja pidin tätä treeniä lähinnä lastenkoulun touhulta. Toisin kävi: ensimmäisen viiden minuutin jälkeen olin helvetin puhki, ja päädyin lopulta lopputulokseen, että teen vain kymmenen minuuttia. Sain tehdyksi 7 kertaa. Kävelin vielä happivajeessa ja ihan poissa tolaltani ovea päin yrittäessäni avata sitä :D
Mutta kyllä mie tykkään!
Muistaakseni tähän oli jollain crossfit sivulla ihan tarkat säännötkin hypyn korkeudesta jne, tuossa pystyy kuitenki aika helposti huijaamaan.