100 BURPEE Challenge!!!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Huhhuh kun oli kova homma. Testasin pitkästä aikaa miten Burpeet kulkee. 100 liikettä kellottui aikaan 7min 26sekuntia, johon olen enemmän kuin tyytyväinen. Homma eteni tälläiseen toistotahtiin: 21,10,11,10,12,10,10,11,5. Väleissä pidin n.10-15 sekunnin tauot. Pahin vaihe oli 40-70 toistojen paikkeilla. Loppua kohti sai jostain uutta virtaa. Tekniikka kusi varmasti joissain toistoissa, mutta kokonaisuudessaan homma pysyi suht hyvin kasassa. Enpä muista milloin oli keuhkoihin ottanut näin kovaa. Lopussa tuli veren makua suuhun ja henkitorvea korvensi mukavasti. Nyt taas muistaakin miksei tätä niin usein tule tehtyä. :)

Huhhuh kun oli kova homma. Testasin pitkästä aikaa miten Burpeet kulkee. 100 liikettä kellottui aikaan 7min 26sekuntia, johon olen enemmän kuin tyytyväinen. Homma eteni tälläiseen toistotahtiin: 21,10,11,10,12,10,10,11,5. Väleissä pidin n.10-15 sekunnin tauot. Pahin vaihe oli 40-70 toistojen paikkeilla. Loppua kohti sai jostain uutta virtaa. Tekniikka kusi varmasti joissain toistoissa, mutta kokonaisuudessaan homma pysyi suht hyvin kasassa. Enpä muista milloin oli keuhkoihin ottanut näin kovaa. Lopussa tuli veren makua suuhun ja henkitorvea korvensi mukavasti. Nyt taas muistaakin miksei tätä niin usein tule tehtyä. :)

Keuhkoihin nimenomaan, helvetin hyvä aika!
Pitäs itekki ottaa kokeiluun pitkästä aikaa, kuhan nyt sikaflunssasta pääsee eroon!

ps. Yleisliikettä käytetään laajalti suomenkielisenä vastineena.

Tämä lähtee kyllä kokeiluun ensi viikolla. Olen muutenkin mieltynyt nykyään tällaisiin crossfit-tyylisiin treeneihin, saa tehdä jokaisen treenin oksennuksen maku suussa, olenkohan jotenkin sairas mieleltäni, kun tykkään sellaisesta? :rolleyes:

Tein perjantaina päivän treeninä crossfit-treeni Cindyn, joka siis näyttää tältä:

20 minuutissa nämä liikkeet putkeen niin monta kertaa kuin menee
5 leukaa
10 punnerrusta
15 kyykkyä (eli omalla kehon painolla)

Luulin omaavani hyvän kunnon ja pidin tätä treeniä lähinnä lastenkoulun touhulta. Toisin kävi: ensimmäisen viiden minuutin jälkeen olin helvetin puhki, ja päädyin lopulta lopputulokseen, että teen vain kymmenen minuuttia. Sain tehdyksi 7 kertaa. Kävelin vielä happivajeessa ja ihan poissa tolaltani ovea päin yrittäessäni avata sitä :D

Mutta kyllä mie tykkään!

Tämä lähtee kyllä kokeiluun ensi viikolla. Olen muutenkin mieltynyt nykyään tällaisiin crossfit-tyylisiin treeneihin, saa tehdä jokaisen treenin oksennuksen maku suussa, olenkohan jotenkin sairas mieleltäni, kun tykkään sellaisesta? :rolleyes:

Tein perjantaina päivän treeninä crossfit-treeni Cindyn, joka siis näyttää tältä:

20 minuutissa nämä liikkeet putkeen niin monta kertaa kuin menee
5 leukaa
10 punnerrusta
15 kyykkyä (eli omalla kehon painolla)

Luulin omaavani hyvän kunnon ja pidin tätä treeniä lähinnä lastenkoulun touhulta. Toisin kävi: ensimmäisen viiden minuutin jälkeen olin helvetin puhki, ja päädyin lopulta lopputulokseen, että teen vain kymmenen minuuttia. Sain tehdyksi 7 kertaa. Kävelin vielä happivajeessa ja ihan poissa tolaltani ovea päin yrittäessäni avata sitä :D

Mutta kyllä mie tykkään!
Itse tein ekalla kertaa vähän reilu 9 kierrosta. Piti maata muutamia minuutteja parvekkeella, kun tuntui että kuolee. Itsellänikin oli oletus, että eihän tuommoinen missään tunnu. Yksi kovimpia liikuntakokemuksia. En ole tainnut tuon jälkeen testata. Pitää ottaa uusiksi.

Vaikka itseäni olen kaikenmoisilla urheilusuorituksilla rankaissut, niin täytyy kyllä myöntää että tuo yllätti rankkuudellaan. Itsekin ajattelin että kyllähän tuon nyt tekaisee kolmella tai neljällä tauolla. Joo...suurinpiirtein se 10 toistoa ja sitten tauko. Kun saa tuon sata täyteen niin on muuten tokkurainen olo jonkun aikaa :) Piti ihan tovi huilata että sai loput treenit tehtyä.

No niin, tänään tuli kokeiltua tätä, meni aikaan 10:15. Tein myös leuat liikkeen päätteksi ensimmäisessä ja viimeisessä 20 toistossa. Rupesi tökkimään jo aika pahasti 30 toiston jälkeen, sen jälkeen pidin aina kymmenen toiston välein sellaisen 20 sekunnin tauon. Leuat tein taljan metallisessa tukipylväässä, joka on noin 215-220 sentin korkeudella, joten silloin ei tullut paljoa hypättyä, punnerrukset koitin tehdä niin, että rinta koskettaisi aina maata, mikä ei kyllä oikein onnistunut siinä 40-60 toiston paikkeilla. Aikaa olisi pystynyt helposti supistamaan vähintään 30 sekunnilla, jos olisin oikein motivoituneena ja apinanraivolla vetänyt. Keskikroppakin ottaa jonkin verran osumaa tossa, mutta päätinpä tehdä kumminkin muutamat sarjat voimapyörää ja selän ojennuksia tämän jälkeen. Oli kyllä aika paskan maku suussa tekemisen jälkeen, eipähän tule taas vähän aikaan mieli suorittaa...

Oon tehnyt jo pitemmän aikaa burpeeta silleen että alotan 15 toistosta ja siitä sitten yksisuuntasena pyramidina alaspäin eli 15,14,13,12... aina 1 toistoon asti. Tänään kuitenkin kokeilin tota 100 burpeen koitosta seuraavin toistoin: 20,15,10,9,20,15 ja 11. Aika oli 12:05, johon olen vähän pettynyt, tähtäsin 10 minuutin alitukseen. Pitää kyllä kokeilla joskus uusiksi.

Pakko nostaa kun oli mielestäni aikamoinen suoritus eilen bjj treeneissä: 8min aikaa ja kisa kuka saa ensimmäisenä 100 burpeeta. Treenikaveri veti muutama sekunti päälle 4 minuuttiin että huhhuh. Itsellä meni siihen 7-8min väliin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakko kyllä kokeilla tota 100:n haastetta joku päivä.. ehkä jo tällä viikolla :)
Saatanan kova suoritus tossa skundin linkittämällä videolla.. huuuuuuuh..

Muistaakseni tähän oli jollain crossfit sivulla ihan tarkat säännötkin hypyn korkeudesta jne, tuossa pystyy kuitenki aika helposti huijaamaan.

Tehtiin aikoinaan potkunyrkkeilyssä tätä, mutta tehtiin vatsa kun oltiin alhaalla taas ja sitten uudestaan alusta

Ite viime kesänä suoritin kyseisen kokeilun, en ymmärrä miks en laittanu tänne aikaa. Mut jokatapauksessa se oli karvan päälle 8 minuuttia ja suorituksen aikana pelotti että kuolee ja sen jälkeen, ettei kuolekkaan :) Pidän tuota omaa suoritusta aika hyvänä siihen nähden että sairastan astmaa ja liikun todella vähän ellei salia lasketa liikunnaks.

Muistaakseni tähän oli jollain crossfit sivulla ihan tarkat säännötkin hypyn korkeudesta jne, tuossa pystyy kuitenki aika helposti huijaamaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuli tänään testattua reenien päätteeksi 10*10 tyylillä ja tosi lyhyillä palautuksilla, vähän yli 7 min meni.

joka hypppy suoritettiin niin että kädet läpsäistiin leuanveto tankoon, jalkojen irrotessa kunnolla maasta ja lantion tuli ojentua kokonaan.

parantamisen varaa jäi varmaan, mutta tänään näin, ehkä joskus uusiks :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom