10.01.2005 palvelukseen astuvat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Pistänpä tähän uuden threadin tuon toisen rinnalle, saa vähän paremmin selvyyttä minne kukin on nyt tammikuussa lähdössä ja voi samalla vähän vaihtaa ajatuksia koskien tuota mystistä ja salaperäräistä laitosta.. :)
Hyvä forum inttiä ja sinne menoa koskien.

Itse menen Parolaan, todennäköisesti sotilaspoliisikomppaniaan. :)

edit: 26 aamua. :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rannikkotykistöön Korppooseen tammikuussa...positiivisilla mielillä mennään vaikka opiskelut nyt jäävätkin hieman kesken. :D

VOI VEHJE! :lol2:
Epähuomiossa vähän tunailin otsikon kanssa.. Noh, ei se mitään, tekstistä kuitenkin selviää että ensi tammikuuta tarkoitetaan..

Tikkakoskelle tammikuussa. Hieman typerältä tuntuu lähteä kun pääsi vasta alkuun opiskelussa, mutta pakkohan sinne on kuitenkin mennä. Käydään siis mahdollisimman äkkiä pois alta. Mahdollisimman lyhyellä palvelusajalla meinasin selvitä.

Vekaranjärvi, täältä tullaan! :thumbs: Vittuuntunut Herra vain uhosi uusintakutsunnoissa, että "noin koulutettu kaveri on siellä todennäköisesti 12kk", kun kyselin, että selviikö 6kk:lla (Helsingin AMK:ssa tullut opiskeltua 3 vuotta). :D

Saapas sanoi:
VOI VEHJE! :lol2:
Epähuomiossa vähän tunailin otsikon kanssa.. Noh, ei se mitään, tekstistä kuitenkin selviää että ensi tammikuuta tarkoitetaan..

Hähää! Hajoo sinne! ;)
No eih, kun ota siitä kaikki hyöty irti ja yritä saaha reenattua.. SPOL on ihan ok homma. Ainaski erilainen ja siitä on hyötyä tiettyjä ammatteja varten siviilissäkin.

Kuris sanoi:
Vekaranjärvi, täältä tullaan! :thumbs: Vittuuntunut Herra vain uhosi uusintakutsunnoissa, että "noin koulutettu kaveri on siellä todennäköisesti 12kk", kun kyselin, että selviikö 6kk:lla (Helsingin AMK:ssa tullut opiskeltua 3 vuotta). :D
Vekaranjärvellä ainakin komppaniassa, jossa itse olin aluksi, oli sellainen periaate, että mitä paremmin peruskoulutuskaudella pärjäsi, sitä paremmin sai itse valita jatkopaikkansa. Eli vaikka hyvin pärjäisitkin, sinun ei tarvitse todennäköisesti aliupseerikouluun mennä, jos et halua. Yhden kaverin kohdalla muistaakseni myös kiristäminen tuntui toimivan. Tällä siis tarkoitan sitä, että uhataan lähteä siviilipalvelusmieheksi, jos aliupseerikurssille komennetaan.

Saapas sanoi:
Itse menen Parolaan, todennäköisesti sotilaspoliisikomppaniaan. :)

Hajoa sinne!!! :whip:

Toivottavasti pääset ylil Hakkaraisen joukkueeseen. Tulet varmasti huomaamaan miten ihanaa intti voi olla.

Kuris sanoi:
(Helsingin AMK:ssa tullut opiskeltua 3 vuotta). :D

Ole avoimin mielin ja tarkkaile eri mahdollisuuksia hyödyntää koulupohjaasi varusmiespalveluksen aikana. Lukuisia mahdollisuuksia erityistehtäviin on tarjolla. Niistä saa työkokemusta ja arvokkaan lisän CV:en. Hommatkin saattavat monesti olla helpompia. Intistä saa jopa mieluisan paikan, jos on asenne säädetty oikealle kanavalle.

Usein niistä erikoishommista pitää ottaa itse kuitenkin selvää. Kysy vaikkapasotilasläänisi esikunnasta jo ennen kuin palvelukseen astut, niin asia helpottuu. Ja esim. AUK:un pyritään laittamaan sinne parhaiten sopivat. Ongelmia tulee tietysti jos parhaiten sopivat ei sinne heti halua, mutta useimmat niistäkin pitää siitä palveluksen loppuun mennessä.

Kyllä pääsääntöisesti pyritään välttämään sitä, että sinne otettaisiin porukkaa joka ei sinne sovi. Ne on yleensä suurimpia valittajia jotka omasta mielstä on suuria sotajohtajia, mutta ei muka jonkun vääryden takia sinne pääse. Eiköhän ne päätöksen tekijät (ei alikessut vaan skapparit) pääsääntöisesti sen verran tiedä, että aika oikea sakki sinne valitaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom